Bab 27

833 18 1
                                    

Air mata yang tumpah itu Adreena Taalia tak ada niat untuk menyekanya. Hatinya runtun melihat keadaan Zane yang baru sudah di bedah untuk kali kedua. Untuk membuang darah beku di bahagian abodemen Zane itu.

Wajah dahulu yang kacak dan tersenyum manis ke arahnya kini berubah seratus darjah. Wajah Zane bengkak, bibir itu pecah dan kering. Manakala kepala Zane di botakkan atas suruhan Dika kerana mudah untuk di jaga memandangkan mereka tidak tahu berapa lama Zane akan koma.

Zara memeluk erat tubuh kak Adreenanya mahu mensalurkan kekuatan kepada orang yang paling abang Zane sayang biarpun dia sendiri belum kuat untuk melihat keadaan abang Zane yang hanya bernafas menggunakan bantuan oksigen itu.

"Alhamdulillah Cik Zane sudah melepasi tahap kritikal dan darah beku di bahagian abdomen berjaya di keluarkan. Tapi boleh saya tanya sedikit?" Doktor Keith mula menyoal.

Mereka bertiga kini menumpukan perhatian kepada doktor Keith sahaja.

"Apa dia tu doktor?" Dika yang mewakili memandangkan kedua-duanya kelihatan lemah untuk bersuara.

"Awak semua memang betul-betul tak tahu ke sebelum ini Cik Zane kena dera? Jika diikutkan kesan luka dan lebam yang ada pada tubuh patient semuanya yang dah lama."

"What did you mean lama doktor Keith?" Soal Adreena Taalia garang.

Doktor Keith tarik nafas dia tahu sekarang ini dia sedang berhadapan dengan perempuan hebat dan berkuasa. Jadi doktor Keith betul-betul kena jelaskan agar perempuan di hadapannya ini tidak mengamuk.

"Maksud I ikut pemeriksaan kami doktor pakar. Luka yang terdapat pada tubuh Zane bukan luka yang baru tapi bekas luka. You know? Bekas luka tapi berdarah semula, sebab tu I tanya dalam you ketiga-tiga ni, betul ke you all tak tahu yang Zane Rafa kena dera?" Ulas Doktor Keith satu persatu.

Zara kemam bibir, dia nak mengaku tapi dia takut kalau kak Adreena Taalia salahkan dia dalam hal ini.

"Of courselah kami tak tahu doktor Keith...."

"I tahu! I tahu....tapi I takut...." Akhirnya Zara buka mulut.

Semua di situ terpempen kecuali Dika kerana dia sudah tahu, semuanya Zara sudah cerita apa yang terjadi. Kesemuanya!

"What! You tahu Zara? Kenapa you tak bagitahu I atau Dika!"

"Sebab I stress! Mummy dan daddy asyik ugut nak bunuh abang Zane kalau I cuba-cuba berani nak bagitahu you atau nak lapor benda ni kepada pihak polis! I tak ada bukti!" Potong Zara tidak berpuas hati bila kak Adreena mahu meletakkan kesalahan ke atas bahunya seorang.

Padahal hanya Allah sahaja yang tahu betapa takutnya dia sekarang ini walaupun bukan sudah berada di genggaman orang tuanya tapi trauma itu ada.

"Bertenang semua....jangan tinggikan suara nanti patient akan bertambah stress." Nasihat Doktor Keith meredakan keadaan yang kurang baik itu.

Adreena Taalia pula mati kata. Sumpah kalau Dato Sri dan Datin Sri ada depan muka dia memang tak was-was lagi untuk dia layangkan penumbuk! Mereka kejam! Tamak!

Dan tak ada keperimanusiaan!

"Habistu kita nak kena buat apa ni doktor?" Tanya Adreena Taalia. Otaknya dah tepu, semua masalah datang bertimpa-timpa.

"Terpulang pada Puan Adreena dan semua nak lapor kepada polis atau diam dulu buat sementara waktu."

"I rasa lebih baik kita diam dulu Adreena. I yakin sekarang ni Dato Sri dan Datin Sri sedang cari Zara dan Zane. Kalau kita tutup mulut mereka tak akan shak kita yang ambil mereka berdua."

"Tapi sampai bila?"

"Tapi sampai bila?"

Adreena Taalia dan Zara menyoal serentak.

Atas Nama CintaWhere stories live. Discover now