:: 45 :: - Pergi

1.6K 260 94
                                    

" sebab Eunbi benci dia.. Benci sangat-sangat "

Wajahnya ditundukan kebawah. Sedaya upaya untuk menahan cecair putih yang mahu mengalir daripada matanya. Luka serta lebam di tangannya mula diusap perlahan. Sakit. Tetapi lagi sakit menahan penipuan selama ini.

Eunhae terkejut mendengar kata-kata Eunbi tadi. Memang selama ini dia sibuk dengan kerjanya sehingga lupa tentang apa yang berlaku pada adiknya sendiri. Kepala Eunbi diusap perlahan. " Kenapa saeng benci Taehyung? " soal Eunhae dan dia mengharap Eunbi dapat menjawabnya.

" sebab dia Eunbi kena pukul! Sebab dia Eunbi menangis! Semuanya sebab dia! " tangan Eunhae ditepis kasar. Eunhae tersentak dengan perbuatan Eunbi yang berubah secara mengejut tadi. " saeng, eonnie tengok Taehyung baik. Dia yang tolong Eunbi. Tapi kenapa Eunbi tuduh dia buat? "

Eunbi memejamkan matanya. Bibirnya diketap kuat. Dia tidak mampu bersuara lagi. Kepalanya dilentokkan kepada bahu Eunhae yang berada di sebelahnya. Eunhae memeluk erat Eunbi supaya emosinya dapat ditenangkan semula. " gwenchana saeng.. Kalau saeng dah bersedia nak cerita beritahu eonnie nae? "

_________________

I say dasi malhajiman

uriui inyeoneun yeogikkajin geot gata

You say joheun saram kkok manna

uriui sarangeun saenggakboda yatatna boda

ireohge urin gallajyeoteumi gallajyeo

neoreul deungjigo doraseoneun

nae moseubeun chorahagetjyo

naega haetdeon mareun geojitmariya

tteonagaran mal da geojitmariya

a lie

a lie

naega haetdeon mareun geojitmariya

jebal gajima da geojitmariya a lie

modu geojitmarigie

DUP DAP DUP DAP

Lalu cinta kita bermula

Dari mata turun ke jiwa

Dari teman menjadi cinta

Dan berjanji untuk setia

Sehidup semati kita

Menjanjikan bahagia

Untuk kita berdua selamany-

HIARGHHHHHHH!!!!!!

PPANGGGGG!

Kepala Jimin terteleng kebelakang sebaik sahaja Jungyeon menampar kuat muka Jimin sehingga dia tersedar dari tidurnya.

Mamat 'PickupLine'Where stories live. Discover now