:: 8 :: - Mana dia?!

4.5K 545 127
                                    

" malam pertama untuk orang baru di alam kubur memang mengujakan! bwahahahahhaa"

" tak guna punya hyung!!!! "

" GEDEBUK ! "

Baekhyun jatuh terlentang di lantai. Elok je dia jatuh. Macam cicak lekat dekat dinding. Tapi versi Baekhyun lekat pada lantai. " appo! kyah Taehyung! sampai hati kau tolak hyung mu yang lagi hot dan jelita ini! " Marah Baekhyun sambail menggosok kepalanya yang sakit.

" hyung tu lah! dah nak cerita tu main-main pulak.. orang dah excited kot nak dengar.. hampeh punya hyung.. " bebel Taehyung. Sempat lagi Taehyung menjeling ke arah Baekhyun.

" apahal kau ni byuntae sangat? kau ingat aku ni apa nak cerita benda macam tu? aku suci lagi tahu tak! "

" eleh.. ye la tu suci.. tipu "

" mana ada aku tipu! "

" hah! kalau hyung tak tipu.. masa malam Jumaat hari tu hyung buat apa? tutup lampu bilik.. then buka laptop.. pastu sengih sorang-sorang lepas--- "

" shhhhhhh!!!! diam! "

Lantas Baekhyun bangun dari jatuhnya kemudian ditekup mulut Taehyung dengan menggunakan telapak tangannya. " lmpash anmmkan hyunmg! ( lepaskanlah hyung! ) " Taehyung sedaya upaya untuk mengalihkan tangan Baekhyun dari menutup mulutnya.

Sesak nafas tahu tak. Kalau wangi tak per jugak tangan tu. Ni baru keluar jamban pegang mulut orang euww. " diam! fine kau menang.. tapi aku nak kau diam! " Ugut Baekhyun. Taehyung menggulingkan matanya keatas. Bukan boleh nak mengalah si Baekhyun ni.

Taehyung mengangguk tanda faham. " bagus. " Baekhyun menarik tangannya semula dari menutupi mulut Taehyung. " uuuuuuhhhhhh!!! haaaahh!!! oksigen marey! oksigen mareyy!! " Taehyung menarik nafasnya dengan dalam.

" jijik sangat ke tangan aku sampai kembang kempis hidung kau cari oksigen?! " soal Baekhyun. " bukan sahaja jijik! Haram busuk jadah dia! " Jawab Taehyung. " tangan aku wangi tau! kau jangan nak menuduh! "

" Tak percaya bau lah sendiri! " Marah Taehyung. Boleh merosakkan sistem pernafasan kalau bau dia macam tu. Fuh! Baekhyun mengerutkan keningnya. Nak tak nak dia kena lah testing bau tangan sendiri. Mana boleh percaya adik dia ni. Kadang-kadang tipu harom jadah dia.

Baekhyun menghidu tangannya sendiri. Mukanya yang tadi tenang, hensem serta peloles sekarang bertukar menjadi seperti apek cina yang sedang siram sayur kena sampuk hantu mak jemah. Lidahnya dikeluarkan seperti mahu muntah.

" bau macam ... "

" NAJIS!! "

" hehehe mianhae Tae.. "

___

Taehyung menyarungkan kasut sekolahnya sambil mengerling kearah jam tangannya. " untuk kali keduanya aku awal pergi sekolah.. " Omel Taehyung sendirian. " Taehyung!!! " jerit Baekhyun dari dapur. Mak aih. Ingatkan suara mak limah mana lah tadi. Boleh runtuh rumah ni kalau Baekhyun jerit.

Mata Taehyung membesar. Lantas kepalanya ditolehkan kebelakang. " Hyung ni nak beranak ke apa?! panggil macam apa je.. " marah Taehyung. Mujur dia tak ada sakit jantung. Baekhyun tersengih. " hyung ingat belum bangun.." jawab Baekhyun.

" eleh.. ingat dia sorang je ke boleh bangun awal.. dah lah hyung Tae pergi sekolah dulu.. annyeong.. jangan jerit jerit.. nanti tak ada orang nak masuk meminang.. anak dara tak elok menjerit.. ingat tu.. " sakat Taehyung sebelum dia keluar daripada rumah.

" kau fikir aku anak dara ke apa?! "

" hah maroh maroh.. "

Mamat 'PickupLine'Where stories live. Discover now