Aemond mesterkedése

6 0 0
                                    

Borros Baratheon alig bírta elrejteni önelégült mosolyát. Az alsóvár őrsége főhajtással engedte tovább, anélkül, hogy bármit is kellett volna szólnia. Ismerték. Viharvég leghatalmasabb uralkodója volt, több mint harminc éve a Baratheon-ház királya, és annál is régebb óta a Targaryenek odaadó, áldozatkész híve. Borros, vagy ahogy akkoriban nevezték, Szél nagyúr még csak tizenhárom éves, erőtlen kis trónörökös volt, amikor a H. u. 81-ik esztendőben a Hightowerek hívévé szegődött, szembefordulva egész nemzetségével. Apja, Boremund Baratheon, aki I. Békítő Jaehaerys udvarában a pohárnokmesterségig vitte, egyenesen kitagadta őt a családi örökségből. De Borrost ez nem érdekelte: megérezte az új erőt, az új lehetőségeket a Targaryen dinasztiában, amelynek ereiben ugyanúgy csörgedezett a Velaryon lovagkirályok vére, mint a hatalmas Hightower nemzetségé. És végül igaza lett. Viserys Targaryen egyik legfontosabb főemberévé küzdötte fel magát, s azon kevesek közé tartozott, akik már a Starkok elleni csatában is a vérükkel adóztak, hogy a Hét Királyság újraegyesüljön és ismét felemelkedjen a Targaryen Korona alatt. Akkor sem volt könnyű dolga: szövetségeseinek több tagja az ellenség sorait erősítette, és neki saját vazallusai ellen kellett fegyvert fognia. A túlerő és a kedvezőtlen terep dacára is Viserys győzött – ő pedig megkapta Viharvég sorra elkobzott várait, birtokait, javadalmait. Egy évre rá már a viharföldek várnagya volt. Négy évvel később ő foglalta vissza a Hajózúzó-öblöt. Azután egy évvel később a Hightowerek bírája lett. Várnagyi és lovagi címeket halmozott, s amikor Viserys kinevezte örököséül Aegon Targaryent, őt királyi tárnokmesterré emelte. Végül, miután Boremund Baratheon meghalt, s birodalma utolsó szeglete is a Targaryen király kezére került, Borros megkapta azokat a viharföldi uradalmakat, amelyek eleve természetes örökségét képezték volna, s amely örökségből egykor a saját apja tagadta ki. Harminc hosszú év telt el azóta: a Baratheon nemzetség hajdani hatalmát elfújta az új idők viharos szele, és Borros Baratheon Viharvég egyik leghatalmasabb emberévé vált. Viserys pedig kinevezte a folyóvidéki serege élére, ami a címekkel járó méltósághoz hasonlóan szinte királyi hatalmat biztosított viselőjének a reá bízott területeken. Hatalmas úr volt tehát Borros Baratheon, akinek nem volt rá szüksége, hogy bemutatkozzék holmi ajtónálló lándzsás lovagoknak: híre mindig előtte járt, a westerosi királyi kúriába szabad bejárással rendelkezett. Fiatalabb volt, mint Viserys Targaryen, s hatvanesztendős főúrként már csak egyetlen tisztség maradt, amit szíve szerint megszerzett volna magának: a lehető legmagasabb méltóság, amit világi nemes a magáénak tudhat – de amely címet évtizedek óta egyetlen család birtokolt, s örökített tovább apáról fiúra.

Borros nagyúr felhágott a külső várfalövre, ahonnan keskeny fahíd vezetett át a Vörös Torony bejáratáig. Odabent megállt és erőt gyűjtött, mielőtt a meredek csigalépcsőnek is nekivágott volna. Nem is emlékezett rá, mikor járt itt utoljára. Hiszen a hírhedt Triarkátus-féle merénylet óta Viserys a fellegvárban élt, a tornyot pedig elhagyta a korábbi fény és pompa. Meglehet, a felsővárral egyetemben ugyanannak a csodálatos épületegyüttesnek volt a része, mégis csupán imahelyként, fegyverraktárként és katonai szálláshelyként használták. Erre most a csupán két hónapja megkoronázott, ifjú király öccse ide hívja találkozóra. Borros nagyúr mély lélegzetet vett, és nekiveselkedett a csigavonalban emelkedő, magas fokokból álló lépcsősornak. Jól emlékezett rá, melyik szinten állt régen a király lakosztálya. Halkan felsóhajtott, amikor odabent meghajolt a meglehetősen aranyozott trónszékben ülő Aemond herceg előtt.

- Isten hozott, Borros nagyúr! - üdvözölte az ifjú régens uralkodó, aztán körbemutatott a teremben. - Tudom, nem egészen úgy fest, mint atyám idejében, de nem is szándékozom sokáig Westerosban maradni. Levélben kértem Aegon bátyámat, hívjon mesterembereket Deresből, akik elkészítenék egy pompás palota terveit odaát, a Hullámtörő partján. Az emberek között, hogy lássák királyukat és hercegüket, s legfeljebb ötszáz biztonságos lépésre a tenger partjától.

Sárkányok háza: TűzcseppekWhere stories live. Discover now