Setelah beberapa hari penemuan Becky dan Alex di pejabat, Becky tidak mendengar kan sebarang masalah yang di lalui Freen. Mungkin lelaki yang bernama Ray tu sudahpun menjauh. Kali ini, Becky dan Freen hanya meluangkan masa bersama. Berjalan di mall, bermain di arcade dan juga menonton wayang. Kalau di ikutkan hati, Becky hanya ingin berehat di rumah, namun demi membahagiakan Freen, dia hanya mengikut apa sahaja yang Freen ingini.
Kali ini mereka berada di cafe untuk mengisi perut mereka setelah mengelilingi mall tersebut beberapa jam.
"Sayang. Papa ada mesej semalam. Papa, mami dan ayah nak datang sini. Diorang cakap ada majlis anak kawan diorang dekat sini."
"Oh. Ayah tak bagitahu pula. Bila yang mereka nak datang tu. Sayang boleh suruh Alex ambil dekat kampung." Balas Becky.
"Tak payah ambil. Papa cakap, diorang drive sendiri. Sebab lepas majlis itu, papa dengan mami nak pergi rumah adik papa."
"Okaylah kalau macam tu. Makanlah. Nnti kalau baby nak pergi mana2 lagi, bagitahu je." Balas Becky sambil mengangkat gelas di sisinya.
Sedang mereka makan, datanglah seorang lelaki yang tak lain ialah Ray menyapa mereka. "Hai Freen. Buat apa dekat sini?" Soal Ray.
"Hai. Sorry. Who are you?" Kini Becky bersuara.
Dengan senyum an dibibir, Ray menghulurkan tangan nya pada Becky. "Oh hai. Saya Ray. Kawan sekolah Freen."
Becky menyambut tangan Ray dan memperkenalkan dirinya. "Becky Armstrong. Saya tak pernah tahu Freen ada kawan lain."
"Oh. Saya dengan Freen dah lama tak jumpa. Jadi mungkin sebab tu juga awak tak kenal saya. Kan Freen." - Ray.
Freen yang kurang selesa dengan kehadiran Ray hanya menganggukkan kepalanya.
"Saya pergi toilet kejap. Freen tunggu sini ya." Ucap Becky dengan tatapan yang tenang.
Freen yang mendengar hanya membesarkan matanya menandakan dia tidak mahu ditinggali Becky. Tambahan pula ditinggalkan dengan Ray yang sedari tadi menatapnya.
Becky hanya menganggukkan kepalanya meminta Freen tetap di situ. Kemudian Becky melangkah keluar dari cafe.
"Hai Freen. Lama tak jumpa. Dah seminggu tak jumpa awak. Ingat tak saya bagitahu hari tu yang saya nak jumpa mamai dan papa awak. Saya dah pergi. So, kita tunggu daddy saya jumpa papa awak eh. Oh ya. Becky tu saya macam kenal lah." - Ray
"Apa yang awak buat dekat sini. Saya dah cakap jangan jumpa saya lagi kan." - Freen
"Wow. Relax Freen. Saya dah cakapkan awak akan jadi milik saya. Dan saya ada awak seorang je. So, kita kahwin nak?" - Ray
"Memang tak lah. Saya dah cakap saya ada kekasih. Yang awak tak faham bahasa kenapa." - Freen
"Kasarnya. Sabar. Nanti cepat tua." - Ray
"Saya bukan akan tua sebab marah. Tapi tua sebab serabut dengan awak." - Freen
Belum sempat Ray hendak menyambung percakapannya, Becky sudahpun tiba. "Sorry lambat." Lalu Becky kembali duduk dan mengeluarkan telefonnya.
"Bec. Jom balik." Ucap Freen.
"Kita tunggu sikit lagi boleh? Kawan saya cakap dia nak datang. Kejap eh." Freen yang mendengar hanya mengeluh.
"Becky. So, awak kawan Freen?" Soal Ray.
"Nope. Saya bukan kawan dia." - Becky
"Bukan kawan?" Soal Ray kembali dan dibalas oleh Becky dengan gelengan.
"Adik? Tapi setahu saya Freen tak ada adik. So, who are you?"
"Saya ialah seorang yang paling dekat dengan Freen. Seseorang yang akan Freen cari. Seseorang yang sentiasa akan sokong setiap keputusan Freen, seseorang yang tahu kelemahan dan kekuatan dia. Seseorang yang sentiasa akan buat dia senyum dan seorang yang dekat dengan hati dia. So, the conclusion is, saya ialah part...."
YOU ARE READING
Satu Rasa Hati
FanficKarya pertamaku, maaf jika kurang ekspektasi kalian. Becky seorang gadis introvert yang mula berjumpa dengan Freen yang mulanya bersahabat sehingga muncullah kasih sayang di antara mereka. Becky yang awalnya mempunyai rasa cinta dan sayang terhadap...