" Tengkorak hangus kau! "" okok hyung! Sorry sorry! "
Taehyung menutupi mukanya apabila sudip Baekhyun mahu dihentakkan lagi didahinya. " tahu pun takut.. Buat tadi tak takut.. Nasib baik hyung balik kalau tak berapa orang anak yang kau dah buat hah?! " marah Baekhyun lagi.
Taehyung membesarkan matanya. " kyaaa hyung.. Wayar otak hyung putus ke? Tak kan lah Tae nak buat anak dengan dia? Tae masih waras walaupun dah lama mengidam.. "
" TANNG! "
" HUAAAA!!!! APANIII SAKITLAH!! "
" hah! Jawab lagi aku ketuk lagi! " lagi sekali sudip itu diangkat ke atas. " ish ye lah.. Mianhae hyung.. " Taehyung mengalihkan pandangannya ke bawah. " dah tak payah cakap banyak sekarang Tae kena tolong hyung.. Lapar kan? "
Taehyung lantas mengangguk dengan laju. " tolong hyung potong bawang " arah Baekhyun. " potong bawang?! Oh no no no.. Tak de benda lain ke nak potong? Kenapa bawang? Whyyy whyyy? "
" hah! Jangan kau nak lari " Telinga Taehyung dipulas serta ditarik sampai ke dapur. " aduh aduh hyung! Sakit! Sakit! Ye ye Tae potong! " Taehyung cuba melepaskan tangan Baekhyun dari telinganya. Baekhyun tersenyum kemenangan. Dapat juga dia ‘bercuti’ dari potong bawang.
" nah potong semua ni " Baekhyun menunding jarinya ke arah singki. " banyaknya? Nak buat kenduri ke apa? "
" jangan banyak cakap nanti hyung tambah lagi bawang tu nak? "
Taehyung menggeleng laju. Cepat-cepat Taehyung mengambil pisau dan terus memotong bawang yang disuruh oleh Baekhyun sebentar tadi.
3 minit kemudian..
" mengapa.. Tsk.. A..aku tsk yang.. Tsk tsk tidakkk tsk tsk setia.. Mengapa tsk tsk aku tsk taakkk tsk setia.. Pfufufufuuuu huaaaaaa!!!! "
" kau buat drama apa Taehyung? -,- " Baekhyun mengerutkan dahinya melihat gelagat Taehyung yang sedang memotong bawang merah. " bawang ni lah tsk.. Pedih..hyung jahat.. Dera Tae.. Huhuhuhu "
" ishh! Macam pondan la kau ni.. Dengan bawang pun nak nangis ada hati nak kahwin buat anak segala " Perli Baekhyun. " manusia tsk tsk tak sempurna hyung.. " Jawab Taehyung sambil menggenyeh matanya lagi. " aku tak kira.. Kau potong bawang tu sampai habis.. Kalau tak kau jangan makan.. Arraseo? "
" nae.. Tsk tsk.. Buai laju tsk laju.. "
Baekhyun menaikkan matanya ke atas serta dua tangannya ke bahu.
______
" Taehyung! Kajja makan.. "
" akhirnyaaa!! Daku berjaya! Muahahaha! "
YOU ARE READING
Mamat 'PickupLine'
Fanfiction" Bibir kau nampak macam kesunyian.. wanna join with mine? " " euwww " ________________________ " the roses are red, Violets are blue, Do u want to be my princess? Because I will give you my shoe~ " " Ugh! " " Hebat tak aku? kau? hado? " " the roses...