:: 32 :: - Tipu

2.9K 331 211
                                    


Hai ;)) im back ~

_________

" aigoo..!! "

Eunbi mula memegang pipinya. Malu tahu malu? Mereka ni pun satu? Kenapa tiba-tiba jadi macam tu?! Aishhh! Eunbi terus mengatur langkahnya kearah sebelah Taehyung.

Taehyung mengerling ke arah Seungcheol dari tempatnya. Berani kau buat macam tu? Heh kau jaga-jaga Seungcheol. Inu bwi. Dan Eunbi hanya milik bwi.

Pandangannya dialih pada Eunbi pula. Dia tersenyum tipis. " sorry aku tak sengaja tadi " katanya. Eunbi hanya mendiamkan diri. Langsung tidak berpaling kearahnya.

Seongsaenim dihadapan hanya mengarahkan murid-muridnya duduk. Semua akur dengan arahannya. " Eunbi? " panggil Taehyung. Ni mesti Eunbi merajuk ni. Eunbi berpaling mukanya kearah lain.

Taehyung mengeluh. Jarinya mula digerakkan kemudian menyentuh lembut pipi Eunbi. Rahang Eunbi dipegang lalu dialihkan kepadanya. " Apa kau nak Taehyung? " soal Eunbi sambil menundukan pandangannya. Mukanya bertambah merah apabila Taehyung berbuat sedemikian.

Taehyung tersengih. Sekarang dia tahu kenapa Eunbi tidak mahu berpaling padanya. Eunbi blushing rupanya. " Aku jeles tadi sebab tu aku buat macam tu " kata Taehyung.

" bodoh "

Kata-kata Taehyung hanya dibalas dengan perkataan itu. Taehyung semakin tersenyum lebar. " lain kali, kalau aku tak ada. Jangan bagi orang lain kiss kau. Aku je boleh. Arraseo? "

Eunbi mengerutkan dahinya. Apa sebenarnya orang tua ni mengarut? " kau tak ada hak lah Taehyung "

" ingat perjanjian kita? Aku akan kiss kau bila kau ingkar arahan aku. Ingat kan? " Taehyung mengangkat keningnya untuk beberapa kali. Eunbi pula sudah mengetap bibirnya. Ingatkan dah lupa pasal janji tu. Tapi rupanya dia ingat lagi? ARGHH!!!
" OK FINE! "

" good girl "

Taehyung menggosok kepala Eunbi. Sengaja dia hendak menyerabutkan rambut Eunbi. Bukan dengki. Tapi sengaja. Seronok tengok muka Eunbi bila dia monyok ni.

" Jahat ! " Eunbi menepis kasar tangan Taehyung. Rambutnya serta merta dibetulkan semula. " Aku kan angel tanpa wings " jawab Taehyung. Eunbi menggulingkan matanya. Ni mesti terjebak dalam lagu BTS tu.

" so? Tak de kena mengena ok " jawab Eunbi. " eh ada. Angel tanpa wings tu bermakna evil "

" dan aku baik di depan bila orang baik dengan aku "

" dan aku akan bertukar bila orang tu buat jahat dengan aku "

" tapi kau jangan risau aku sentiasa baik dengan kau. Kalau kau ingkar arahan je aku akan denda kau "

Ternganga mulut Eunbi dibuatnya. Dia tahu Taehyung tengah bergurau tapi cara dia cakap macam real! " denda apa? " soal Eunbi. " aku akan suruh kau rasa betapa lembutnya bibir aku bila aku lekapkan dekat bibir kau "

Meremang bulu roma Eunbi. Tak tahu kenapa. Walaupun Taehyung selalu mengugut sebegini, tapi dia tetap rasa gerun walaupun Taehyung tak pernah buat. Rasa seram sejuk tu sentiasa ada. Eunbi terus terdiam. Kepalanya terus dialihkan kearah seosaengnim dihadapan.

Mamat 'PickupLine'Where stories live. Discover now