1

571 43 2
                                    

'Jeon hana!!!! Bangunn!!!!' Jeritan jungkook kedengaran.

Hana lantas mengerutkan dahinya dan menggosok matanya. Dia kembali menutup mukanya dengan selimut tebalnya.

'Kacau betul biskut hangus ni' gumamnya perlahan.

Tiba-tiba pintu biliknya ditendang kuat. Terus jungkook meluru ke arah katil hana dan melompat-lompat ke atasnya.

'Woii bangun! Kau jangan nak buat taik mata! Sekarang dah pukul 7:15 nenek! Aku tinggal karang!' Jerit jungkook.
'Kau ni bisinglah biskut!' Getus hana.
'Weh sekolah la nenek! Kalau kau tak bangun,aku lompat atas kau!' Ugut jungkook.
'Yelah yelah! Banyak mulut la ko ni..' rungut hana lalu menuju ke arah bilik air.

Jungkook membuat muka lalu berkata 'elehh kembar ko jugakk!'

S
K
I
P

Hana berjalan masuk ke kelas bersama jungkook. Dia lalu duduk bersebelahan dengan suga yang sedang tidur beralaskan lengannya.

Hana pula mengeluarkan earphonenya lalu memandang wajah mingyu yang sedang ketawa. Serta merta dia pun turut tersenyum.

'Kyeopta' gumamnya perlahan.

Mingyu merupakan crushnya sejak dia menjejaki sekolah menengah. Dia selalu menjadi stalker mingyu walaupun mingyu tidak menyedarinya.

Pukk!!

Bahu hana ditepuk kuat. Hana menoleh dan melihat jungkook yang sedang tersengih kambing.

'Kau nak apa?' Soal hana
'Kau stalk gyugyu kau ehh??' Bisik jungkook perlahan.
'Ewahh suka hati aku la nak stalk sape pon' kata hana.
'eleh kauu...miang!' Kata jungkook lalu menarik ikatan getah dirambut hana.

Jungkook kemudian berlari ke luar kelas sambil memegang getah rambut hana.

'Jeon jungkook!!!'

Hana berlari mengejar jungkook dengan rambutnya yang panjang mengurai itu.

Mingyu memerhatikan dua kembar itu.

'Wauu lawanya hana bila rambut terlepas tu' kata jimin sambil tersengih.
'Kann..sexy gaisss' balas jun pula.
'Twin goals kan diorang' kata jhope.

Mingyu tergelak kecil mendengar komen rakan rakannya itu.

Skip rehat

'weh jungkook kau punya pasal lah ni! tak pasal pasal kena diri kat padang!' rengus hana.

'I dont caree' kata jungkook sambil membuat fliphair.

'Hoii kembarss tadi kelas kita ada budak baru. Dia duduk tepi kau hana' kata jimin.

Hana terkejut. 'Bukan si swaggy tu ke tepi aku?' Soalnya dengan nada tidak puas hati.

'Mrs song pindahkan dia ke belakang. So kau beramah mesralah dengan budak baru tu.' Tukas jimin.

'Namja ke yeoja?' Soal Jungkook

'Namja. Nama dia kim taehyung' kata wonwoo pula.

Jimin terkejut melihat wonwoo disebelahnya.

'Sesat mana kau ni?' Tanya jimin.

'Aku terdengar tadi. Saja interrupt' balas wonwoo lalu berlalu.

Hana dan jungkook tergelak kecil.

Skip...

Hana melangkah memasuki kelas. Dia melihat ada seorang namja yang tidak dikenalinya duduk disebelahnya.

'Maybe ni budak baru tu kot' gumamnya didalam hati. Hana berjalan ke tempatnya. Dia melihat namja itu hanya menghadap novelnya tanpa menoleh.

'Annyeong! Hana imnida' sapa hana dengan ramah.

Tetapi,tiada balasan dari namja itu. hAna mencuba sekali lagi.

'Annyeong! Awak kim taehyung kan?? Saya jeon hana' sapa hana dengan ceria.

Masih tiada balasan. Hana mulai bengang melihat wajah beku yang ditunjukkan taehyung.

'Eeee ko ni sombonglah! Tak sangka aku kena duduk tepi tunggul. ' gerutu hana lalu merengus perlahan.

Lantas wajah taehyung terangkat. Ditatap mata hana dengan tajam.

'ANNYEONGHASEYO HANA' kata taehyung dengan suara yang sengaja ditekankan.

Tbc

[C] Seatmate  ※K.T.H※Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin