Mr. Casanova cured my love phobia

2.1K 30 9
                                    

Trying to cure my love phobia,  this casanova came into my life.

He tried to answer all the questions that run into my mind... 

Can I love?

Can I ever be happy falling in love?

When he came, more questions bothered me...

Can this cassanova truely love me?

Can I fall deeply in love despite my fear of falling?

Can I love this guy?

As we get to know each other more... I knew... I believed...

That this cassanova is just like me... who doesn't believe in love.

This cassanova who breaks most of the girls' hearts doesn't deserve... to be loved.

But this belief changed when this cassanova succeeded to reach me...

That...what I believed in...

That...

I won't believe in true love;

I don't believe in love;

I am an ice in terms of this so called love.

...is something I should never believe in. 

I once quoted,

"If true love exists why do we need to experience pain from falling in..."

And I realized upon loving the casanova... 

That alongside loving, you'll experience pain. That's the undying imperfection of human life. 

I once believed that I should not get involved in love... 

But when the time came that I loved... I never regret it. 

The joy I had after being inlove...

The pain I had after my heartaches...

It all made me stronger... It made me... better. And it's all thanks to that casanova. 

In the end

I'll say,

"Mr. Casanova cured my love phobia'"

"Ha? Anong Mr. Casanova cured my love phobia?" 

"Wala. Nag iimbento lang ako ng bagong pauso ng I love you. I love you at Salamat Nie. Salamat sa pagpili sa akin." 

"Mali ka. Salamat kasi, tinuruan mo akong magmahal ng iisa. Ikaw kaya yung may naitulong sa akin. Buti pala inindian ko yung flight ko noh? Kung hindi, hindi kita kasama ngayon sa America. Baka nga wala itong baby sa sinapupunan mo kung mas pinili kong umalis nun" 

"I love you Bianca Erin Ann Ryza Yan-Cruz" 

"I love you too, Nathan Cruz. I love my Mr. Cassanova. " 

"Pero di ba mas bagay yung Bianca Erin Ann Ryza Yan-Lim? Tingin mo?" 

"Beary!"  Niloloko ko lang naman siya. Masyadong seloso XD hahahah! Lagi nalang pinagseselosan si Tristan Dominic Lim eh asawa na nun si Ms. Barbie doll, Misha na kasama niya sa mga concert niya. Sikat na yun e. Akalain mong sila pala yung nakita ko sa salon nung nagpagupit si ate Anya noong bagong lipat palang kami. Parang kailan lang yun, pinag uusapan palang ng barkada nila kung paano nagbreak si Nathan at  yung girlfriend niya, ngayon, marunong na siyang magseryoso, magkakaanak na nga kami e. Nagseselos pa nga siya oh. Pero kahit na seloso siya, mahal ko pa rin siya. 

"Joke lang! Daddy, baka matakot si baby. Love ka naman namin ni baby eh."  

"Dapat lang. Tsaka wala ng ibang mas babagay na apelyido sa inyo kundi Cruz lang. Kuha mo?" 

"Yes sir!" Pabirong sabi ko sa kanya bago siya halikan. 

Cliche it may seem, but our story ended with a sweet, passionate kiss. Till next time! :) 

~Fin~

  Thanks for reading ;) -Leicheese

Sinong may gusto ng dedication? Pakisabi nalang kung anong chapter :)

Mr. Casanova cured my love phobiaTahanan ng mga kuwento. Tumuklas ngayon