Bu sefer yorum ve yıldız bekliyorum. Teşekkürler.
Taşın anlam ve önemini belirten bir mit.
__________________________
Gizli Hanedan Arşivleri- 7. Hanedanın Prensesi, İlk Hanedan Rahibesi, Verrani Irshent Sealzir'in Özel Anıları
Gizli yazdığım satırlar, olur ya bir gün okunursa eğer.. Bilin ki yaşayanlarından dahasını biliyor olacaksınız.
Adım mı? Adım Verrani. Verrani Irshent Sealzir. Ailemin adını yaşatmaya ant içtikleri Ölüm'ün kullarından birisiyim. Aslıma, 7. Hanedanın Prensesi diyorlar ama siz bana Verra diyebilirsiniz.
Kimse bir daha düşmesin bu hataya diye yazıyorum size. Bir daha kimse, gördüklerimi görmesin. Duyduklarımı duymasın.
Bu yazdıklarımı okuyabiliyorsan eğer, sen de Hanedandansın. Senin ismini de çoktan arşiv kitaplarına işlemişler, adını koyup, başını okşamamışlardır.
Senin yılında nasıldır bilmiyorum ama benim yıllarımda ve evvelinde, SEALZİR olmaya değer ruhun seçildiyse eğer, bedelleri de beraberinde gelirdi.
Çocukluk adını verdikleri o yıllarında kamplardan kamplara gezdirirler, krallığın her köşesini sana ezberletirdi.
Uğruna, çoğumuzun yaşamaya hazır olduğu, eğitimleri ve ritüelleri süslerdi kanlarımız.
Sealzir'in çocukları daima eksik ve damgalıydılar.
Aileler ve kalabalık sofralar değildi yerimiz, bizler Ölüm'ün ziyafetine hazırlanır, Ölüm'ün renklerini hak etmek için yarışırdık.
Adım tarihin sayfalarında kaybolacak, yüzüm bir daha anılmaması gereken bir hayalet olarak kalacak ama ben gönül rahatlığı ile öleceğim.
İçimde ki acıyı ve öfkeyi kendi soyumdan başka kim anlayabilir ki?
Kim, atalarımı benden iyi anlayabilir? Kim bu acıya yaraşır?
Gizli ilimlerimiz, bana ve ağabeylerime dikte edilir ve anlayış beklenirdi. Atalarımızın ne şartlar altında yükseldiğini, ne şartlar altında büyüdüğünü, ne şartlar altında öldüğünü öğrenmek bir Sealzir çocuğunun başlıca görevidir.
Sealzir çocuklarından kimisi, ritüellerden birisinde damgalanırsa eğer, anlayış mecburi bir kabullenişe dönüşür. Benim için böyle oldu.
Kayık Ayini, her dokuz yaşına gelebilen Sealzir çocuğu için zorunlu bir törendir. Ben dokuz yaşına girdiğimde, gecenin sonu bir kayığa bir de nehre çıkıyordu. Ağabeylerim benden yaşça büyük ve bu ayini geçirebilecek kadar güçlü olduklarını kanıtlamışlardı. Sıra bendeydi.
İlerleyen satırları okurken, benim damgalarımdan birisi ile tanışacaksın.
Kelimeler sayfalarda görünmez olacak, bir anının içinde bulacaksın kendini, içerden bir anlatıcıyla, yanında duracağım. Ben anlatacağım, sen izleyeceksin. Ben yaşayacağım, sen hissedeceksin.
Sıra sıra dizilmiş ağaçlar değildi nehrin çevresini süsleyen, bunlardan başlama. Başlaman gereken yer, gecenin karanlığında, aktığı yerlerden parça parça kayaları koparan o nehirdir. Adına Acharot derler.
Efsaneler, üzerinden yürüyen, sularından içen ölüleri anlatır. Ruhların sonsuz yüzüşünün duraklarından birisi. Hazlarından ayrılıp, büyüdükleri. Günlerinden sıyrılıp, öldükleri.
Akan bir nehir değildir gördükleri ölümlülerin, duran bir sudur. Sealzir'in çocukları ise yarı ölü doğarlar. Bizler nehrin sularını duyar, korkusunun tadını alırız.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
NOUS
FantasyBir ayin sonucu, kendimi bir başka evrende buldum. Geri dönmeyi asla düşlemedim. Başka bir evreni; bir fırsat, özgürlüğüme açılan bir kapı olarak görmüştüm. Daha sonra işin rengi değişti. Türümün bu evrende kraliyet-kölesi olduğunu öğrendim. Ger...