:: 6 :: - Malu!

4.7K 590 199
                                    


" dah sini aku tengok.. "

" tak payah! aku boleh rawat sendiri! "

" boleh tak jangan degil.. luka kau ni besar.. meh aku tolong.. "

" tak payah! aku tak perlukan pertolongan kau! "

" kenapa pula? "

" sebab kau lah aku jatuh! kalau kau tak datang sini mesti tak akan jadi mac--"

" Chupp "

" Hups! "

" hehehe "

Eunbi terkedu dan juga tersedu ( xD ) disebabkan Taehyung telah memcium pipinya yang masih lagi virgin tapi sekarang tak lagi huhuhu. Pipinya dipegang. Matanya dibuka dengan luas. Pipinya mula panas dan juga memerah.

Tolong cakap ini mimpi, tolong lah. Ini mimpikan? Eunbi meneguk air liurnya. Arrghhh dia tidak bermimpi!!! Menyesal pula dia cabar si Mamat pickupline tu. Kang dah terima padah!

Tak per nanti aku kiss kau balik! Ehh bukan! aku akan balas dendam! tapi bukan kiss lah. No no no. Fine aku rasa malu tak terkata sekarang ni. Someone? Help meeeeee. Huaaaaa nak nangis.

Eunbi memejamkan matanya. Taehyung tersengih melihat riaksi comel Eunbi. Ingatkan Eunbi akan membalas dengan tamparan. Tetapi tidak balas pula. Suka le tu hiks. Taehyung menjilat bibir bawahnya. Sebab? sebab tetiba je dia rasa malu.

Tak pernah dia kiss pipi orang lain selain pipi Baekhyun ataupun Puan Park. " Errr.. Eunbi.. " panggil Taehyung. Bahu Eunbi digerakkan sedikit. " jangan-sentuh-aku. " jawab Eunbi dengan perlahan.

" aku nak tolong kau.. nak ajak pergi sekolah.. ke kau nak suruh aku kiss lagi ni? " Taehyung mengangkat keningnya. Saja je nak ugut si Eunbi ni. Mana tahu cinta berputik masa tu. Haish! apa pula merepek ni?

" a..a..aku.. bo..leh.. p..pergi.. sen..sendiri.. " jawab Eunbi dengan teragak-agak. Dahinya ditepuk. Bila masa pulalah dia jadi gagap ni? Haih nampak sangat malu dengan Taehyung. " jangan degil.. kaki kau luka.. Dan semua tu disebabkan aku.. sekarang biar aku yang tolong kau.. " Kali ini Taehyung nampak lebih serious dari biasa.

Tidak seperti sebelumnya. Nak tak nak Eunbi kena turuti juga lah. " bas dah sampai.. sini aku dukung kau naik atas bas.. " Arah Taehyung sambil mengangkat tubuh kecil Eunbi.

" Taehyung.. " panggil Eunbi. " nae? " jawab Taehyung. " tu.. err... " Eunbi menunding jarinya kearah kain skirt sekolahnya. " gulp.. " Taehyung meneguk air liurnya. Pehal pendek sangat woi kain skirt kau!?!! Wuishhh tak boleh jadi!! Jaga mata anda!!!

Taehyung membuka vest sekolahnya dan diberikan kepada Eunbi. " nah.. tutup.. " Arah Taehyung. Eunbi akur. Merah mukanya buat kali kedua. Vest itu diletakkan di atas pehanya untuk menutup pehanya yang terdedah.

Taehyung berjalan naik ke dalam bas. " annyeo---" ternganga mulut pemandu bas itu melihat mereka berdua. " aik? semalam bukan main benci membenci? sekarang dah suwit suwit pula? " tanya ajusshi tersebut.

Taehyung tersengih petak. Eunbi? Dia dah tutup mukanya mengunakan rambutnya. Malu lah woi. Ingat ni drama ke apa? huhuhu. Taehyung meletakkan Eunbi disebelahnya. " nanti aku tolong bawakan kau pergi bilik kesihatan.. " kata Taehyung. Eunbi hanya mendiamkan diri.

Kena sampuk kot. Haha biarlah dia. Pintu bas itu ditutup semula lalu bas itu bergerak ke sekolah mereka berdua. " kamu berdua ni dah officially ke? " Tiba-tiba ajusshi 'miang' itu bersuara.

" kami dah kahwin.. "

" bila? "

" tadi.. "

Mamat 'PickupLine'Where stories live. Discover now