" kenapa Seungcheol call ni? "
Desis hatinya. Punat hijau itu dipandang lama. Patutkah dia jawab ataupun membiarkannya sahaja? Eunbi berpaling semula kearah Taehyung yang berada tidak jauh darinya. Nafasnya dihembuskan dengan perlahan.
Punat hijau itu ditekan lalu diletakkan pada telinganya. " H..hello Seungcheol? " Eunbi menjawab panggilan tadi. " Eunbi.. Saya nak awak balik sekarang " arah Seungcheol. Kali ini suaranya agak serious. " kenapa awak suruh saya balik? Ada apa? Dan macam mana awak tahu saya dekat luar? " soal Eunbi yang mula berasa hairan.
Seungcheol ketawa sinis. " saya ada hak atas awak. Balik sekarang Eunbi. Balik ! " Seungcheol meletakkan taliannya secara tiba-tiba membuatkan Eunbi terperanjat. " Hello? Seungcheol yah ! Ya! " Jerit Eunbi.
Skrin telefonnya mula dimatikan. Langkahnya cepat-cepat diaturkan kepada Taehyung. " siapa call tadi? " Soal Taehyung. Eunbi menggelengkan kepalanya. " Sorry Taehyung " kata Eunbi membuatkan Taehyung bingung.
" sorry untuk apa? "
" sorry. Aku kena balik sekarang ni "
Tangan Eunbi dipegang oleh Taehyung sebelum Eunbi sempat melarikan dirinya. " kenapa tiba-tiba ni? Kau kata ada benda nak cakap dengan aku tapi sekarang kenapa kau nak balik? Ok jujur siapa call kau tadi? Orang tu ugut kau ke? "
Eunbi memejamkan matanya lalu menepis lembut tangan Taehyung. " Aku minta maaf. Memang aku kena balik sekarang ni.. Ada hal " jawab Eunbi lalu mengatur langkahnya kearah pintu turun. " Eunbi! "
Jerit Taehyung membuatkan langkah Eunbi terhenti seketika. " aku ada benda nak beritahu kau. Tapi aku rasa bukan masa yang sesuai. Jadi, boleh tak esok kita keluar lagi? " jerit Taehyung daripada belakang.
Eunbi tersenyum paksa. Kepalanya dianggukkan sebagai tanda setuju. " aku balik dulu " kata Eunbi dengan perlahan lalu beredar dari situ. Setelah bayang Eunbi hilang dari pandangannya Taehyung terus berpaling kearah bangunan yang tinggi berhadapan dengan mall itu.
Cuaca yang semakin gelap itu membuatkan badan Taehyung menjadi semakin sejuk tambahan pula salji yang turun pada malam itu lebat daripada biasa. " Haish sikitttt je lagi aku dah nak cakap haih " Taehyung mengeluh panjang.
Apabila dia terbayang semula Eunbi jatuh diatasnya membuatkan Taehyung tersengih seorang diri. Angau tahu angau? Ingat senang ke nak belakon macam ni? Ni semua sebab si Evelyn tu lah. Kalau tak tak de nye nak berlakon macam tu. Bwi sayang army ~
Me : aku tak akan bayar gaji kau hari ni *creepy smile*
Taehyung : *gulp* ok ! Ok! Sorry!
Ok back to the story.
Tiba-tiba telefonnya bergetar menandakan ada pesanan yang baru sahaja masuk. Lantas tangannya membuka telefonnya lalu ditekan pada pesanan tadi. Taehyung mula membaca pesanan tersebut. Serta merta senyumannya mati setelah melihat isi kandungan pesanan itu.
From : unknown
Jangan cuba ambil hak orang. Kalau tak kau merana Taehyung.
____________
Jimin memandang tajam kearah Jungyeon yang sedang duduk bersebelahan dengannya. Aku perati je dia ni dari tadi. Dah lah ikatan tangan aku tak nak buka! Dia kebas pula makanan aku tu! Jimin mula merengus kasar.
Jungyeon melihat Jimin yang sudah pun menunjukkan muka ketidakpuas hatinya. Mukanya dirapatkan sedikit pada Jimin. " Pandai kau pilih makanan ringan ni. Semua sedap-sedap. Tak sia-sia aku ikat kau. Dasar pervert " Keningnya diangkat sebelah lalu menyuap makanan itu kedalam mulutnya sendiri. Sengaja nak seliur kan Jimin.
YOU ARE READING
Mamat 'PickupLine'
Fanfiction" Bibir kau nampak macam kesunyian.. wanna join with mine? " " euwww " ________________________ " the roses are red, Violets are blue, Do u want to be my princess? Because I will give you my shoe~ " " Ugh! " " Hebat tak aku? kau? hado? " " the roses...