" aku sesat dalam pandangan mata kau.. "Tenungan mata diantara Taehyung dan Eunbi semakin di dalamkan. Mereka berhenti berjalan seketika. " omaigashh!!! Taehyung! Taehyung kenapa kau pandang aku macam ni! Please kata kau bukan betul-betul maksudkan kan?! Kan!! Woi! " jerit hati Eunbi.
Setelah beberapa saat kemudian muka Eunbi dialihkan. Aishh macam mana boleh pandang lama sangat macam tu? Aduh kantoi aku cair dengan dia. Mana peti sejuk woi! Eunbi menarik nafas yang dalam dan cuba berlakon tenang dan tiada apa-apa yang berlaku.
Mukanya dialihkan semula pada Taehyung yang dari tadi tidak lekang melihat setiap gerak - gerinya. " mata aku sepet! Buat macam mana kau boleh sesat? " Tanya Eunbi. " se-sepet mana pun mata kau.. Aku tetap boleh nampak masa depan kita dengan cerah.. " Jawab Taehyung.
" tch.. Cheesy nya ayat kau.. Kau ingat aku ni melting ke? "
" tapi memang kau melting kan? Jangan tipu aku nampak laaaa "
" eh aniya! "
Taehyung ketawa. Rasa bahagia betul bila dapat kacau Eunbi macam ni. Biarlah Eunbi marah ke geram ke. Tapi dihatinya rasa seronok. Bukan ke kalau marah tu tanda sayang? Ececeh naik hijau muka aku.
" noona kau bagi pula keluar malam malam macam ni? " tanya Taehyung sambil menyambung semula perjalanan mereka. Taehyung terpaksalah tukar topik. Takut Eunbi tak selesa pula. " aku beritahu aku nak keluar dengan kau.. Sebab tu dia bagi.. "
" ye? Wahh.. Kau nampak tak hint noona kau dah bagi tu? Aku rasa dia dah bagi greenlight untuk kita lah.. Aww so sweet lah.. Noona kau kapal kita gitu.. Pon pon " gurau Taehyung. " heh tak payah perasan! Noona aku bagi sebab aku dah kelaparan and dia dah malas nak masak sebab penat.. Kalau tak, tak de nya dia kasi keluar malam-malam buta ni dengan kau "
Taehyung mencebik. Pandai betul Eunbi ni menjawab. Semua jawapan dia tak pernah tak mengguris hati. Semuanya pedas-pedas belaka. Hati ini bagai diiris. Kenapa Eunbi~ kenapaaaa. " sampai hati kau .. " jawab Taehyung sambil membuat muka sedihnya.
" kau kenapa? "
" sampai hati .. Jahat lah kau ni Eunbi.. "
" aku memang jahat baru tahu ke? "
" hm.. Tak nak ah usha kau lagi.. Kau jahat.. "
Eunbi mengerutkan dahinya. Ni dah kenapa macam merajuk je? " apa kau merepek ni Taehyung? " soal Eunbi kembali. Taehyung sudah pun tidak lagi memandang kepada wajah Eunbi. Yelah merajuk lah katakan. " weh.. Aku nampak awek cun ah depan tu.. Tolong aku boleh tak? " Kata Taehyung sambil menunding jarinya kearah yeoja yang berada tidak jauh dari situ.
" hah? Tolong apa? "
" tolong usha kan.. Nak jadikan isteri.. "
" pergi la mengurat sendiri! Tak kuasa aku nak tolong! "
Eunbi mempamerkan muka ketidakpuas hatinya. Taehyung ni memang! Nampak perempuan lawa sikit je mesti nak test! Ni buat aku geram ni! Aishh biar lah kenapa aku macam ni nih. " kalau aku usha nanti.. Ada orang tu jeles jadi aku tak nak lah usha.. " Taehyung sudah pun tersengih apabila melihat muka monyok Eunbi.
" aku jeles? Pergi lah! Mana ada aku jeles! Pergi lah usha! "
" betul ni? Tak menyesal ke? "
" tak! "
YOU ARE READING
Mamat 'PickupLine'
Fanfiction" Bibir kau nampak macam kesunyian.. wanna join with mine? " " euwww " ________________________ " the roses are red, Violets are blue, Do u want to be my princess? Because I will give you my shoe~ " " Ugh! " " Hebat tak aku? kau? hado? " " the roses...