Sárkánykőn az idén korábban jött a tél, és miután Ser Erryk Cargyll leszállt a lováról, szorosan összehúzta magán szőrmével bélelt gyapjúkabátját. Húsz könnyűlovasából álló kísérete odalent maradt a belső várudvaron, míg ő felsietett a toronyba, ahol a szürkületben is jól kivehető volt Daemon Targaryen szigorú alakja. A Tengeri Sárkány Tornya volt a birodalom központja, erős kővár a régi sárkány királyság északi csücskében, távol Királyvártól, ütőképes bandériummal. Daemon Targaryen másképpen is viselkedett itt, mint Westerosban: hiszen itt ő volt a törvény, a legfőbb végrehajtó, élet és halál ura. Nem fárasztotta magát azzal, hogy úgy tegyen, mintha örülne a lovag érkezésének.
- Mire véljem ezt a váratlan látogatást, Ser Erryk? - kérdezte zord ábrázattal. - Kedved támadt szétnézni a hajdani Targaryen királyság környékén? Bejárnád a vidékét?
- Nem önszántamból jöttem, Daemon - lépett elé Erryk Cargyll. - De talán odabent, tűz, hús és bor mellett kényelmesebben beszélgethetnénk.
- Itt nem jó?
- Ebben a metsző szélben?
- A legkellemesebb téli időjárás, talán nehezen bírod?
- Térjünk hát a lényegre, Daemon Targaryen! - szólt kemény hangon a fehér köpenyes lovag. - Magam sem kedvelem a köntörfalazást. Azért jöttem, hogy a segítségeddel megálljt parancsoljak a zöldeknek. Elég legyen a trónbitorlásból!
- Hogy megálljt parancsolj? - emelte fel a hangját Sárkánykő ura.
- Higgy nekem, Daemon, örülhetsz, amíg én állok az utadba, és nem a Targaryen király. Visszasírnád hamar, hogy velem szövetkezhess.
- Fenyegetsz engem? A saját otthonomban?
- Csupán figyelmeztetlek - mondta Erryk. - Ha azt hiszed, Rhaenyra titokban királynő maradhat, miután Viserys király megtagadta tőle a koronát, hát tévedtél.
- Nem tudom, miről beszélsz...
- Veszélyes szerzet férkőzött a zöldek közelébe - mondta a lovag. - Sárkányt melengettek a keblükön, aki minden adandó alkalommal mérget csepegtetett a fülükbe.
Daemon Targaryen hallgatott. Ser Erryk az arcát szemlélte a sűrűsödő sötétségben. A herceg szeme villanása mindent elárult. Akkor Ser Erryk lekiáltott az egyik emberének, aki jókora fonott kosárral jelent meg előtte. A kast szakadt rongyokkal bélelték ki, a fedele kissé csálén állt, de azt Daemon Targaryen azonnal leemelte róla. Az esti sötétségben nem látta jól, mi lehet benne, de amikor beletúrt, és az ujjai nyálkába ragadt tojáshéjakat érintettek, döbbenten elejtette a kosarat. Azonnal semmivé foszlott addigi fölényeskedő, dölyfös magatartása: a kosárból öt újonnan kikelt sárkányfióka tojáshéja gurult ki.
- Ez mindent elmond - törte meg a fagyos csöndet Ser Erryk. - Johanna Targaryen választhatott, hogy Sárkánykőről, vagy Velaryonból szerezzenek neki sárkánytojást.
Néhány óra múlva a két férfi már a nagyteremben ült, egymással szemben. Daemon forró fűszeres borral, és frissensülttel kínálta meg a lovagot. A tekintete kétségbeesett volt, és immár cseppet sem tűnt ellenségesnek. Botcsinálta lázadását a kikelt sárkányok híre azelőtt fojtotta el, hogy egyáltalán halványan fölparázslott volna.
- Én csak azt tudom - mondta neki Ser Erryk -, hogy ez a nyavalyás Aemond herceg miféle örökségekkel halmozta el a kegyeltjeit. Azt azonban nem tudom, te melyik Targaryen ellen készültél háborúra a zöldek közül, de nem akarom tudni. Méghozzá a te érdekedben, Daemon.
A másik férfi nem felelt semmit. Csöndben ivott pár kortyot, aztán Ser Erryk folytatta:
- Tudom, hogy a bátyád azt suttogta a füledbe, a Hightower-ház ugyanolyan família, mint a Targaryen: hogy ugyanúgy Velaryon ősök leszármazottai a fölmenőik, s ugyanazzal a hajóval érkeztek Westerosba. Hogy együtt emeltétek fel a hanyatló birodalmat, s hogy a hatalomhoz nekik is éppannyi joguk van, mint Viserys királynak. Csakhogy ez egy elképesztő mértékű ostobaság, Daemon. És szerintem te is nagyon jól tudod ezt.
- Sosem akartam király lenni - szólalt meg végre Daemon Targaryen is. - Sosem nyújtottam volna a kezem a Vastrón felé.
- Ezt megnyugvással hallom. De ha Aemond Targaryen legalattomosabb tervét megvalósítja, az borzalmas következményekkel fog járni. Kihasítani a viharföldeket a Baratheon királyságból, és vazallusok kezére juttatni azt? Elfelejtetted, mennyi vér folyt, mire a Targaryenek letörték a kiskirályok hatalmát? Ser Criston Cole most egy lesz azok közül, akik miatt darabokra fog hullni Hódító Aegon Birodalma. Ismét halomra ölheti sárkány a sárkányt. Talán már elfelejtetted, milyen volt a Triarkátus ostroma? Hogy milyen volt a tengerbe hányni azt a sok halottat?
- Ezek Viserys háborúi voltak, Ser Erryk - mondta kimért hangon Daemon. - Én csupán dühös voltam, értsd meg! Elvakított a düh. De birodalmat adni egy közönséges fehér köpenyes lovag kezébe?! - csapott az asztalra tehetetlenségében. - És leváltani Viharvég éléről egy olyan hatalmas embert, mint Borros Baratheon?
- Hinned kell, hogy a herceg pontosan tudja, mit miért tesz.
- Valóban? Na, és a te lovagi címed? Amit épp csak megkaptál, s most már volt, nincs?
- Ne próbálj bevonni a lázongásodba, Daemon! - csóválta a fejét Ser Erryk. - Én tanácsoltam a hercegnek, hogy vonja meg tőlem a címet. Így rögtön elvette az élét Borros haragjának. Mindamellett Viharvég ura nem ostoba ember: ő maga is pontosan tudja, miért kellett lemondania a királyságáról.
- Egy tizenhat éves kölyök miatt...
- Ez a tizenhat éves kölyök a jelek szerint tökéletesen tisztában van vele, miképpen kell folytatnia az apja félbemaradt munkáját. De talán még azt is sejti, hogyan javíthatja ki az apja hibáit. És nekünk egyetlen kötelességünk van: hogy minden erőnkkel harcoljunk ellene. Hősies bátorsággal, tiszta lelkiismerettel. Csakis így lehetünk hasznára a birodalomnak.
- Mi lesz velünk, most hogy a zöldek egy Targaryen fattyú kezébe is hatalmat adtak, Ser Erryk? - nézett rá véreres szemmel Daemon. - Meg kell halnunk? Vagy csak száműznek minket?
- Először a családod sárkánykői kúriáját fogják elpusztítani - kezdte sorolni a lovag. - Viserys bátyád hét várából, amit terád és Rhaenyrára hagyományozott, kettőt megtarthattok, a többi öt visszaszáll a koronára. A sárkányaitokat elkobozzák majd. A hatalmatok jelentős csorbát fog szenvedni. Ugyanakkor életben maradhattok, s Aegon király elhív titeket Királyvárba, hogy hűségesküt tegyetek neki. Ezután nektek is ugyanúgy engedelmeskednetek kell, mint mindenki másnak. De figyelmeztetlek: Aegon király nem fogja tűrni, hogy a saját tanácsában a nagybátyja atyáskodjon fölötte. Már most látni, hogy a Viserys mellett megőszült urak helyett a Hightowerekhez hű, fiatal, erős férfiak jelennek meg a zöld tanácsban.
- Miféle világ köszönt ránk a Hightowerek uralma alatt? - temette arcát a kezébe Daemon Targaryen.
- Az csak rajtunk múlik - vélte Erryk Cargyll. - A magam részéről úgy hiszem, vérzivataros idők jönnek.
ESTÁS LEYENDO
Sárkányok háza: Tűzcseppek
FantasíaA Wattpadon elérhető a másik két történetem is. Sárkányok háza: A királycsináló és Az éjjeli pillangó. Alicent magához veszi távoli unokahúgát, Johannát, aki rögtön beleszeret Ser Criston Cole-ba, és hamarosan szerelem szövődik köztük. Johanna gyerm...