Bab 46

1.1K 29 0
                                    

Fatima masuk setelah di di benarkan.

"Yes Fatima?"

"Cik Adreena client dah sampai." Beritahu Fatima butkan kepala Adreena Taalia terangkat.

"Client? Oh sorry saya dah lupa Mr Luth right? Okey...okey...awak boleh suruh Mr Luth masuk." Di sebbkan kesibukannya yang dari pagi tadi lagi sampai terlupa janji temu dia bersama Mr Luth padahal Fatima dah banyak kali ingatkan. Takkan dah tua kut?

Setelah Fatima beredar Adriana Taalia mengemas sikit di atas meja yang berterabur itu di penuhi kertas kernya lalu di susun rapi di atas meja kerja dia. Duduk di labuhkan sambil menunggu clientnya tiba sempat dia tilik penampilannya agar sentiasa kemas dan cantik itu sudah memadai.

Tok! Tok! Tok!

"Yes come in." Arah Adreena Taalia yang kini bangun berdiri lalu mendekati sofa panjang lalu duduk di labuhkan di situ.

Seketika kemudian Adriana Taalia terkedu manakala Fatima berasa bersalah setelah dia sedar dia sudah buat kesilapan yang besar.

"Hi Cik Adreena Taalia Director Board of CROWN, I am Zayaan Raid CEO of KING nice to meet you..." Zayaan menghulur tangan dia untuk berjabat tapi hanya di pandang sepi.

Tidak pula Zayaan naik darah lelaki itu hanya tersenyum lebar lalu melabuhkan duduk bersilang kaki berhadapan dengan Adreena Taalia yang masih terkedu akan kemunculan Zayaan Raid itu ke ofis dia.

Fatima kemam bibir, dada di sudah berdegup laju tahu dia yang lalai tidak siasat siapa sebenarnya Mr Luth itu. Haih kenapa abang Hanz dia berperangai pelik macamni sejak otak senget? Geram pula Fatima di buatnya.

Adreena Taalia sedar air muka Fatima tampak rasa bersalah dengan situasi ini. Fatima tidak bersalah dalam hal ini adiknya hanya menjalankan kerja lagipun Mr Luth masih mengikut syarat untuk berbuat janji temu dahulu walaupun nama itu hanyalah samaran.

Cis!

"Its okey Fatima you boleh keluar....

"Oh before that please bring me coffe Fatima. Thank you, by the way your PA such a cute." Potong Zayaan sempat lagi tu tonjolkan sisi playboy dia sambil tersengih miang.

Fatima tak kata apa dia terus menapak keluar bersama reaksi wajah yang geli. Sah nanti kena berus dengan berus besi otak abang Hanz!

"Stop showing your bad attitude Mr Zayaan. Please respect my PA." Tegas Adreena Taalia berkata-kata sebelum menjeling lelaki itu tajam.

"By the way where is Mr Luth? Kenapa you perlu gunakan nama Mr Luth sedangkan nama you Mr Zayaan. Kenapa perlu main tipu?" Sambung Adreena Taalia lagi.

Rasa amarahnya meluap-luap apabila bukan Mr Luth yang muncul tetapi Zayaan Raid! Urgh!

Jari Zayaan yang bermain di bibirnya itu tersenyum senget memandang wajah tegang Adreena Taalia buatkan hatinya suka melihat wajah jelita itu marah biarpun Zayaan tahu perempuan itu tidak sukakan kehadiran dia di sini tapi Zayaan tidak kesah malah dia lebih kepada berasa gembira dalam sekelip mata setelah dapat menatap wajah jelita itu.

"Siapa cakap I tipu you. Orang yang buat janji temu dengan you memang Mr Luth my PA, Luth come in." Luth tiba setelah di panggil tuannya.

"Yes Tuan Muda." Seperti robot Luth berdiri tegak di samping Tuan Mudanya itu.

Adreena Taalia berdengus kasar.

"But you still tipu I. Kenapa bukan you sendiri yang buat appointment dengan I? Kenapa nak kena suruh PA you yang buat appointment dengan I? Liar." Bentak Adreena Taalia tetap tidak berpuas hati.

Dengan jari Zayaan arahkan Luth untuk keluar. Akur, Luth menapak keluar selepas menunduk hormat kepada majikannya.

Adreena Taalia cemas. Dia taknak berdua-duaan dengan lelaki ini!

Atas Nama CintaWhere stories live. Discover now