:: 2 :: - Engkau lagi?!

6.8K 729 225
                                    


" ada ubi ada batas! kau perempuan dwaeji! memang nak kena libas! "

Taehyung tiada cara lain. Dia terpaksa berlari ke sekolahnya sebelum pintu pagar sekolah ditutup. " huahhh!!! sekolah jangan lari!!! " Jerit Taehyung dan terus berlari ke ke sekolah sepantas yang dia mampu.

_

" HAHAHAHA " Eunbi ketawa melihat Taehyung yang berlari mengejar bas di belakang. Padan muka tertinggal bas. Siapa suruh cari pasal. " Harap jer muka hensem tapi perangai macam budak-budak tak cukup umur.. " Bebel Eunbi sendirian.

" Wait!? "

" aku cakap dia hensem?! "

" PAP "

" HELL NO! "

Eunbi menampar-nampar pipinya. " apehal lah dengan mulut aku ni.. " Eunbi menggeleng kepalanya dengan laju. Pemandu bas itu hanya memandang Eunbi dengan pelik. Eunbi tersengih. " He he.. " Dia mengeluarkan dua jarinya dan ditunjuknya tanda 'peace' pada pemandu tersebut.

" Love at first sight? " Tiba-tiba pemandu bas itu bersuara. Ternganga mulut Eunbi dibuatnya. Love at first sight? Hell no! Hate at first sight adalah!. " aniya! aniya! " Jawab Eunbi. " habis tu angau? " usik pemandu bas itu lagi.

" no no.. tak akan dengan mamat strawberry tu " Jawab Eunbi. Dagunya diletakkan di kerusi hadapan bas. " habis tu benci? " tanya pemandu bas itu lagi. Bas diberhentikan dan ditarik handbrake nya.

" ye benci.. "

" benci dalam suka? "

" Erm.. "

" Dia hensem tak? "

" hensem lah juga "

" suka? "

" suka.. "

Jawab Eunbi secara spontan. Pemandu bas itu tersenyum selebar-lebar yang mungkin. " dah agak dah mesti berjaya guna trick ni " Kata ajusshi itu lagi. " kenapa senyum macam tu dekat saya? " Tanya Eunbi. " Kamu suka dia kan?~ " Kata pemandu. Senyumannya lebar mahu sampai ketelinga.

Mata Eunbi membesar. " AJUSSHI NI JAHAT LAH! " Eunbi menghentak kakinya. Tak pasal-pasal kantoi dengan pemandu bas. " Dah suka tu beritahu je le tak payah lah berahsia sangat.. " kata pemandu bas itu. Eunbi mencebik.

" ish orang kata tak de tak ada lah! " Bentak Eunbi dan terus mengatur langkahnya keluar dari bas. " Hey cik adik manis. " Panggil ajusshi itu lagi.

" Duit tambang bas tak nak bayar ke? banyak comel muka awak? " Perlinya lagi. Eunbi menghentikan langkahnya. Giginya diketap. " nah! " Eunbi menghulurkan duit tambangnya kepada pemandu bas tersebut.

" bunga bukan sekuntum, kumbang bukan seekor, kalau rasa diri tu benci sangat dekat dia, ajusshi kan ada? tak payah susah-susah cari yang lain sebab depan mata dah ada.. ajusshi masih single and available " Ajusshi itu mengenyitkan matanya ke arah Eunbi.

Eunbi membesarkan matanya. Berderau darahnya mendengar kata-kata orang tua miang itu.

 Berderau darahnya mendengar kata-kata orang tua miang itu

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
Mamat 'PickupLine'Where stories live. Discover now