Pang!
Tanpa kata tangan Adreena Taalia melekap di pipi Hanz langsung tidak menjaga air muka suaminya di depan staf H' Enterprise.
Gambar potret yang berada di tangan Hanz terlepas dan pipinya terasa pijar sekali tanpa sempat Hanz membuka mulut.
Dokumen itu di lempar tepat ke muka Hanz yang terkedu di perlakukan sebegitu oleh orang yang dia paling sayang.
"Apa semua ni Hanz Eidlan! Apa semua ni! You kahwin dengan I semata-mata nak naikkan nama syarikat kolot you ni dengan syarat I perlu jadi isteri you? And the H' Enterprise akan jadi salah satu anak syarikat bawa CROWN? What a bullshit Hanz Eidlan!" Maki Adreena Taalia menjerkah tepat pada wajah Hanz.
Semua mata pekerja staf melekat ke arah mereka melihat pergaduhan besar itu di antara suami dan isteri itu sehingga masing-masing terkatup mulut.
"Sampai awak perlu tampar saya Adreena? Kenapa awak tak tanya penjelasan daripada saya?" Tangan isterinya Hanz cuba raih mahu menenangkan kemarahan Adreena Taalia itu.
Hanz sebenarnya tak tahu apa salah dia. Pasal dokumen apa pun dia tak faham, setahunya dia dan arwah Tan Sri Khaleed tidak pernah menandatangi apa-apa dokumen seperti yang di utarakan Adreena Taalia itu.
"Don't touch me! I jijik dengan you Hanz! Buat apa I perlu dengar penjelasan daripada mulut penipu macam you? Dalam dokumen ni semua dah jelas lagi nyata you nikah dengan I di sebabkan you nak H' Enterprise ni di kenali ramai right? Then you win Mr Hanz!"
Kini Hanz faham. Tapi bagaimana tandantangan dia dan tandatang arwah Tan Sri Khaleed boleh ada dan bagaimana dokumen yang di lemparkan kepadanya boleh wujud? Hanz buntu memikirkanyya.
"Awak dah salah faham Adreena Taalia! Awak kena dengar penjelasan saya dulu, apa yang awak nampak itu bukan kehendak saya. Arwah daddy awak sendiri yang datang jumpa saya suruh saya terima awak sebab dia nak terbaik untuk awak memandangkan..."
"Shut up! Tutup mulut you Hanz Eidlan, I kenal arwah daddy I macam mana. How could you reka cerita untuk you nampak baik depan I? Hell no! I dah banyak kenal jenis lelaki murah dan gilakan harta macam you ni!"
Buk!
Prang!
Pecah berderai meja kaca di tumbuk Hanz begitu kuat sekali, sehingga bunyi itu buatkan semuanya terserentak dan masing-masing sikit lagi jantung hampir melompat kerana ini kali pertama mereka semua melihat majikannya marah sehingga sebegitu rupa.
Tangan dia yang berdarah Hanz tak pedulikan lagi. Setiapa patah perkataan yang meluncur laju keluar daripada bibir Adreena Taalia buatkan dia rasa terhina, murah, jijik, dan tak layak untuk bergading dengan perempuan sehebat Adreena Taalia yang berdiri dengan penuh angkuh sedangkan dia adalah suaminya!
Yang perlu di hormati.
"Warda awak bawa keluar Cik Adreena daripada ofis saya. Sekarang!" Arah Hanz setelah dia rasakan dia tidak boleh lagi mengawal kemarahan dan kesabaran yang kian meletus jika Adreena Taalia masih ada di sini lagi.
Takut-takut Warda ingin menarik orang sehebat Adreena Taalia itu keluar.
"Tak payah nak suruh sangat PA you halau I Hanz. I ada kaki I boleh keluar sendiri!"
"Then keluar daripada bilik saya dan daripada syarikat kolot saya ni Adreena Taalia." Halau Hanz memotong percakapan isterinya itu. Tajam mata itu membalas renungan mata lentik Adreena Taalia itu.
Seolah-olah mereka musuh yang tidak pernah kenal!
Sumpah hati, jiwa, dan raganya sakit. Hanz sudah tak tahu dia nak rasa apa sekarang ini.....
YOU ARE READING
Atas Nama Cinta
RomanceAdreena Taalia Bt Tan Sri Khaleed. Seorang gadis jelita yang berkuasa, hebat, dan kaya! Di kelilingi oleh manusia yang hebat dan martabat gadis itu tinggi akan tetapi cintanya untuk sang jejaka yang juga hebat dan bijak menguruskan syarikat H' Enter...