Üzüm Bağları

67 10 2
                                    

Telefonumda ki mesajlara gülümseyerek bakmaya devam ederken Handan'ın bizim yokluğumuzda delirme noktasına gelmiş olmasına gülmeden edemiyordum.

'Neden gülüyorsun abla'

Hemen arkamdan kafasını uzatmış telefonumun ekranına bakmaya çalışan haline göz kırptım.

' Türkiye'de özlenmişiz. Mete'nin kuzeni dönmememiz için yalvarıyor ona bakıyordum '

'Handan mı?'

Başımla onayladığımda yüzü düşmüş bir Car bu durumdan pekte memnun değil gibiydi.

' Abim delirtmiş o zaman onu '

' Birazdan fazla hemen dönmemiz için sana rüşvet teklif edecekmiş '

' Değerlendirebilecek bir şeyse hemen teklifi bekliyorum'

'Gideceksiniz yani'

' Evet ama sende bizimle gelebilirsin'

Teklifin bir kaç saniye önce sönen pırıltıları gözlerine yerleştirirken onun bu hınzır sevimliliğine kapılmadan edemiyordum. Kardeşimin resmen şeytan tüyü vardı

'Biliyorum ama şimdi üniversite var sonrasında olabilir. '

'Hem bende geleceğim buraya sık sık gelirim ayrıca sera kurduğumu biliyorsun senden babamdan annenden akıl almak için sık sık sizi rahatsız edeceğim'

' Yine de aramızda saat farkı da olacak'

Küçük bir çocuk gibi sıralamaya devam ettiği mazeretleri ile bir yandan da Mete'yi süzüyordu. Onun sabrını sınadığının farkındaydım. Kurnaz bir tilki gözleri kısılırken hiç durmadan huysuzlanıyordu.

' ama çok bir fark değil '

Yüzündeki mutsuzluk ve huysuz ifade sürekli yer değiştirirken içten içe kendimi de öyle hissettiğimi biliyordum. Buraya buradaki sakinliğe ve değişik bir şekilde bana iyi gelen havasına alışmıştım. İlk defa geldiğim bu yerin yıllarca yaşadığım yerden daha çok sevmiş olmam bile benim için yeni bir duyguydu.

' İstediğin zaman gerekli ayarlamaları yaparız Car ablan ile her daim görüşmeni sağlayacağım '

' Gözüme giremeyeceksin Mete abi. Sen onu bizden önce gördün ve kendine sakladın şimdi ise bize bir kaç gün veriyorsun '

Mete'nin ona ılımlı yaklaşmasına rağmen istediğini alamamış gibi bir burun kıvırmayla geriye yaslandı. Aklıma gelen fikir ile bu sefer ben arka koltuğa uzandım.

' Uzun bir yaz tatili için gelsem olmaz mı hem abla kardeş seyahatte ederiz sonra Mete'de bize katılır işlerini ayarladığında nasıl fikir'

' Yeterince uzunsa olur'

Gözlerimiz garip bir zaferle kısıldığında ikimizin de çoktan yeni tatil için fikirlerinin şekillendiğini hissediyordum. Hemen yanımdan gelen homurdanmaya rağmen sessiz kalan Mete gideceğimiz yere gelmiş olmamızdan dolayı arabayı durdurdu. Gözlerim hemen önümüzde uzanan üzüm bağlarının yeşilliğinde dolaşırken içime dolan heyecanla arabadan çıktım. Gerçekten de tüm bu süre boyunca büyülenmiş gibi hissediyordum. Babamın eşiyle beraber bizi beklediği alana giderken hemen arkamdan gelen ikilinin atıştığını duyuyordum. Kendi aralarında süren atışmaya odaklanamıyordum çünkü İspanyolca ile sürdürüyorlardı diyologlarını o yüzden bende önümde uzanan manzaranın tadını çıkarıyordum.

'Umarım yolculuk güzel geçmiştir Carlos biraz gürültülü bir çocuk'

Belicia hanımın tatlı bir serzenişte bulunan hali ile arkamdaki ikiliye baktım. Muhtemelen konuşkan olmasından kaynaklı böyle bir şey söylüyordu ama ben aşırı konuştuğunu düşünmüyordum. Belki de ilk defa tamamen bana ait bir şey bulmuştum tek kardeşimdi ve konuşması durması her şeyi bana güzel geliyordu emin olamıyordum

Beyaz Açelya Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin