Chapter ni pendek. Harap maklum and maaf ╥﹏╥
______
" aku betul-betul sukakan kau Eunbi "
Taehyung mengeluh berat. Sampai bila la dia mahu luahkan perasaan dia secara indirect? Bukan apa, satu dia takut ditolak, kedua dia takut kalau Eunbi tak percaya bahawa perasaannya terhadap Eunbi. Ketiga, ex dia dah kembali tak mustahil dia akan kembalikan hubungan seperti dahulu?
Keempat, dia terlalu malu. Haih. Wajahnya diraup kasar. Matanya tertumpu pada Eunbi. Rambut Eunbi dibelai lembut olehnya. " Kalau aku cakap aku suka kau, kau nak jawab apa? " kata Taehyung sendirian.
Tiba-tiba Eunbi mengangkat kepalanya dari bahu Taehyung. " Huh...? " Keningnya dikerutkan.
" Gulp " Taehyung mula gelisah. Kenapa Eunbi boleh tiba-tiba tersedar ni? Kuat sangat ke aku cakap? Dan adakah dia
Dengar
Apa
Yang
Aku
Cakap
TADI??!!!
" Errr " Taehyung menggaru kepalanya. Telinganya juga sudah pun merah menahan malu. " Kau kenapa Taehyung? " soal Eunbi sambil mengenyeh matanya. " k..kau dengar ke tadi apa yang aku cakap? " Tanya Taehyung terketar-ketar.
" Hurmm? "
" kau ada cakap dengan aku ke? "
Tanya Eunbi hairan. FUHHH. LEGA.
Taehyung mengurut dadanya. Nasib woi tak dengar. Kalau dengar mati tahu tak. Malu malu. " tak ada apa apa hahahaha indah sungguh tadi, kau sandarkan kepala kau dekat aku, aku usap rambut kau hah sweet gitu " Taehyung tersengih petak.
" kau jangan buat macam-macam ye dekat aku! Ambil kesempatan! "
Taehyung tergelak lagi. " comel lah dia ni geram aku " Taehyung mendekatkan mukanya dengan Eunbi.
Eunbi berganjak sedikit kebelakang. Makin dia berganjak makin Taehyung ke depan. Lepas tu tersengih macam penggatal ish.
4 cm
3 cm
2 cm
1 cm
CHUP~
" y..yah! " Eunbi memegang pipinya. Taehyung pula tersenyum. " lepas ni kau jangan nangis lagi nae? Aku tak suka.. Kajja? " Taehyung berdiri dihadapan Eunbi sambil menghulur tangannya. Eunbi masih lagi terkedu
" tak nak bangun ke? "
Senyap.
" Kim Eunbi~ "
Eunbi tersedar dari lamunannya. " Bila masa nama aku tukar jadi Kim Eunbi? "
" bila kau sah jadi isteri aku nanti " jawab Taehyung denhan selamba. Muka tak bersalah langsung. " mengarut " Eunbi bangkit dari duduknya. " eleh sombong, orang hulur tangan tak nak balas.. Kiss baru tahu " Taehyung mencebik.
Eunbi menggulingkan matanya keatas. Gedik dia dah keluar dah. " kau lepas ni bukan kena pergi padang ke? " soal Eunbi. Taehyung menepuk dahinya. " yer lah! Aduh lupa!!! "
Eunbi menggelengkan kepalanya. " pergi la sekarang " arahnya. " aku pergi dulu! Nanti bawakan baju aku dekat locker belakang tu ye? Tolong tau! Gomawo!! " Kata Taehyung lalu berlari ke padang.
" n..na- EH? WAIT? BAWA BAJU? " Eunbi membesarkan matanya. Tak kan la dia kena bawa baju untuk Taehyung dekat locker persalinan lelaki?
" TAK GUNA KAU TAEHYUNG!! "
_______
Taehyung menogok sedikit air mineral untuk membasahi tekaknya yang kering. Penat duh main basketball ni. Habis berpeluh satu badan. Nanti nak mengurat Eunbi pun tak boleh sebab BUSUK.
Taehyung mengatur langkahnya ke locker atau lebih dikenali sebagai bilik persalinan lelaki untuk menukar bajunya.
Taehyung membuka baju sukannya untuk menukarnya. " Eh mana baju aku? "
" Taehyung "
" ARGHHH!! "
Taehyung menjerit sebaik sahaja melihat Eunbi dibelakangnya. Orang tengah seksi dia pula yang muncul. Pipi Eunbi mula merona merah. " Er..err.. Ni baju kau " Eunbi menghulurkan baju kepada Taehyung.
Taehyung lantas menutup kedua belah dadanya. Macam perempuan pun ada.
" Eeewww pervert lah kau ni.. "
" WHAT........? "
TBC.
Ok ni pendek and bosan (╯︵╰,) sbb nak pergi check up ') doakan Lyn. Byebye jumpa next part~ and Happy Independence Day~
YOU ARE READING
Mamat 'PickupLine'
Hayran Kurgu" Bibir kau nampak macam kesunyian.. wanna join with mine? " " euwww " ________________________ " the roses are red, Violets are blue, Do u want to be my princess? Because I will give you my shoe~ " " Ugh! " " Hebat tak aku? kau? hado? " " the roses...