:: 35 :: - Mimpi

2.2K 309 177
                                    

" too slow Park Jimin "

Yeoja itu ketawa sinis. Tangannya dimasukkan kedalam poket bajunya dan mengeluarkan earfon lalu disumbatkan ke dalam telinganya tanpa menghiraukan Jimin yang berada di tepinya.

Jimin menarik nafas panjang dan tersenyum paksa. Tangannya sahaja dinaikkan keatas rambut untuk mengelakkan daripada malu. " sombongnya " desis hati Jimin. Tubuh badan yeoja itu dipandang daripada atas kebawah.

" dia ni minah rempit ke apa semua hitam je nasib muka tak " kata Jimin sendirian. " aku dengar kau cakap apa Jimin " yeoja itu menunding jarinya kearah Jimin. Jimin tersengih kekok. " so err.. Kau dah tahu nama aku . apa pula nama kau? " soal Jimin sambil menarik kerusinya duduk disebelah yeoja tadi.

" kenapa kau nak tahu nama aku? "

" sebab kau nampak seperti bidadari di dalam mata aku "

Jawab Jimin sambil mengangkat keningnya. Yeoja itu berdecit. " Tch, aku agak kau cakap benda ni dekat semua yeoja kan? " tangan yeoja itu ditongkatkan untuk melihat Jimin. " macam mana kau boleh tahu permainan aku? Kalau macam tu kau pun sama lah dengan aku kan? " soal Jimin yang masih lagi tidak mahu mengalah.

" aku ada 3 boyfriend dalam satu masa. " jawab yeoja itu sambil meneguk airnya sehingga habis. Jimin membesarkan matanya. Mak aih. Biar betul yeoja ni?! Power gila! " power gila kau! " Jimin teriak teruja.

Yeoja itu ketawa kecil. " aku memang power. Sebab kau terlalu noob pergi percayakan aku buat apa. Aku tipu je. Bye " langkahnya diatur keluar daripada kedai itu. Dan sempat lagi dia menonjol kepala Jimin dari memandangnya.

Jimin terkaku seketika. Ok ini buat kali pertama dia ditipu oleh yeoja. Dan dia tak boleh menerima kenyataan ini. " Yah! Tunggu! " Jimin bangun dari duduknya lalu kearah motor yeoja itu.

" apa kau nak lagi hah? Semak lah muka kau ni. Dah la bibir tebal " kata yeoja itu sambil menyarungkan helmetnya di kepalanya. " aku nak ikut kau naik motor boleh? " soal Jimin.

" aweks - aweks kau tak marah ke? "

Jimin mengerutkan dahinya. Eh mana perempuan ni tahu aku ramai yeojachingu weh!? " Mana kau tahu? " tanya Jimin lagi. " tu.. " jari yeoja itu ditunding kearah telefon milik Jimin. Jimin cepat-cepat memasukkan telefonnya kedalam poket seluarnya. " itu semua kawan je. Lain macam awak " Jimin cuba memujuk.

" kawan panggilannya chagi? Hmm.. Aku tak bodoh lah.. See you again bye ! " Yeoja itu menekan minyak motornya lalu meluncur laju kearah sebelah sana. Jimin mengibas-ngibas tangannya akibat asap terlalu banyak keluar dari motor tadi.

" uhuk! Pencemaran alam betul lah! " Jimin menggenyeh hidungnya. Matanya masih lagi melihat motor yeoja tadi yang semakin pudar dari penglihatannya. " ganas betul.. Tak pernah aku jumpa yeoja macam ni "

" tapi dia comel.. " Jimin tersenyum sendirian.






______________

" Eunbi!! "

Eunbi memusingkan badannya menghadap kebelakang. Dia melihat Taehyung daripada pintu kaca tersebut. Seungcheol masih erat memegang tangannya.

" Eunbi aku minta maaf "

Jerit Taehyung dari luar airport. Eunbi hanya mendiamkan diri. Taehyung berdiri betul-betul di tengah-tengah jalan raya bersama dengan motornya. Matanya kelihatan merah badannya juga tidak bermaya.

Mamat 'PickupLine'Where stories live. Discover now