" saya nak ikut awak balik Jeju esok.. "
Air matanya menitis setelah kata-kata itu keluar daripada mulutnya. Tapi ini sahaja dapat mengubat rasa sakit hatinya dengan Taehyung. Tidaklah dia sakit hati apabila Taehyung dan Sohyun tu sudah pun bersama." kalau macam tu ok Eunbi. Tiket kapal terbang saya dah tempah awal-awal "
Eunbi mengeluh berat selepas itu. Dia perlu terima kenyataan. " gomawo Seungcheol " ucap Eunbi. Seungcheol tersenyum sinis. " apa-apa je untuk awak Eunbi "
" Seungcheol saya nak minta tolong sesuatu boleh? "
" apa? "
" rahsiakan semua ni. Jangan beritahu sesiapa. Saya tak nak mereka semua tahu. Termasuklah eonnie saya "
" tu awak jangan risau. Esok pagi awak keluar selepas noona awak pergi kerja. Saya akan pastikan semuanya akan berjalan dengan lancar. " jawab Seungcheol. Eunbi mengangguk. " jumpa awak esok. Annyeong " Eunbi meletakan telefonnya terlebih dahulu.
Tok tok tok
" masuk "
Eunhae memulas perlahan tombol pintu bilik Eunbi. " saeng.. "
" nae? "
" gwenchana? "
Eunbi tersenyum kelat. Kepalanya diangguk perlahan sambil matanya tertunduk ke bawah. " eonnie rasa Eunbi macam ada masalah. Ada apa-apa nak kongsi dengan eonnie ke? " Eunhae berjalan lalu dilabuhkan punggungnya pada birai katil milik Eunbi.
" mana ada eonnie.. " jawab Eunbi acuh tak acuh. Eunhae mengeluh berat. " eonnie ada rasa sesuatu yang buruk. Tapi mungkin hati eonnie je " Kata Eunhae lagi sambil memandang kearah Eunbi yang masih lagi tidak memandang kearah wajahnya.
Sedaya upaya air mata Eunbi ditahan agar tidak mengalir keluar dari matanya. Eunbi duduk bersebelahan dengan Eunhae. Matanya diberanikan untuk memandang Eunhae. " eonnie.. Mianhae " tubuh Eunhae terus dipeluk dengan erat.
Eunhae terkejut tetapi tetap membalas pelukan yang diberikan oleh Eunbi. Rambut panjang Eunbi yang masih belum kering sepenuhnya itu diusap dengan lembut. " kenapa dengan saeng ni? Kenapa perlu minta maaf? Saeng tak buat salah apa-apa pun " kata Eunhae.
Lama Eunbi berpelukan bersama kakaknya sendiri. Akhirnya air matanya jatuh jua. Eunhae memeluk erat sehingga tangisan Eunbi hilang. Eunhae memandang wajah Eunbi semula setelah tangisan Eunbi terasa reda. " tertidur pula.. " bisik Eunhae.
Perlahan-lahan kepala Eunbi diletakan pada bantal. Tubuh kecil Eunbi diselimutkan dengan kemas sebelum dia keluar dari bilik itu. Lampu bilik itu ditutup lalu Eunhae melangkah keluar daripada bilik itu.
Eunbi mencelikkan matanya semula. Bulan yang terang dari tingkapnya dipandang lama. " Mianhae.. "
—————————
" Mino "
" kau kena sedia esok "
" kerja kau dah bermula esok "
" pastikan tiada halangan masa aku dengan Eunbi "
Tit..
—————————
Jungyeon membuka matanya sedikit demi sedikit. Setiap seminit mesti dia akan pandang Jimin dekat sofa di sebelah sana. Dia mahu tidur. Tapi tulah. Tak nyenyak sebab ada si penggatal ekor buaya ni.
YOU ARE READING
Mamat 'PickupLine'
Fanfiction" Bibir kau nampak macam kesunyian.. wanna join with mine? " " euwww " ________________________ " the roses are red, Violets are blue, Do u want to be my princess? Because I will give you my shoe~ " " Ugh! " " Hebat tak aku? kau? hado? " " the roses...