" mana aku tahu kau datang.. yang kau tutup mata tu kenapa? "
" ka..kau... "
" apa? "
" tu..tu... "
" hah? apa dia? "
" ke .. kenapa ...k..kau keluar.. p..pakai bo..boxer je? "
" Huh? oops !"
Taehyung meneguk air liurnya. Aduh tak pasal-pasal badan dia dah tercemar. Tak pe nasib sado. Taehyung cepat-cepat menutup badannya menggunakan comforter yang dibawanya turun sekali. First time, dia blushing. Heuheu.
" Er.. er.. sor..sorry.. kau dah boleh bukak mata " Taehyung bersuara setelah badannya ditutup. " Ei! kau ni kan bodoh lah! kau dah pakai baju belum?! tak pasal-pasal mata aku tercemar! " Jerit Eunbi geram. Yelah sape tak geram en. Ke suka? Jangan nak merepek XD.
" eh tak de lah aku tak pakai baju.. aku tahu kau nak tengok so aku tak pakai.. " Sempat lagi Taehyung mengusik Eunbi yang sedang menggelabah itu. " EIII!!!PERGI PAKAI BAJU LAH! " Jeritan Eunbi semakin menjadi-jadi. Dah lah pagi-pagi senyap.
Pastu jerit suruh pakai baju. Kalau jiran dengar? apalah dorang fikir nanti. " Sayang.. oppa dah pakai lah.. buka la mata tu.. " Taehyung meletakkan kedua belah tangannya ketangan Eunbi yang sedang menutup matanya. Lantas Taehyung menarik tangan Eunbi agar tangannya diturunkan.
Eunbi terkesima. Macam kena renjatan elektrik pon ada. Matanya perlahan-lahan dibuka. Mana boleh buka terus kang buatnya Taehyung betul-betul tak tutup badan macam mana? " Panasnya tangan Taehyung.. " Gumam hati Eunbi.
" Berangan apa tu? " soal Taehyung yang dari tadi berdiri dihadapannya. " KAU PUN SATU! dah tahu demam yang kau.. ka..kau pakai b..b..boxer je tu dah kenapa?! "marah Eunbi lagi. Taehyung mengeluh. Tak sah tau minah ni tak jerit dekat aku satu hari. Boleh rosak pendengaran aku ni.
" Panas lah sebab tu aku tak pakai.. " Jawab Taehyung sambil mengenyeh hidungnya. Suaranya pun dah ala ala P.O block B. Hah kenal kan? Sape tak kenal mamat tu. Eunbi terdiam seketika. Rasa bersalah ada, rasa nak marah pun ada. Ye lah disebabkan dia Taehyung jangkit demam dia.
Nampaknya dia kena lah balas budi Taehyung semalam dengan hati tak rela. " dah makan ubat belum? " Soal Eunbi. Taehyung menggeleng. " Makan? "
Taehyung menggeleng lagi.
" mandi? "
Lagi sekali dia menggeleng.
" Apa nak jadi dengan kau ni?! " Tiba-tiba Eunbi meninggikan suaranya. Boleh tersedak air liur Taehyung dibuatnya. " Jadi orang lah.." Jawab Taehyung dengan ringkas. Eunbi hanya membalas dengan jelingan. " tak reti ajak aku masuk ke? " Sindir Eunbi.
Taehyung tersengih. Dia ni demam-demam pun boleh sengih lagi. " masuk lah.. pintu hati aku sentiasa dibuka luas untuk kau.. kau hanya perlu masuk je.. pastu duduk diam-diam.. " Kata Taehyung sambil membuka pintu rumahnya seluas luas yang mungkin.
" pintu apa kau cakap?! aku tak dengar.. " Eunbi sudah pun bercekak pinggang. Amboi dia ni dah macam mak enon dah. Cuma dia ni lawa lah. " kau dah pekak ke? aku cakap pintu rumah lah pintu apa lagi. " Taehyung cuba menukar. Eunbi mengangkat keningnya.
YOU ARE READING
Mamat 'PickupLine'
Fanfic" Bibir kau nampak macam kesunyian.. wanna join with mine? " " euwww " ________________________ " the roses are red, Violets are blue, Do u want to be my princess? Because I will give you my shoe~ " " Ugh! " " Hebat tak aku? kau? hado? " " the roses...