NOUS- Ey Ölümlü 2

179 13 13
                                    

Ey ölümlü,

Yükünü kenara bırak. Kabuğunun altındakini öğrenmenin zamanı geldi.

Sen 'ruh' diyerek öğrendin, ben 'ruh' diyerek öğrettim.

El ise ona 'Ait olan.' Derdi.

Ölüm, 'Ait olan.' Derdi.

Sen ruh dedin; öğrendiğini, bildiğini sandın ama anlamını yitirdi. Sandığından çok daha büyük bir lütufsun. Bir hediyesin.

Ait olandan gelme konuşuyorum, ruhunla. Kabuğun değil muhatabım.

Ayrı bir varoluştu. Birleştiğinde görmedin nasıl hayretle izlediler. İlkti. Tekti. Özdendi. Birdendi.

El kabuklarını yaptıktan sonra, ruhlardan tuttu ve yerleştirdi. İnsan böyle yaratıldı.

Ruh ile 'Ait olan.' Aynı değildir. Aynı kumaştandır ama aynı değildir.

Ruh, Ait Olan'ın işlemesidir.

Daha bilginin başındasın, sana yardım edeceğim anlamanda.

Bir büyük kumaş gibi düşün, El'den gelme bir kumaş, El'den yapılma, El'den olma.

El, bu kumaştan giydirdi bilinmezi.

Zaman, bilinç, aydınlıklar, karanlıklar, alemler, semalar, güneşler, dünyalar, Ait Olanlar.

Hatırlamasalar bile aynı kumaştan giyindiler.

Ölüm; ipti, dikişti, bir arada tutandı.

Ait olan, kumaşın bir kesik parçasıydı. El'den geldiğini bilirdi.

El, ait olanı işledi. İpler, dikişler ile kabuğuna dikti. Yeni parçasına, kabuktaki ruhlar dedik.

Ruh, ait olandan ama Ait, ruh değildir.

Ait olandan ruh, ölmeyeceğini bilir. Kabuktaki ruhlar, ölümden korkar.

Bir son, bir bitiş, bir sonuç sanırlar. Oysa yolda kısa bir duraklamadır, ölmek.

Dönüşmekten korkanlar, ölmekten de korkarlar.

Ruh, kabuğunu terk ettiğinde; kabuk, bütüne döner, ruh bütüne döner.

Bütüne dönen ruh, kumaşına dönerse dikişlerinden arınıp; buna da El denir.

Zaman El, bilinç El, aydınlıklar El, karanlıklar El, alemler El, semalar El, güneşler El, dünyalar El, ait olanlar El.

Ait olan, bir okyanustu; ruh, bir damla. Bulutlardı yolun, yaşamın. En son durağın olacak, okyanus.

Kimi bulutlardan, topraklara, ateşlere, havalara dökülecek ama unutma suya düştüğün vakit, yolunun sonu yine okyanustur.

En basit ders bu.

Ölüm, ait olanlar der ama Ölüm, yalnız ruhları tanıdı.

Ölüm, El'i görse de, tanımadı.

İlk ders, başlangıcı bilmektir. İkinci ders, Ölüm'ü bilmektir. Üçüncü ders, Ait Olan'ı bilmektir.

Sen, Ait olandansın. Sen ruhsun.

Ruhunu, bedenine dikti. Dikişin adı, ölüm.

Ruhunu bedeninden ayırdı, kumaşa dönmenin adı, Bir.

Bir'den ve Sonsuz'dan gelme, Ölüm'in dikişleri ile giyinen, bilge ile bilgiyi tanıyan, fısıltıları duyan ve yayan, korkunun kardeşi, ruhunun efendisi, sevginin kalbi, düzenin kaosu.

Şimdi diyeceklerimi iyi dinle.

Binlerce şükür ki, öleceksin. Ant olsun, öleceksin.

Kutla bu haberi, 'Hatırla.' .

Hatırla sen öleceksin.

Elinden tutup sana adım attıranlardan; annelerin, babaların, kardeşlerin, sevgilerin başındayken, bilmezdin.

Bilinç, akla oturduğunda. Fısıltıları duyduğunda.

Kimin konuştuğunu anlamıyorsun. Adı seninkiyle aynı ama farklı şeyler söylüyor. Sanı seninkiyle aynı ama farklı şeylere şükrediyor. Dinleyenlerin kimi katil oldu, kimi alim.

Şimdi de duyuyorsun, kör kuyulardan geliyormuş gibi. Azapla yukarı tırmanıyormuş gibi, kutsanmışlıkla göklerden süzülüyormuş gibi. Göklerden ve derinlerden, içinden bir yerden.

Kıyametin çok yakın. Binlerce şükür ki, öleceksin.

Ruhun bu ızdırabından sıyrılacak, Bir'e döneceksin. El'e döneceksin. Ruhun ait olacak.

İçtiğin sütler, ananın memesinden ağzına akarken; yediğin yemekleri, başkaları hazırlarken; giydiğin giysileri, başkaları dikerken; bilmezdin. Bilemezdin.

Sen biriciksin, teksin, eşsizsin ama öleceksin.

Ne vakit kadın yaratıldı aleme; erkekten olmalar, düştü toprağa. Ne vakit doğurdu kadın.

Doğuranlar ölecek de, doğanlar ölmeyecek mi sandın?

Ey ölümlü, ey insanoğlu, ey Birden gelme, sen ölmeyecek olduğunu mu sandın?

Bağır ve kutla. Sevin de şükret.

Ey Ölümlü, sen öleceksin.

Anlamıyorsun. Daha yolun başındasın. Ey Ölüm, varlığına minnet doluyum. Eğer bu kabuklara senin ipinden dikilmeden gelseydik, biz nasıl yaşayacaktık? 

__________________________________

Arkadaşlar umarım begzelienlerin, ölüm, tanrı, yaşam kavramlarını anlatmaya çalıştığım şu bölümleri anlıyorsunuzdur. seviliyorsunuz. sizden yorum isterdim ama yapmıyorsunuz. canınız sağ olsun. kendinize iyi bakın. 

NOUSHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin