5

145 15 3
                                    

Gözüme alan güneş ile sarıldığım yorganıma daha çok sarıldım. Kesinlikle uyumak istiyordum başımdaki dayanılmaz ağrı uyumam gerektiğini söylüyordu. Ama yinede rutinimi bozmamak için uyandım. Şu düğün ile alakalı mekan bakmaya gitmeliydim.
Dün geçirdiğim sinir krizinden sonra odama çekilip dinlenmeme izin vermişlerdi.
Bana verilen kıymetli izin ile odama kapanıp kendime gelmeyi başarmıştım. Gece Mete iki kere arayıp nasıl olduğumu sormuştu. Birde Handan ondan aldığı numaram ile beni aramış dakikalarca telefonda konuşmamı sağlamıştı. Sanırım sağlık problemlerim olduğu konusunda endişeliydi. Onun bunu ilgili tavrına karşılık mekan bakmaya beraber gitmeye karar vermiştik. Onunla anlaştığım üzere bugün araba sürme işi bendeydi. Üzerime olabilecek en rahat kombini seçmem gerekiyordu. Anlattıklarından anladığım böyle şeylerin çok yorucu olduğuydu.

Alttan giymek için belden oturmalı geniş paça kumaş bir pantolon giyip üzerime saten kumaş zümrüt yeşili bir gömlek giydim. Saçımı dalgalarını köpük ile şekillendirip bir at kuyruğu yaptım. Aynadaki yüzüme biraz renk gelsin diye hafif bir makyaj yapıp göğüs dekolte üç parça ay , gezegen ve yıldızlardan oluşan karışık kolyeler taktım. Saatimi kontrol ettiğimde planlamaya halen uygun olduğumu gördüm. Geç kalmamıştım.

Üzerime aldığım deri ceket ile alt kata indiğimde evdeki alışık olmadığım o garip sessizlik ile bahçeye yöneldim. Annem koltuklarda oturmuş kahvesini yudumlarken elinde tabletten haberleri kontrol ediyordu. Yanına yaklaştığımı fark ettiğinde elindeki tableti kapatıp bana döndü. Yüzünde samimi olmayan bir gülümseme ile bana baktı.

' çıkıyorum düğün mekanları ile görüşeceğim '

' tek misin'

'Hayır Handan ile gideceğiz. Mete'nin kuzeni olan '

Detayları merak etmediğini belli eden bir ifade ile bahçeyi süzdü içinde bana söylemek istediği şeyler olduğu her halinden belli oluyordu. Ama bu sefer ne olduğunu sormak istemedim. Anlatmak isterse gelip kendisi anlatmalıydı. Belkide konuşmamak şuan için en sağlıklı karardı.

'Dikkatli ol. Dün yaşanan şey tekrarlanırsa sıkıntı olabilir'

'Tekrarlanmaz '

Yeniden ön bahçeye hareketlendim. Sanki isteyerek yapmıştım. Öyle bir tavrı vardı ki neredeyse benden rahatsız olduğunu düşünecektim. Kapının önüne getirilen araça binip yola çıktığımda evde olan her şeyi geride bırakmaya karar verdim.

Yarım saatlik yolun ardından Handan'ın tarif ettiği mekanın önünde park edip geldiğimi haber verdim bir kaç dakika sonra kapıdan çıkan kadını gördüğüm de aracın içini yıkmaya yemin etmiş şarkının sesini biraz kıstım. Yan koltuğun kapısı açılıp Handan koltuğa yerleştiğinde gülümsedim.

'Merhaba'

'Merhaba'
Yüzündeki tatlı gülümseme ile bana doğru uzattığı limonlu suya bakıp bende güldüm.

' Bugün biraz diyet dışı takılırız diye düşünüyorum ama yinede sağlıklı su içmen gerekiyordur '

' yanlış tarif bugün zencefil tüketiyorum '

Söylediğim şeyle kahkaha attığında bende ilk rotamıza ilerlemek için harekete geçtim. Şehrin sakin trafiğinde ilerlerken deniz kenarı bir yer seçmeye karar verdim hem biraz temiz hava mükemmel olurdu hemde zaten taze bahar aylarından dolayı havalar çok güzeldi.

' Nasıl bir mekan seçeceğiz'

' Sahil kenarında istiyorum aslında böyle gizli bir koy olabilir'

' Şöyle hafif uçuşan bir gelinlik giydiğini hayal ettim de tam bir Helen olursun sanırım Helin'

Beyaz Açelya Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin