التفاعل على البارت اللي فات حرفيا مؤسف 🙂🙂🙂
زهقت من كتر الكلام على التفاعل بس بجد شيء يحرق الدم أحنا في الربع الأخير تقريبًا من الرواية فبلاش نضايق بعض..تفاعل حلو على الفصل اللي فات والفصل ده💜
_________
الفصل السادس والأربعون من #ديجور_الهوى
بقلم #fatma_taha_sultan____________
اذكروا الله.
دعواتكم لأهلكم في فلسطين والسودان وسوريا ولبنان.___________
النهاردة يوم ميلاد متابعة عزيزة منكم (منى) كل سنة وهي طيبة وعقبال مليون سنة يارب💜
__________
مرت عدة أيام أكثر من أسبوع بعد أن أجرت عمليتها عادت إلى المنزل برفقة عائلتها، كانت تشعر بالألم في جسدها أثر العملية، كان الجلوس والنوم وأي حركة وكل شيء صعب عليها، والدتها كانت بعونها تساعدها في كل خطوة، لكنها كانت صامتة أغلب الوقت تؤدي دورها وكأنها اقرب إلى مساعدة ليست والدتها، وكأنها منزعجة من شيء ولكن كلما تسألها إيمان إذا كان هناك شيء يزعجها أو يقلقها لـتخبرها به كما أعتادت لكنها تمتنع عن الإجابة...
لكن اليوم ما أن انتهت من تناول الطعام كادت والدتها أن تأخذ الصحون الفارغة، استوقفتها إيمان متمتمة:
-ماما ممكن افهم في ايه؟! مالك متغيرة ليه معايا من يوم العملية وكل ما أسألك تقوليلي مفيش حاجة...
تحدثت والدتها بانزعاج جلي وانفجار شديد كان لابد منه بعدما حاولت كتمه الأيام الماضية:
-أنا مستغربة من بجاحتك أنك بتسألي؟!!!!! أنتِ مش واخدة بالك من اللي حصل في المستشفى؟!! مش واخدة بالك من اللي قولتيه واللي عرفناه عن ******.
هتفت إيمان بنبرة باردة:
-أنا كنت بحافظ على الشخص اللي معايا واتجوز، قللت من نفسي وعملت كل حاجة علشان اتجوز وتفرحي بدل ما كانت الناس بتعايرك بيا اني وصلت للسن ده ولسه متجوزتش، وبعد ما عرفت اللي كان بيعمله كنت ساكتة، ساكتة علشان بحبه ومش عايزة اضيع سنين ووقت تاني من عمري والرجالة كلهم زي البعض...
هوت والدتها بصفعة على وجنتيها رن صداها في أرجاء المنزل، قالت والدتها بجنون:
-اخرسي، اخرسي احسنلك، احمدي ربنا اني عاملة حساب للعملية واللي مريتي بيه وإلا والله كنت كسرتك وكسرت عضمك أوعي تفتكري أنك كبرتي عليا، ومتجبيش العيب علينا، أنتِ اللي ضيعتي سنين من عمرك جنبه وحتى بعده ضيعتي سنين وأنتِ بتبخي السم في ودن اخته وساكتة عن شهادة الحق....
تمتمت والدتها بنبرة حاولت جعلها خافتة قدر المُستطاع:
-احمدي ربنا اني مش عايزة اخوكي او ابوكي يعرفوا عن قرفك حاجة، ادعي تقومي بالسلامة وان ربنا يسامحك يا بنتي وانا هدعي يسامحني لو كنت قصرت في تربيتك...
أنت تقرأ
ديجور الهوى/ كاملة
Romanceلو كنت جلادًا على قلوب البشر وأفعالهم تأكد أن الأمر لن يُحتمل ولو كنت قديسًا بلا أخطاء تأكد أن المكان لن يُناسبك.. هنا نحتاج شخص قلبه لين حتى يغفر وكبير جدًا حتى يتحمل هذا الكم من الإفراط في المحبة... ولو كُنت غير ذلك تأكد أنك لن تفهم أبطال ديجور ال...