taehyung mengeluarkan satu bekas biru. aku rasa makanan kut. aku hanya memerhati gerak geri taehyung yang sedang meneglap sudu. kemudian dia tersenyum rian seperti kanak kanak 5 tahun.
'ha!'
terkejut aku ya tohan..... aku segera mengawal riak di wajahku supaya taehyung tidak perasan.
'aku masakkan bubur ayam ni tau khas untuk kau! ingat senang ke? eww kim taehyung yang handsome lagi hot ni masak bubur. so wow! sebab dia masak just untuk baby boo kesayangan dia ni' dia mengusutkan rambutku.
aku mencebik. 'yaa kau kenapa macam tak betul je..'
perlahan lahan senyuman taehyung memudar. 'eii orang baru nak manja.. ko layan je lah.. susuah tau nak tengok aku bermanja ni..' taehyung memuncungkan mulutnya.
aku hanya mengangguk sambilmenggulingkan mataku.
'soooo, aku nak suap kau makan bubur ni.. makan jugak... penat lelah nak mati aku buat.. nak nazak rasa... kau kena hargai sikit pengorbanan aku.' kata taehyung dengan OVER gila.
aku memandangnya seposen. 'susah sangat ke bubur ayam yang kau macam nak mati ni? aku rasa isi air dalam beras n lepas dah jadi bubur just taruk lah ayam. bubur pon tak ada lah aku dengar orang sampai mati tercarik, tersiat, jatuh sakit just sebab buat bubur. sooo kau tak payah nak react over gila nak mati. mati betul betul, aku awal awal get ready nak galikan kubur kau.' kata aku dengan ayat perghhh kau sampai pucat muka taehyung.
taehyung memegang dadanya dan membuat muka menahan sakit. 'uish... kata kata kau..... aku nak suap bubur, kau ceramah yang fuhhhh deep siak... terguris segala hati kecik aku segala rasa dalam hati aku...' taehyung pura pura membuat riak ingin menangis.
aku mula menyampah. 'kau buat aku tak selesa dengan kau.' kata aku sambil memandang tempat lain.
taehyung terus diam. 'em... nah ni aku buat bubur. makanlah.. aku suapkan.' dia mengambil bubur itu guna sudu dan dihalakan kepadaku.
aku menoleh dan membuka mulutku. perlahan lahan aku mengunyah bubur ayam tersebut. sedapnya....
dia memandangku dengan mata bersinar. 'sedap?'
'ermm' aku mengangguk kecil. 'sedap'
taehyung tersenyum kecil dan tangannya mengelus rambutku. kemudian dia sambung menyuap bubur itu.
skip
'hana... esok kau boleh datang kerja tak? doc kata kau boleh keluar harini terus. kalau kau nak cuti sehari, boleh but lepas hari tu kau datang.' kata taehyung.
'esok saya masuk kerja tuan kim' aku berkata lalu kembali berbaring.
'kat luar tak payah lah panggil tuan kim bagai... macam tak biasa kau ni...' tegur taehyung dengan nada perlahan.
'ermm' aku hanya mengedipkan mataku. terus mataku dipejam sebab aku rasa mengantuk.
taehyung mengusap rambutku. 'eii koala betul.. dulu habis makan tido, sekarang pon sama ye.. nasib tak gemuk gemuk koala aku sorang ni..' dia ketawa kecil.
aku hanya mendengar apa yang diperkatakan oleh taehyung.
'aku mintak maaf... kalau boleh aku tak nak tinggalkan kau 4 tahun lepas. tapi, kalau aku tak pergi, kau akan dibawa lagi jauh dengan aku. aku sayangkan kau... aku teringin sangat nak tunggu sampai kau sedar, tapi aku cuma diberi masa 1 hari untuk bersama dengan kau. 1 hari langsung tak cukup. 1 hari tu kau tak bangun langsung nak ucap selamat tinggal dekat aku. i"m so sorry honey...' kini suara taehyung mula serak.
aku dapat merasakan tapak tanganku diangkat dan terkena satu cairan-eh? air mata dia ke? dia nangis? aku membuka mataku perlahan lahan dan melihat taehyung yang terkejut melihatku bangun. segera dia mengelap air mata di pipinya.
'kau nangis?' soalku.
taehyung menggeleng laju. 'ehh mana ada.. rambut kau masuk mata aku. pedih..' dia berkata.
dan aku nampak air matanya makin laju mengalir. dia berterusan lap air matanya. 'eishh kenapa pedih sangat ma-'
aku dengan pantas mengelap air matanya. 'aku tahu kau nangis. janganlah sedih. just..... give me some time.' aku berkata perlahan tanpa memandang wajahnya.
dia mengangguk kecil. kemudian dia mendepakan kedua tangannya. 'boleh tak peluk aku sekejap? aku dah lama tak peluk kau, so aku rindu.'
aku mengangguk kecil dan terus memeluknya. dia memelukku erat dan mencium rambutku. 'i miss you... takpe aku bagi kau masa untuk fikir semua ni okay... kalau kau terima, aku nak terus lamar kau. kalau tak..... kita cuma.... kawan...' taehyung berkata lembut.
aku menahan air mataku dari jatuh. 'okay' aku membalas perlahan.
lama jugak kitorang berkeadaan macam tu.
tbc
ŞİMDİ OKUDUĞUN
[C] Seatmate ※K.T.H※
Fanfiction+ apabila seorang perempuan terpaksa duduk ditepi seorang lelaki yang beku macam ais + 'Kau ni memang tak suka senyum ke?' - jeon hana 'Bukan urusan kau' - kim taehyung + dan bermulalah kisah cinta mereka +