2

477 33 47
                                    

Henüz kimseler okumadığı için kendi kendime takıldığım küçük eğlenceme hoş geldiniz.

__________________________

Ev sahibi Selviler olabilirdi ama tören hazırlıkları eminim ki Yıldıraylar tarafından yapılmıştı.

Nasıl anladığımı sorarsanız. Destan'ın yüzündeki delice sırıtmadan derim. Destan Yıldıray.

Yıldırayların tek oğlu olan Destan bizden 2 sınıf üstte okumuştu ama tabi ki okulda birbirini tanımadan mezun olan kişi neredeyse yoktu.

Kimse kimseyi tanımasaydı Destanı yine de tanırdınız. Beyaz saçları kalabalıkta kendini hemen belli ederdi. Kabul salonunda neden onu görmediğimi merak ederken birden iç içe geçmiş halkalarda kıpırdanma olunca bu düşüncemi sonraya bıraktım.

İç halkaya doğru ilerlemeye başladım. Tören başlıyordu.

İçerisinde bulunduğum 15 kişilik bu genç kafile iç halkayı oluşturacak ve dışa doğru ortalama artacaktı. Töreni yönetecek olan kişi ev sahibemiz Selen hanımdı tabi ki.

Herkes sessiz bir anlaşmayla yerini aldıktan sonra her şey hazırdı.

Selen hanım bu yerleşme sırasında eline aldığı keskin bir mızrak başı ve çömleği ile hazırdı.

Mızrak başı kutsal bir emanet olarak kabul edilmektedir. Tanrıçanın kanı ile yıkandığı düşünülen bu mızrak başı yüzyıllardır törenlerin en önemli parçası konumunda. Kanınızın üzerine değmesi kendinizi adadığınız anlamına gelir ve dönüşü de yoktur. 15 kişi dışında bu bahçede bulunan herkesin kanını ve daha nicesini üzerinde taşıdığı düşünülünce yaklaşmak istemeyebilirsiniz. Olay biraz daha farklı tabi. her törenden sonra Jeşlerden birisi bu emaneti tuz dolu bir çömlek ile kutsal toprakların içine gömer tören vakti geldiğinde yani her 5 yılda bir çömlek kazıp çıkartılır ve çömlek kırılır. Kırılan çömlek parçaları ince ince parçalanıp su ile tekrar şekillendirilir ve bir sonra ki törene hazırlanır. Tuzlar ise mızrağı hiç kullanılmamış haline getirir ve tüm kanı emer. Bu tuzlar tören sonunda ikram edilecek olan suya karıştırılır. Ve her begzelien tüm soyunun kanını taşır hale gelir.

Hazırlanan bu ikram için tadının süte benzediği söylenir.

Nedeni ile ilgili bir bilgi duymadım şimdiye kadar.

Selen hanım bir nefes alıp duaya başladı ve kalanımız izinden giderek söylediklerini tekrara tutulduk.

' Dolunay duamızı sana taşısın ki semalarında yankılansın acı çeken sesimiz.

Her bir sözümüzde seni yüceltmekten başka bir şey değil amelimiz.

Bilgelik, yaşam ve güç senden ayrı anılamayacağı gibi biz de senden ayrı var olmayacağız.

Acı ile kutsa ki, bizler alçakgönüllü kullarından fazlası olmadığımızı her daim hatırlayalım.

Sen de bizim gibi sever, yargılar, cezalandırır, görür, duyar, yaratır ve yok edersin.

Ama biz senin ilminin ışığı olmadan kendimizi bulamaz, anlamaktan aciz kalırız.

Merhamet ile kutsa ki, hakikati öğrendikten sonrası için de hazır olalım.

Nihai kurtuluşa hazırla ki ölmeden ölmek ne demekmiş öğrenelim.

İhtişamlı gecen bizlere seni getirsin.

Çocuklarımızdan seç ve al.

Yanına yoldaş olsun. 

Çocuklarımızdan seç ve al.

NOUSHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin