:: 54 :: Revenge

453 68 48
                                    


" lagi kecewanya seorang abang "

" yang tak boleh jaga adik dia dengan baik "

" aku gagal jadi seorang abang yang bertanggungjawab kepada Taehyung.. "

" mianhae... "

Baekhyun menundukan wajahnya kebawah. Raut wajahnya berubah seratus peratus. Dia gagal. Dia gagal menjadi kuat sekarang. Jimin, Jungyeon dan Sohyun terdiam juga. Suasa disitu menjadi hening selepas Baekhyun meluahkan perasaan sedihnya.

Lantas Baekhyun duduk di atas lantai. Dia tidak boleh memikirkan apa apa. Dia buntu sekarang ini. Jimin menyedari perbuatan Baekhyun itu lalu dia duduk bersebelahan dengan Baekhyun. " hyung " panggilnya.

Anak mata Baekhyun bergerak sedikit memandang ke arah Jimin yang berada di sebelahnya. " em? " jawab Baekhyun dengan ringkas. " hyung kalau hyung jadi hyung Jimin. Hyung adalah hyung yang paling terbaik yang pernah Jimin ada "

" Taehyung pun akan rasa benda yang sama. Sebab Jimin dan Taehyung dah kenal lama. Cara hyung jaga Taehyung. Jimin boleh nampak yang hyung sayang dekat dia "

" Hyung jaga makan dan minum dia, pakaian dia, segalanya lah "

" hyung dah bagi keperluan yang cukup macam mana appa dan eomma Jimin bagi dekat Jimin "

" Hyung ni dah macam appa dan eomma Taehyung "

" Kalau hyung sedih macam ni "

" Macam mana Taehyung nak kuat dalam tu? "

Baekhyun mengetap bibirnya. Lama matanya memandang ke arah Jimin. Air mata juga ditahan walaupun sudah bertakung di mata. Dia mengeluh panjang. Sedikit demi sedikit dia cuba senyum lalu memandng kearah Jimin. " kau ni memang motivated betul. Ambil kursus kauseling ke? " Baekhyun tergelak kecil.

Jimin juga turut tersenyum. Suasana hening tadi diganti dengan suara mereka berdua. Mereka gembira dalam sedih. Itulah cara untuk menjadikan seseorang itu kuat. " Jimin memang berbakat, sebab tu orang tu terpikat " Mata Jimin beralih kearah Jungyeon yang sedang berdiri dihadapannya.

" monyet yang terpikat dengan kau btw " Jungyeon mencebikkan mulutnya.

" apa apa pun hyung nak tunggu dekat sini sampai taehyung sedar kalau korang nak balik,  balik lah. Hyung tak kesah "

Kata Baekyun lagi.









__________________

Eunbi membuka matanya perlahan lahan. Kawasan sekitarnya nampak kabur dan kepalanya sakit bagaikan diketuk dengan besi. Ini disebabkan bahawa dia terlalu banyak menangis kemudian tertidur. Eunbi memegang kepalanya yang sakit sambil mengingati apa yang berlaku.

" SHE'S HOOMAN!  HUARGHHHHHH"

Eunbi terkejut sambil mengerutkan keningnya. Matanya cuba difokuskan pada bayang seseorang dihadapannya. " kau siapa? "

Lelaki itu menutup mulut sambil teruja. " ehem ehem "

" Saya Putera dari kayangan telah menyelamatkan kamu wahai manusia cantik "

" Sayalah bidadara MUAHAHAHAHA "

Mino menggelengkan kepalanya. " Bagi dia makan " arah Mino kepada lelaki tadi.  " hehe sorry aku sengaja je nak buat dia happy monyok je muka alolololo " pipi Eunbi di cubit lembut. Tangan lelaki itu ditepis lembut. Kenapa dia annoying macam.....

Mamat 'PickupLine'Where stories live. Discover now