" Taehyung? Taehyung oppa? Oppa ke tu? "
" huh? "
Taehyung serta Eunbi lantas berpaling ke tepi untuk melihat siapakah pemilik suara yang memanggil itu. Mulut Taehyung ternganga manakala kening Eunbi sudah pun berpaut.
Eunbi cuba mengingati kembali. Macam dia pernah nampak perempuan ni. Tapi dekat mana? Ohhhh baru dia ingat dia ni kan yang dekat bilik kesihatan haritu! Yang tiba-tiba warning jangan dekat dengan Taehyung tu! Ingat tak?
Eunbi berdecit. " huh perempuan ni lagi.. " katanya dengan perlahan. Mata Eunbi serta gadis itu berpandangan saling tidak berpuas hati. Perempuan itu menjeling kearah Eunbi.
" jeling jeling aku korek biji mata tu kang baru tahu.. " Omel Eunbi sendirian. " Opppaaaa " Panggil gadis itu sambil mendekati Taehyung. " eh! Jangan dekat! Apa kau nak ni? Tak nampak ke kitaorang nak makan ni? " soal Taehyung.
Bengang betul dengan perempuan ni. Tak cukup ke dekat sekolah dia cari pasal? Dekat sini pun nak cari pasal juga ke? " oppa buat apa dengan perempuan ni? " tanya gadis itu sambil memandang sinis kearah Eunbi. " heh kau buta ke? Kitaorang duduk dekat kedai makan ni nak makan la! Tak kan nak berdandut dekat sini? Tu lah ada otak, ada mata.. Guna.. " perli Eunbi.
Eunbi ni tak boleh. Panas baran juga orangnya. Tapi dia manja. Yelah orang pijak kepala and maki-maki ni mana boleh biar kan? Makin dibiarkan makin jadi. Kita tak boleh duduk diam macam ni je. Mesti mempertahankan maruah kita. Ingat tu ye. Hah apa aku melalot sampai sini ni.
Gadis itu merengus kecil. Apabila difikirkan balik. Ada betul juga Eunbi cakap. Cuma dia je yang tanya soalan bodoh. Taehyung tersenyum melihat Eunbi. " kau diam lah! Aku tak tanya kau pun! " marah gadis itu. Lantas tangan Taehyung disentuh oleh gadis itu.
" eh apa pegang-pegang ni? Tak malu ke pegang orang ni? " Taehyung menepis lembut tangan gadis itu. " Oppa ada apa-apa hubungan istimewa ke dengan dia? Sampai jemput dia dari rumah? " tanya gadis itu.
Eunbi dari tadi menahan amarahnya. Dah lah pegang tangan Taehyung sesuka hati. Kau tahu tak hati aku ni jealous! Erghh apa aku merepek ni. And, macam mana perempuan ni tahu Taehyung ambil aku dekat rumah? Hah! Tak lain tak bukan mesti dia...
" woi perempuan! Kau mengintip kami ke? " soal Eunbi dengan nada suara yang dinaikkan sedikit. " hoi! Perempuan perempuan ha? Aku ada nama lah! Nama aku Sohyun! " marah Sohyun apabila Eunbi dari tadi memanggilnya dengan panggilan perempuan.
" ada aku kesah? Sekarang ni masalahnya kau! Kau intip kami ye? " Eunbi melipatkan kedua belah tangannya kedada. " mana ada! Menuduh je tahu! " bentak Sohyun. Taehyung menggelengkan kepalanya. Apakah gaduh dekat kedai makan. Orang makan dia sibuk bergaduh.
" betul apa Eunbi cakap.. Kalau kau tak intip kami.. Macam mana kau tahu aku jemput Eunbi dari rumah? " kali ini Taehyung pula yang bersuara. Lidah Sohyun kelu. Tidak tahu apa yang perlu dijawab dengan pertanyaan Taehyung.
Rambutnya dikuak kebelakang. " fine.. Ye saya intip oppa.. Tapi saya buat ni sebab saya sukakan oppa.. Kenapa oppa tak pernah sedar? Kenapa perempuan selekeh ni juga yang oppa pilih? " tanya Sohyun bersungguh-sungguh sambil menunding jarinya kearah Eunbi.
Berasap telinga Eunbi dibuatnya. Kau cakap orang selekeh tu ingat kau tu lawa sangat ke? Pakai seluar koyak-koyak. Baju ketat sampai nampak lemak bertepu tu. Kalau skinny tak pe juga.
YOU ARE READING
Mamat 'PickupLine'
Fanfiction" Bibir kau nampak macam kesunyian.. wanna join with mine? " " euwww " ________________________ " the roses are red, Violets are blue, Do u want to be my princess? Because I will give you my shoe~ " " Ugh! " " Hebat tak aku? kau? hado? " " the roses...