" I lost my teddy bear.. can I sleep with you? "Tanya Taehyung sambil membuat muka comelnya. Ingat melting ke? Huhu memang melting pun. " kau tahu tak apa persamaan kau dengan keling? " Tanya Eunbi. " huh? apa dia? " Taehyung tertanya tanya.
" Kau dengan keling dua dua suka berkeling.. jadi sebelum kau dikelingkan baik kau zip mulut kau lepas tu balik! jangan kacau aku nak jogging!! " Teriak Eunbi. Panas pula hati Eunbi dibuatnya.
" kau tolong lah zip mulut aku.. boleeeeehh? " Tanya Taehyung sambil menjilat bibirnya. Saja je nak tengok Si Eunbi tu. Macam mana riaksi dia. " Euuwww baik aku kiss ikan dalam akuarium aku dari kiss kau.. " Eunbi menggeliat kegelian. " eh.. aku tak suruh pun kau kiss aku.. aku suruh zip kan.. ke kau dah terlajak fikir ni haaaa? " Taehyung mengangkat keningnya.
Habis merah pipi Eunbi dibuatnya. Salah dia juga. Siapa suruh salah tafsir. Kan dah malu sendiri. Pasal kiss pula tu. Huhu jatuh maruah lah beb. " mana ada! aku tak pikir apa-apa pon! " jawab Eunbi dengan tegas. Biasalah. Nak backup kesalahan diri.
" Ke kau dah bayangkan kita ni dah kahwin? ada anak 4? ermm..cuba kau bayangkanlah kalau kita kahwin.. mesti anak-anak kita cantik plus hensem kan? ni aku suka ni.. " Taehyung tersengih lagi. Dalam otak dia sibuk ingat topik Sains bab 4 form 3 tu.( jgn pkir lain XD ).
" KAU MASUKKAN AKU DALAM IMAGINASI KAU? ' KITA ' ADA DALAM KEPALA HOTAK KAU! OH SEHUN. JIJIKS KAU TAHU TAK! " Eunbi mula menjauhkan diri dari Taehyung. Bukan boleh kira mamat ni. Sekali dia buat kang sia-sia. " alang-alang kita berdua ni.. buat nak? " Sakat Taehyung lagi. Dia mula mendekatkan mukanya kearah Eunbi.
Eunbi semakin kebelakang. " ANDWAEEEE!!!! " jerit Eunbi dan terus berlari pulang ke rumah. "larh.. baru usik sikit dah lari.. kalau first night macam mana lah agaknya.. kesian aku.. hmm " Taehyung mencebik. Wait. What?
" AKU?! "
" EHHH TAK DE MAKNANYA.. apa aku fikir ni.. "
" tapi kalau jodoh nak buat macam mana kan? "
Taehyung tersengih seorang diri. Telifon bimbitnya ditekan. Gambar yang diambilnya bersama Eunbi tadi ditenung lama. " nak set wallpaper lah.. " omel Taehyung. " Ok done! " Taehyung menyimpan semula telifonnya kedalam poket seluarnya. Dia bangun dari duduknya.
" Good night Eunbi-ah.. "
___
" Taehyung dah balik! " Jerit Taehyung sebaik sahaja pintu utama dibuka. " Pergi mana tadi Taehyung sayang mama ni? " Tanya Puan Park. Jiran sebelahnya. Puan Park sudah dianggap sebagai ibu mereka sendiri.
Dari dahulu mereka baik dengan Puan Park. Puan Park lah yang menjaga makan minum mereka selama ini. Ibubapa mereka? Entah hilang kemana selepas mereka berdua bercerai. Langsung tidak memikirkan anak-anaknya.
" Eh? mama.. Tadi Taehyung pergi taman.. Jogging kejap.. " Jawab Taehyung. Lantas dia mengatur langkahnya kepada Puan Park. Tubuh Puan Park dipeluknya dengan erat. Huhu rindu walaupun hari-hari tengok. " alahai manjanya kamu ni.. " kata Puan Park sambil mengusap kepalanya Taehyung.
" bukan manja! tapi mengada-ngada! " sampuk Baekhyun yang baru sahaja keluar dari dapur sambil membawa dulang yang berisi air dan sedikit makanan ringan. " eleh! biarlah! " balas Taehyung dengan nada suara tidak puas hati.
" mama.. kalau mama nak tahu kan.. Taehyung kan dah ada yeojachingu.. tadi tu baru balik dari dating lah tu.. " usik Baekhyun lagi. " Hyung jangan macam -macam eh... " Satu jelingan maut dihadiahkan pada Baekhyun.
YOU ARE READING
Mamat 'PickupLine'
Fiksi Penggemar" Bibir kau nampak macam kesunyian.. wanna join with mine? " " euwww " ________________________ " the roses are red, Violets are blue, Do u want to be my princess? Because I will give you my shoe~ " " Ugh! " " Hebat tak aku? kau? hado? " " the roses...