37

174 18 6
                                    

[jhope pov]

aku sedang berjalan ke bahagian belakang bangunan sekolah untuk bersiar siar. act, malas belajar hahaha... tiba tiba aku terdengar seperti ada suara orang berbicara. aku menyorok di sebalik dinding sambil mengintai. haaaa pandainya jhope da reti intai orang nii..

aku ternampak mingyu sedang mengunci pergerakan hana di dinding. kelihatan wajah mingyu tegang dan wajah hana mulai takut. hmm kena story kat biskut ni.. aku mengeluarkan handphoneku dan merakam perbualan mereka.

'aku dah cakap jangan cakap dengan taehyung kan!? kau memang nak dia mati ke apa?' *mingyu*
'dia cuma tanya soalan je. aku tak nak cakap tapi dia banyak sangat tanya. apa masalahnya kalau aku jawab kan? *hana*
'noo! kau cakap dengan dia sekali lagi, esok kau dapat tahu dia dah arwah. *mingyu*
'please aku merayu jangan apa apakan dia... jebal.... *hana*
'shhh jangan nangis sayang.. kalau kau nak dia selamat, ikut cakap aku.. jangan dekati dia lagi! *mingyu*
'arhhh... s-sakit...' *hana*
'ingat sayang... aku sentiasa perhatikan kau orang. setitik cecair ni masuk dalam cawan taehyung kesayangan kau, dia mati.' *mingyu*
'jebal.... jangan apa apakan dia.... hiks.... let me go... hiks...' *hana*
'okay babe... kiss me first' *mingyu*

aku terus menghentikan rakamanku lalu beredar ke kelas. macam tak selamat je aku kat sini.

skip

[taehyung pov]

aku melihat hana memasuki kelas bersama mingyu. kelihatan mata hana sedikit merah. kenapa? aku ingin bertanya tapi aku taknak. aku hanya membiarkannya. seketika kemudian, hana mengemas barangnya dan bangun.

aku mulai pelik dan memegangnya. 'kau nak gi mana?' soalku.

hana hanya memandangku tanpa berkata apa. dia terus berjalan ke meja rose. 'rose-ah... awak nak duduk dengan taehyung?' soalnya.

aku terkelu. memang dia nak jauhkan diri dia dari aku ke? ak melihat rose mengangguk laju dan memeluknya. kemudian mereka bertukar tempat. dia di hadapanku manakala rose di sebelahku.

'oppa..' rose memeluk lenganku. aku hanya membiarkannya dan memandang ke arah hana.

skip

[hana pov]

aku mengenakan tee putih ber laces dan skirt kelabu untuk bersiar siar di taman. sesekali aku melihat wajahku di cermin. hai hana baru. muka kau pucat. kau dingin dan kau tak suka senyum. aku terus keluar tanpa berkata pada sesiapa.

skip

aku berjalan jalan di street market di mana aku dan taehyung pernah melaluinya dulu. aku mengeluh kecil. aku mengetuk perlahan kepalaku berkali kali. 'yaaa otak... lupakan dia.. dia benci kauu...' aku berkata seorang diri.

seketika aku terlihat seorang budak kecil yan sedang bermain lari lari. eiii comelnyaaa.. aku terlalu tidak tahan, terus aku berlari mendapatkan budak kecil itu. kemudian aku mengacah acahnya. budak kecil itu hanya ketawa diperlakukan begitu.

'aigooo tembamnya kamu.... anak siapa ni?' aku menyoal sendirian. sesekali aku mencium pipinya yang putih gebu.

'kyungieee aaaa~~~ kamu dengan siapa tu?' suara seorang lelaki menerpa telingaku.

aku yang sedang menggendong budak kecil itu terus menoleh. rahangku terjatuh. apa dia buat kat sini? aku melihat lelaki itu turut terkaku. seketika kemudian dia tersenyum dan mendekatiku.

'ohh dia ada dengan noona yerk?' dia mencucuk pipi tembam budak itu.

aku terus meletakkan budak itu ke bawah dan ingin beredar. tapi kedengaran suara tangisan budak tersebut. aku pantas menoleh.
aku memandang taehyung seketika.

'dia nak kau' taehyung berkata.

aku terus mendengus dan mengangkat kembali budak tersebut. aku berjalan melepasi taehyung dan duduk di sebuah bangku sambil mengacah acah budak kecil itu.
tanpa aku sedar taehyung turut duduk di sebelahku dan melihatku yang sedang mengacah acah budak itu.

'tu adik jimin. nama dia park joonkyung. aku jagakan dia sebab jimin ada hal.' taehung berkata.

ada aku tanya? aku hanya mengendahkannya dan terus bermain dengan budak itu. seketika kemudian, budak kecil itu mula menguap. aku mengusap kepalanya sehingga dia tertidur. aku meletakkannya berbaring di ribaku sementara tanganku menguis nguis tangan tembamnya. aigoo patutlah gebu ngan tembam semacam. adik jimin rupanya.

'hana ah..' taehyung memanggilku.

'kau marahkan aku ke?'

'aku mintak maaf sebab maki kau.'

'kau be-'

aku terus memotong ayatnya. 'maaf, tapi kita pernah berjumpa ke? sebab aku tak rasa yang aku kenal kau.' aku terus meletakkan budak kecil itu di peha taehyung dan beredar dengan wajah yang dingin. biar dia rasa apa yang aku rasa selama ni. biar dia rasa macam mana seseorang rasa bila dia dibenci.

[taehyung pov]

aku terkaku dengan apa yang dikatakan hana. seperti bilah yang menghiris. appayeo... aku mengusap lembut rambut joonkyung yang sedang tidur.

'laa dia dah tidur?'

aku terus memandang depan dan jimin sedang menghampiriku lalu mengangkat adiknya. dia tersenyum memandangku. 'thanks jagakan kyungie tadi. dia ni memang cepat tidur kalau orang usap usap kelapa ehh kepala dia..' jimin berkata sambil mencium cium pipi gebu adiknya.

aku tersenyum melihat tingkah jimin. kemudian aku teringat hana yang sedang bermain main dengan adik jimin sebentar tadi. 'takpe lah.. aku balik dulu.' aku menepuk lembut bahu jimin dan beredar.

sempat mataku meliar mencari kelibat hana. kemudian aku ternampak dia sedang berbaring di rumput yang dipenuhi dandelion. dia memandang dandelion itu dan meniupnya. aku tersenyum kecil dan menghampirinya. 'hai' aku menyapanya.

dia memandangku sekilas dan terus menerus bermain dengan dandelion tanpa mempedulikan aku.

'heyy..' aku menyapanya lagi dan mengusap lembut rambutnya.

dia memandangku tajam dan menepis tanganku kasar. 'yahh! kau siapa pegang pegang rambut orang ha?! sorry sir but did i know you!!? please, go away!' dia menjerit kepadaku dan beredar meninggalkanku sendirian.

aku mengeluh sambil memandang dandelion yang bertaburan di rumput yang luas tersebut. kemudian aku memandang langit dan memejam mataku.

'hana ah... kau benci aku ke?'

'aku mintak maaf'

'ego aku memang tinggi.'

'tapi percayalah aku... sayangkan kau.'

skip

[jungkook pov]

aku mendapat satu video dari jhope. jhope kata penting. aku buka video tersebut dan melihatnya. dia cakap dia rakam semalam. ianya video jhope rakam di belakang bangunan sekolah yang terdapat mingyu dan hana. okay ayat celaru.

setiap perkataan yang keluar dari mulut mingyu dan perbuatan mingyu terhadap hana membuatkan aku menggenggam penumbukku. aku membaling handphoneku ke meja dan menumbuk dinding dengan kuat.

'tak guna!!' aku menjerit lalu berlalu keluar dari bilik untuk meminum air supaya diriku tenang. aku kena jumpa mingyu esok jugak!

kim mingyu, aku janji aku belasah kau sampai kau tak dapat jalan!!

tbc

[C] Seatmate  ※K.T.H※Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin