Egész Westeros vigadt, mindenütt nyársakon sült, kondérokban rotyogott az étel, és gyorsan ürültek a hordók. A Cole család előkelő helyet tudhatott magáénak, egész közel Aegon király lakomasátrához, így ezen az estén Criston nem tartott lovagjaival, ugyanakkor Ser Ryam-ot sem terhelte a felelősség, hogy egész éjjel az ifjú Daeront védelmezze. Hamarosan megérkezett a király szakácsa egy hatalmas teknőbe halmozott bőrös, csontos, cupákos borjúsülttel, és közölte, hogy ezt a temérdek finomságot a mészárosok céhe állja a királyság fegyverforgatóinak egészségére. Az éhes lovagok örömteli rivallása közel s távol minden más hangot elnyomott. Aegon Targaryen szobormerev arccal ült a lakomasátor fő helyén. A szertartás kellékei mind ládába kerültek, az újdonsült király aranyhímzéses bordó brokátselyem tunikát és alkalmi vaskoronát viselt. Jobb kezének ujjain ékköves gyűrűk csillantak, nyakában súlyos arany nyaklánc függött. Az asztalára hordott étkekből kimérten evett, ahogy arra is gondosan ügyelt, nehogy túl sok bort igyon a Velaryonban készült aranyozott ezüstserlegből, amit a vár kincstárából hoztak elő számára. Sejtette, hogy ennyi megpróbáltatás után az ital hamar a fejébe szállna, azt pedig nem engedhette meg magának, hogy alattvalói lealjasodva lássák. Születésétől fogva uralkodásra nevelték, ezért is kapta apja ősének, Hódító Aegon Targaryennek a nevét, de öccse, Aemond Targaryen születése után már mindenki arra készítette fel, hogy egyszer király lesz. Egy királynak pedig eszményi példát kell mutatnia népe felé, mindig, minden körülmények között. Az emberei tekinthetik a bajtársuknak, de ivócimborájuknak soha. Ahogy az anyja mondta neki: tekintély nélkül a hatalom semmi. Így ült hát ott Aegon, birodalma válogatott nemesei előtt, mint márványból faragott képmás, akit szeretniük és tisztelniük kötelesség.
Az est leszálltával balján helyet foglaló menyasszonyát, a mindössze kilencéves Helaena Targaryent dajkái a szállására kísérték. Hamarosan öccse, Aemond herceg is kénytelen volt jó éjszakát kívánni, bár a tizenhat esztendős főnemesnek ez cseppet sem volt ínyére – ő szívesen dorbézolt volna a nagyurak körében napkeltéig. Aegon jobbján végül csak az anyja maradt ott. Alicent királyné elhatározta, hogy nem vonul vissza időnek előtte, ahogy azt Viserys feleségeként minden alkalommal megtette: bár maga is a végletekig kimerült volt, a fiával együtt akarta elhagyni a sátrat, hogy ezzel is mutassa erejét és befolyását. Asszonyként csakhamar egyedül maradt odabent, s mielőtt ez nem kívánt feszengést váltott volna ki a nagyurak között, felállt, magasba emelte a maga serlegét, és megindító szózatot intézett a nemesek felé. Az akkor már meglehetősen kótyagos fejű nagyurak közül többen könnyekig meghatódtak attól, ahogy Alicent Hightower felidézte szeretett férje emlékét, elidőzve egy-egy felejthetetlen esemény fölött, ügyelve rá, hogy sokuk famíliáját név szerint is megemlítse. Aegon jól érezte, ez az a pillanat, amikor szóra kell emelkednie. Felállt karosszékéből, és jobbja egyetlen intésével csöndet parancsolt a sátorban.
- Sokféle beszédet kellett ma elmondanom - kezdte fennkölt hangon. - A szentélyben a Targaryen-ház törvényeire esküdtem, ahogy azt a Hetek Istenének követői elvárták tőlem. A város határában hallhattátok világi eskütételemet. Láthattátok azt is, amint kardommal teszek esküt birodalmunk védelmére. Most szívemből kívánok hozzátok szólni, közös nyelvünkön, nem díszes szertartáskönyvek cifra mondataival.
A király hangja tisztán zengett, szavait némán hallgatták a sátorban összegyűlt főurak.
- Apám nagyszerű uralkodó volt - folytatta Aegon. - Felült a sárkány királyok Vastrónjára, és sebezhető örökségükből erős birodalmat épített. Azelőtt Westeros népe idegennek tekintette őt: Velaryon betolakodónak, Deres bábjának hitték, aki sárkánykői hűbérbe akarja juttatni Hódító Aegon birodalmát. Ám ő mindegyikükre rácáfolt: ennek ékes bizonyítéka a mai nap, amikor mindannyian itt lehetünk, királyságunk ősi koronázó városában. A Targaryen főkirályság erősebb és gazdagabb, mint valaha. S ez nem csupán felséges apám érdeme, hanem ugyanúgy a ti érdemetek is. Rátok emelem hát serlegemet, Westeros kiváló fiai! Kövessetek hittel, teljes szívvel, s együtt egy még hatalmasabb birodalmat építünk!
YOU ARE READING
Sárkányok háza: Tűzcseppek
FantasyA Wattpadon elérhető a másik két történetem is. Sárkányok háza: A királycsináló és Az éjjeli pillangó. Alicent magához veszi távoli unokahúgát, Johannát, aki rögtön beleszeret Ser Criston Cole-ba, és hamarosan szerelem szövődik köztük. Johanna gyerm...