:: 47 :: - Degil

1.3K 235 44
                                    

Taehyung.. Tolong aku "

" DIAM! Sekarang ni tak ada sesiapa pun yang akan tolong kau lah bodoh! "

Eunbi terdiam seketika. Tetapi hatinya masih terpikir agar ada seseorang yang dapat membantunya sekarang.

Dan dia harap orang itu adalah...

Taehyung...

Tik tik tik

Air mata Eunbi mengalir daripada pipi gebunya. Tangannya diikat sekuat yang mungkin menggunakan tali sehingga menyekat pengedaran darahnya. " kau ingat dengan cara kau menangis macam ni? Ada orang selamatkan kau lah? Ehh kau ingat kau puteri ke? " kepala Eunbi ditonjol kasar.

Eunbi langsung tidak terdaya lagi. Satu lawan 5 orang yeoja? Memang mustahil dengan dirinya tidak ada apa-apa ilmu mempertahankan dirinya sendiri. Perbuatan kejam itu dibiarkan sahaja. Badan Eunbi juga menggigil kesejukan kerana baju sejuknya telah pun ditarik lalu dicampak keatas lantai.

" kalau kau berani cederakan dia kau siap "

Satu suara bergema disebalik pokok yang berada dibelakang bangku itu. Semua berpaling kearah itu termasuklah Eunbi. Salah seorang dari yeoja itu tersenyum sinis. " kau nak apa perempuan? Baru masuk sekolah dah tunjuk belang? Kau kena sedar kau baru bertapak dekat sini. Kalau kena belasah memang kau mati lah perempuan "

Jungyeon tersenyum sedikit. Senyuman yang membawa aura yang tersembunyi. " aku tahu ni kawasan kau, try lah masuk. Kita tengok siapa yang mati? " jawab Jungyeon yang langsung tidak getar dengan gertakan yang diberikan oleh sekumpulan yeoja tadi.

Eunbi mengerutkan dahinya. Kenapa Jungyeon tahu dia disini? Bukan ke dia budak baru tu? Dan kenapa dia sanggup selamatkan aku sedangkan aku langsung tak kenal dia?

" eyy aku pantang betul ada orang baru yang suka mencabar ni! Fine! Kita lawan! " yeoja yang berada diantara lima orang yeoja itu mula bersuara tinggi. Kini Jungyeon dan yeoja itu berdiri di tengah-tengah menjadi pusat pemerhatian mereka.

Jungyeon melipatkan kedua belah tangannya kedada.

Nampaknya yeoja ni tunjuk lagak.

Nak lawan? Huh kaki pun bergetar.

Kuku pun masih berjaga.

Ada hati nak bertumbuk? Acah je yeoja ni.

" apa lagi? Masuk lah " kata Jungyeon. Yeoja itu mendekati Jungyeon lalu mengangkat penumbuknya betul-betul kearah muka Jungyeon. Belum sempat tangannya mendarat dimuka Jungyeon, tangannya telah dipegang kuat sehingga mengunci pergerakannya. " arghhh appo! Lepas!!! Ahhh!! Jinjja appo! " raung yeoja itu. Jungyeon meramas kuat tangan yeoja tadi sehingga dia tertunduk di atas lantai.

" boleh, tapi jangan ganggu Eunbi lagi, kalau aku dapat tahu... "

Mata Jungyeon memandang tepat kearah yeoja dihadapannya. Jari telunjuknya diletakkan pada leher yeoja tadi lalu digerakan seolah-olah pisau. " arraseo arraseo mianhae " yeoja itu mengangguk ketakutan. " pergi " arah Jungyeon kalu tangan yeoja tadi dilepaskan dengan kasar.

Kelima-lima yeoja tadi berlalu daripada kawasan itu dan meninggalkan Jungyeon dan Eunbi berdua sahaja. " Eunbi? Kau ok? " soal Jungyeon sambil tangannya ligat membantu Eunbi untuk membuka tali ikatan di tangan Eunbi.

Eunbi mengangguk lemah. Kepalanya disandarkan dikelapa bangku. " nasib aku nampak kau tadi weh, kalau tak aku pun tak tahu apa yang akan jadi dekat kau. Mesti kau kena pukul dengan budak-budak gedik tu " kata Jungyeon.

Eunbi mengerutkan dahinya sambil memandang kearah Jungyeon pelik. " kau ekori aku ke? "

" aku? Ekori kau? Hahahahahaha kau buat lawak ke weh? Tak de kerja aku nak ekori kau, ni saje aku lalu dekat kawasan ni sebab aku kan budak baru so, aku nak kenal juga kawasan sekolah ni "

Eunbi tersenyum tipis. Kakinya digagahkan untuk bangun daripada bangku tersebut. " Eunbi nanti ! " jerit Jungyeon. " wae? "

" kau tak boleh jalan sorang-sorang, kau dalam bahaya "

" bahaya? Apa maksud kau? Aku tak faham la "

Jungyeon berjalan menghampiri Eunbi. Helaian kertas diberikan kepada Eunbi. " apa ni? " soal Eunbi sambil melihat kearah kertas yang diberi. Mukanya mula berkerut. " sekarang ni kau dah tahu kan? Jadi kau kena lebih berhati-hati "

Nafas Eunbi menjadi berat seketika. Terkejut dia membaca berita tentang dirinya yang berada di muka hadapan majalah sekolahnya. " Kau sebenarnya siapa? Macam mana kau boleh dapat benda macam ni? "

" k sekarang kau tak payah tahu aku siapa, cukup kau tahu nama aku Jungyeon, dan aku nak nasihatkan tolong jauhi Seungcheol, dia bukannya orang yang macam kau kenal sekarang "

Eunbi mengerutkan dahinya lagi. Semakin lama dia semakin bingung dengan apa yang terjadi disekelilingnya. " aku tak percayakan kau " jawab Eunbi lalu Jungyein mengeluh panjang.

" tolong lah percaya weh, aku lagi lama kenal Seungcheol daripada kau, aku tak nak kau kena nasib yang sama macam kawan aku dulu "

Eunbi menggelengkan kepalanya, selangkah demi selangkah dia kebelakang. " tak, tak kau tipu. Kau penipu! " jerit Eunbi lalu berlari dari situ. " aishh yeoja ni degil betul! Macam mana aku nak yakin kan Eunbi ni aishhh! Degil! "

______________

" cepat letak dia dekat situ! Jimin tak nampak! " jerit Sohyun kepada dua orang yeoja itu. Tubuh badan Taehyung dibaringkan di katil dibilik kesihatan sekolah. " korang boleh keluar, duit aku bagi masa balik sekolah. Ingat mulut korang kena diam "

Mereka berdua menganggukan kepalanya lalu keluar meninggalkan mereka berdua. Sohyun tersenyum. Setiap perinchi wajah Taehyung dipandang teliti. Butang baju Taehyung dibuka dibahagian atas. " kenapa kau tak pilih aku Taehyung? "

Sohyun merebahkan dirinya disebelah Taehyung. Muka Taehyung diusap lembut. " aku tak suka orang ambil benda yang aku suka. Sebab aku tak suka berkongsi "

" lagi-lagi dengan Eunbi.. "









TBC






Ha ni bukan update tapi ni chapter yg Lyn ter-unpublish 😂 jangan risau Lyn tgh menaip chap baru ni ye harap readers jgn la marah Lyn 😂

Mamat 'PickupLine'Where stories live. Discover now