" fuhhh.. Sedap nyerr.. Pandai kau masak.. Macam masakan mak-mak.. "
" kau ingat aku ni mak kau ke?! "
" memang lah kau bukan mak aku.. "
" hah! Tahu pun! "
" tapi bakal mak kepada anak-anak kita.. "
Lagi sekali. Taehyung dah buat telinga Eunbi rasa berbulu plus seram sejuk. " aku tak nak ada suami macam kau la! " Hidung Eunbi mula kembang kempis akibat tak puas hati." kenapa? Kau ada orang lain ke? " Soal tanya sambil menyuap bubur kedalam mulutnya. " ada.. " jawab Eunbi. Taehyung terkejut. Hatinya bagai dicucuk-cucuk rasanya. Dah ada orang lain? Kenapaaaa kenapaaa?
Dan kenapa Taehyung perlu rasa sedih pun tak tahu lah. Mangkuk bubur itu diletakkan ditepi. " kau dah couple ke sebelum ni? Atau kau memang dah couple sekarang? " soal Taehyung lagi. Haaa sudah. Taehyung dah mula dah soalan dia dari hati ke hati. Menyesal betul cakap ada tadi.
" tak.. " Eunbi mengalihkan pandangannya kebawah. Tak berani dia nak pandang Taehyung. Jantungnya dup dap dup dap je kerja.
Taehyung terdiam lagi. Dia merengus kecil. Sekali sekala anak matanya mencuri pandang kearah Eunbi. Kenapa lah perasaan ini amat membunuh ku huhuhu.
Taehyung menggigit bibirnya. Suasana bilik itu menjadi hening seketika. Hanya berteman kan bunyi cengkerik. Krik krik krik. Rasa serba salah pula Eunbi dekat Taehyung ni. Alahh cakap lah diam je. Selalu dia yang kepoh. " Taehyung.. " panggil Eunbi. Taehyung mengangkat mukanya. Kepalanya digerakan sedikit.
" apa? " jawab Taehyung. " kau marah aku ke? " soal Eunbi. Taehyung mengeluh. Bila difikirkan balik. Buat apa dia nak terlebih emo ni? Bukan dapat faedah pun nak merajuk bagai. " kau rasa? " Taehyung bersuara. " entah.. " jawab Eunbi. Ok ni weird. Sejak bila Taehyung jadi serious ni. Aduh melting.
" tak merajuk pun lah sayang.. Just terguris sikit je dengan kata-kata awak tu.. " Taehyung tersengih paksa. Sah Taehyung patah hati. Pernah tengok Taehyung patah hati? Nak tengok? Pergilah belah dada dia bawa keluar hati tu then belah lah.
" kau kenapa ni? " Eunbi masih lagi tidak berpuas hati. " tak de apa lah.. Okay je ni.. Hidup lagi.. " Taehyung menggaru tengkuknya. " aku ingat kau dah mati " balas Eunbi. Taehyung mencebik. " sini lah.. Kau duduk dekat situ kotor ah.. Ada ke duduk dekat pintu jamban? Ei tak pernah dibuat orang.. " Taehyung cuba mengembalikan moodnya yang telah lama terbang.
" tak nak! Kau vampire! " bentak Eunbi. Taehyung menggelengkan kepalanya. Tak habis-habis dengan vampire tu. Kang jadi vampire betul-betul baru tahu. Eh wait kejap kaki Eunbi berdarah ke? " Eunbi.. Luka kau dekat kaki tu tak baik lagi ke? " tanya Taehyung.
Eunbi membalas dengan gelengan. " tu kau punya luka berdarah balik.. " Taehyung menunding jarinya kearah lutut Eunbi. Ternganga Eunbi dibuatnya. " alaaaa " Eunbi menarik nafas panjang.
Lantas Taehyung turun dari katil lalu mendekati Eunbi. " sini aku tengok.. " Taehyung mula mengesat luka Eunbi menggunakan tisu. Mata Eunbi terpaku melihat Taehyung. Hensem juga dia ni ye. Hidung mancung. Bibir pun hehe.
" hah berangan.. " Taehyung mencuit hidung Eunbi. " mana a..ada.. " Jawab Eunbi. " kau memang suka pakai seluar pendek eh? " Taehyung mengangkat sebelah keningnya. " yer.. Kenapa ada masalah ke? " Eunbi mengerutkan dahinya.
Taehyung tersengih senget. Mukanya dirapatkan sedikit ke telinga Eunbi. " bau darah kau.. Kuat.. " Usik Taehyung. Mata Eunbi membesar. " Ta..taehyung!" Eunbi cuba menolak tubuh Taehyung.
YOU ARE READING
Mamat 'PickupLine'
Fanfiction" Bibir kau nampak macam kesunyian.. wanna join with mine? " " euwww " ________________________ " the roses are red, Violets are blue, Do u want to be my princess? Because I will give you my shoe~ " " Ugh! " " Hebat tak aku? kau? hado? " " the roses...