'Süpriz ne olabilir?' diye geçirdim içimden. O sırada kapının açılma sesi kulaklarıma doldu ve hızla musluğun başına ilerledim. Ellerimi suyun altına tuttum ve yıkadım. Musluğu kapattıktan sonra ellerimi kuruladım ve normal bir şekilde banyodan çıktım. Banyodan çıkar çıkmaz bir şeye kafamı vurdum ve afalladım. Tam düşecekken kollarımdan tutan iki el sayesinde düşmekten kurtuldum. Kendimi hızla toparladım ve gözlerimi ellerin sahibine çevirdim. Biri babam diğeri de Meriç'ti. "Kızım iyi misin?" diye sordu babam. Olumlu anlamda başımı salladım. Kollarımı çektim ve gülümseyerek "Teşekkür ederim." dedim. Davranışlarımı mümkün olduğunca normal tutmaya çalışıyordum.
Hep birlikte yemek yemek için mutfağa geçtiğimizde kendime bir sandalye çektim ve oturdum. Yanıma Meriç otururken karşıma babam oturdu. Babamın yanına annem oturduğunda kadro tamamlanmıştı. Yemeğe başladığımda ne kadar aç olduğumun farkına vardım. Babam, annem ve Meriç bir konu hakkında konuşuyorlardı. O sırada babam "Merve sen bu konu hakkında ne düşünüyorsun?" dediğinde başımı kaldırdım. Ne konuştuklarını dinlemiyordum ki. Konuyu da bilmiyordum. "Sana katılıyorum babacım."dedim yüzüme gülümseme yerleştirerek.
Yarım saat sonra tabağımdakilerin hepsini bitirmiştim. Nazikçe masadan kalkarken hala düşünüyordum. Sonra içimden bir ses "Neden düşünüyorsun ki? Süprizi yaptıkları zaman öğreneceksin." dedi. İçimdeki sese katılırken banyoya ilerliyordum. Ellerimi ve ağzımı yıkadım. Banyodan çıkıp odama ilerlerken kolumu kavrayan bir el sayesinde durdum. Gözlerimi elin sahibine çevirdim ve Meriç olduğunu gördüm. "Efendim?" dedim gülümseyerek. "Güzelim çok düşüncelisin." dediğinde birden afalladım. Nereden görmüştü? Yemek boyunca annem ve babamla konuşmuştu. "Bunu da nereden çıkardın?" dedim yüzümdeki gülümsemeyi genişletirken. "Yemek boyunca babanın sorduğu sorunun cevabı dışında hiç konuşmadın. Bu durumda şüphelenebilirim." dediğinde yüzünde minik bir gülümseme vardı. "Yok bir şey. Ben odamdayım." dedim ve nazikçe kolumu kurtarıp odama girdim. Meriç'le ne kadar çok konuşursam o kadar çok meraklanıyordum bu konu hakkında. Kendimi yatağıma bıraktım ve tavana gözlerimi diktim. Gözlerimi kapattığımda süprizle ilgili düşüncelerimi aklımdan çıkarmaya çalıştım.
Odamın kapısı aralandığında "Gelebilir miyim?" diye bir ses yükseldi. Gözlerimi aralayıp kapıya baktığımda gülümseyerek "Tabi." dedim. Meriç yanıma gelirken kendimi toparladım ve doğruldum. "Güzelim?" dedi mırıldanarak. "Efendim?" dediğimde Meriç yanıma oturmuştu. "Bugün çok iyi dinlen. Sonra önümüzdeki iki günü planlayalım." dediğinde "Önümüzdeki iki gün ne yapacağız?" diye sordum. "Bilmem ki. Ne istersen onu yaparız." dedi.
****
Gözlerimi araladığımda yatağımın içindeydim. Yavaşça doğrulurken gözlerimi ovalıyordum. Çalışma masamın üzerinde duran telefonumu elime aldım ve saate baktım. Saat on olmuştu. Meriç'le yemekten sonra biraz konuşmuştuk odamda. Daha sonra da gitmişti. Akşam ise sürekli Meriç'le telefonda konuşmuştuk. Konuşurken saatin kaç olduğunu unutmuş ve geç yatmıştım.
Telefonumu yerime bırakırken odamdan çıktım ve banyoya ilerledim. Yüzümü yıkadım ve kuruladım. O sırada annemin sesi doldu kulaklarıma. "Merve uyan artık. Kahvaltı hazır." diye sesleniyordu. "Uyandım anne." dedim mırıltı halinde. Banyodan hızla çıkarken mutfağa ilerliyordum. Mutfağa girdim ve annemin yanağına bir öpücük bıraktım. "Babam nerede?" diye sorduğumda masada babamı arıyordum. "Baban çıktı tatlım." dedi masadaki yerini alırken. "Nereye gitti?" diye sordum çektiğim sandalyeye otururken. "Biraz işleri varmış tatlım. Bitirince geleceğini söyledi." diye yanıtladı annem sorduğum soruyu.