" kenapa kau degil? Kan aku dah pesan jangan sentuh apa-apa.. Kenapa kau tak nak dengar? Susah sangat ke arahan aku? "" Tapi aku tak sengaja.. "
" Keluar "
" Taehyung aku betul-betul mint- "
" AKU KATA KELUAR! KELUAR! "
Eunbi menutup kedua belah telinganya. Kuat betul si Taehyung ni jerit. Eunbi mengangguk laju lantas dia menapak keluar dari bilik Taehyung.
" S..sorry.. " ucapnya Eunbi sekali lagi. Biar pun Taehyung tidak dengarinya. Tapi dia tetap rasa bersalah. Dia perlu minta maaf. Taehyung merengus kasar. Badannya ditundukan untuk mengutip kaca yang pecah. Bingkai serta gambar itu ditatap lama oleh Taehyung.
" bogoshipeoyo.. " katanya sendirian. Air mata yang keluar dari matanya dilap menggunakan lengan bajunya. Dah lama dia simpan benda tu. Tapi sekarang dah pecah. Terasa kecewa mula bermain dihatinya. Terasa amanah yang diberikan kepadanya itu telah gagal dijaga dengan baik.
" arghh.. " Taehyung mengaduh kesakitan apabila ada serpihan kaca yang agak besar terguris di jarinya. Darah mula menitis keluar dari jarinya. Banyak. Taehyung memejamkan matanya untuk menahan kesakitan. Sebenarnya dia takut darah. Dan fobia pada darah.
Taehyung lantas bangun lalu ke pintu keluar. Tapi langkahnya terhenti apabila melihat Eunbi dihadapan pintu itu.
Mereka berdua saling berpandangan. Lama tetapi langsung tidak bersuara. Eunbi takut jikalau dia bersuara, dia akan ditengking oleh Taehyung. " kenapa kau tak balik? Kan aku dah suruh kau keluar dari sini tadi? " tanya Taehyung dengan dingin.
" mi..mianhae.. " ucap Eunbi sekali lagi. Wajahnya ditundukan ke lantai. " balik Eunbi.. " arah Taehyung lagi. " jari kau kenapa? " soal Eunbi pula. Taehyung terdiam seketika. Jarinya dipandang lama. " kena kaca. " jawab Taehyung dengan ringkas.
" sini, aku tolong balutkan.. "
" tak payah.. Kau pergi balik.. Aku tak nak tengok kau dekat sini . "
" Taehyung please.. Kau buat aku rasa bersalah sangat.. Aku minta maaf.." Eunbi masih belum putus asa untuk memohon maaf kepada Taehyung. Sekali lagi Taehyung terdiam. " Marah sangat ke kau dekat aku sampai aku nak tolong kau pun tak boleh? " tanya Eunbi.
Serta merta air muka Taehyung berubah. Aliran matanya jatuh kebawah menampakan wajahnya sedih serta serba salah. " Taehyung.. Please.. Bagi aku rawat kau dulu.. Lepas tu aku akan balik.. Aku janji.. " kata Eunbi lagi. Taehyung mengangkat mukanya untuk pandang kearah Eunbi.
Hatinya sedikit terkejut apabila melihat mata serta hidung Eunbi sudahpun kemerahan. Taehyung mengeluh panjang. " masuklah.." arah Taehyung. Lantas Eunbi melangkah masuk kedalam bilik Taehyung semula.
Mereka berdua melabuhkan punggungnya ke atas katil. " sini tangan.. " arah Eunbi. Taehyung akur. Tangan kirinya yang terkena serpihan kaca tadi dihulurkan kepada Eunbi. Perlahan-lahan Eunbi menyapu darah yang mengalir keluar dari jari Taehyung.
Mata Taehyung dipejam serta keningnya berkerut menahan kesakitan. Eunbi tersenyum. Lahai sikit jer pun manja. Senyum Eunbi ditahan agar Taehyung tidak nampak perbuatannya. Eunbi menyapu ubat serta membalutnya.
YOU ARE READING
Mamat 'PickupLine'
Fanfiction" Bibir kau nampak macam kesunyian.. wanna join with mine? " " euwww " ________________________ " the roses are red, Violets are blue, Do u want to be my princess? Because I will give you my shoe~ " " Ugh! " " Hebat tak aku? kau? hado? " " the roses...