29

150 16 7
                                    

[taehyung pov]

aku duduk di meja untuk sarapan pagi. bagusnyaaa semalam camping, harini sekolah wahhh bagus baguss... mingyu yang sedang makan dengan senyap aku pandang. sejak camping, dia ngan aku tak pernah tegur, aku nak tegur tapi muka dia macam nak tak nak je so aku biarlah..

'mingyu..' sapaku

mingyu mengangkat wajahnya seketika dan memandang makanannya semula. 'apa?'

aku tersenyum tawar. suara dia pon macam tak ikhlas je cakap. 'kau okay?'

'okey' jawabnya laju. terus dia bangun dengan kasar menyebabkan aku dan omma yang tengah makan terkejut. 'omma gyu pergi dulu' terus dia beredar.

'tae.. kamu gaduh ke ngan gyu?' soal omma tiba tiba.

aku menggeleng laju. 'mana ada.. tae tak tau.. sejak kat camp dia tak cakap..' aku memberitahu omma. aku terus bangun dan mencium pipi omma. 'bye omma.. tae pergi dulu..' aku tersenyum dan terus beredar.

skip....

aku duduk di sebelah hana yang sedang menekapkan kedua pipinya.. aigoo comel.. aku menggosok lembut rambut hana. 'yaa asal kau ni pegang pegang pipi?' aku menyoal.

hana menoleh ke arahku. 'saja.. rindu kau.' dia memeluk lenganku.

okay aku rasa nak melayang jee.. sejak bila dia manja semacam ni? ak rasa macam aku mimpi je.. 'yaa aku tak mimpi kan?' soalku.

hana tergelak kecil dan tersengih. 'mana ada...' dia terus memeluk lenganku dan bermain dengan jari jariku. aku suka dia manja macam ni..

'yaa yaa... datang sekolah bukan nak bercita tapi belajar sayang oii!' jungkook yang datang dari ceruk mana tah terus jentik telinga hana. terkejut aku!

'yahhh!!! jeon jungkook!!' adoiii nak bergegar telinga aku dengar hana jerit. tapi takpalah. aku kan sayang dia... kan kan?? hana terus menarik rambut jungkook sekuat hati sehingga muka jungkook kemerahan menahan sakit. auwww... mesti sakit gila kann... aku tengok muka hana yang macam singa tengah kelaparan dah ni..

'kauuuu sehari tak kacau, tak boleh ke haa hangosss?!' jerit hana. ada lah sikit budak class pandang tapi diorang buat bodo.. mungkin da biasa? woahh brutal siakk.. silap berapa minggu, mati jungkook ni..

'awwww sakit!! hana lepaslah toyol!!' jerit jungkook dengan mukanya yang tahan sakit gila..

'kau kacau lagi, I - KILL - YOU!!' hana terus menolak jungkook sehingga dia terpeluk suga yang tengah duduk kat kerusi sambil pandang kitorang dengan swagnya yang 100%. uh-oh... terus muka suga hancusss bila jungkook terlenyek pipi dia kat suga.

'woii apa nii... tak swag ahh bangang!' suga menolak jungkook ke tepi. aku hanya ketawa melihat perangai bangang diorang.

'wahai jeon jungkookiee sayang~~ sampai hati kau curang ngan akuuuu~~' haa mula da si jimin ni nak berpuisi bagai. budak class lain semua tutup telinga. tak sanggup dengar luahan chin... chintaaa dia ni. jungkook pon lari keluar sambil jimin menari nari keluar ikut dia.

[hana pov]

aku tengok je jimin yang menari nari dengan air mata palsu dia keluar class. apa kebangangan semua ni?! aku pusing tengok taehyung yang tergelak gelak tengok jimin. n then dia pandang aku. 'apa?' soalku.

'sinilahh... duduk tepi aku..' ajaknya. aku terus duduk di sebelahnya. dia tarik aku merapati diri dia. 'aku sayang kau' kata taehyung tiba tiba.

aku terdiam seketika. mindaku mula terdengar dengar ayat yang diperkatakan oleh mingyu. aku mula suspicious. 'merepek apa pepagi ni?' soalku.

taehyung berubah riak. 'aku kata betul lahh.... aku sayang kau.. kenapa? kau tak percaya ke?' katanya sambil memandangku.

aku memandang taehyung. percaya? tak percaya? ntahlanakk... 'hmm okay..' aku tersenyum.

'kau... tak sayang aku?' soal taehyung lagi.

aku memandangnya. jujur... aku dah mula sayangkan dia. 'aku sayaaaangggg kau...' aku akhirnya memeluk taehyung. biarlah.. aku percayakan taehyung...

taehyung tersengih dan memelukku.

skipp waktu balik...

'hana.... jom buat homework sama sama.' soal taehyung tiba tiba.. hmm tak pernah pernah ajak aku buat hw skali..

'hm kat mana?' soalku.

'kat rumah aku jom. kita gi terus lahh... ' ajak taehyung sambil menarik narik tanganku. aku pon ikut je lah..kitorang just jalan kaki kat tempat pejalan kaki. sekali sekala taehyung mengangkat tanganku acah acah nari gitu. lepastu kiorang singgah street market yang memang ada kat jalan balik rumah taehyung.

taehyung membeli sebotol buih dan meniupnya mengelilingiku. terserlah perangai kebudak budaka dia kat sini. comel. kemudian satu buih meletup betul betul dekat mata aku. terus aku merintis.

'aduhh pedihh!'

aku cuba untuk meniup niup mataku tapi... tak dapat. taehyung terus berlari ke arahku dan mengalihkan tanganku ketepi. 'yaa jangan usik mata kau.. nanti lagi pedih..' dia meniup perlahan mataku kemudian aku cuba untuk membuka mata perlahan lahan.

'dahh? okey dah mata?' soal taehyung sambil memandangku risau. yalahh salah dia kott..

aku menganggukkan kepalaku perlahan. 'thanks..' kataku.

'anything for you.' dia tersenyum. 'awww i"m so sorry babee... nasib satu je meletup dekat mata kau..' dia memeluk bahuku dan melagakan pipinya ke pipiku.

'its okay..' aku mencocok sebelah pipinya.

kitorang lalu dekat street. street ni macam tengah happy go lucky sambut something. pastu kat tengah tengah street ni ramai pasangan tengah menari nari. sambut apa ni? valentine? anniversary?

kitorang join nari tapi nari sambil berjalan balik lah.. ramai jugak mata mata yang pandang. aku tutup muka je bila orang pandang.

'aigooo so cute two of them..'

'awak.. tengok diorang, sweet je..'

'awh im jealous!'

'that girl is so lucky..'

taehyung aku lihat hanya tersenyum mendengar kata kata pejalan kaki n pelancong lain lain tadi. dia terus memandangku. 'aigoo kau malu ke tutup muka ni?' dia mengalihkan tanganku dari mukaku.

'y-yahh orang nampaklahh..' kataku sambil menolak perlahan tangan taehyung.

taehyung tergelak. 'biarlah.. biar orang kata kita paling sweet kat sini..' dia terus mencium pipiku laju.

kami terus berjalan sehingga tiba di depan rumah taehyung. taehyung lalu mengajakku masuk ke dalam rumahnya dan ke biliknya. aku meletakkan beg sekolahku di tepi katil taehyung dan mula bersiar siar di bilik besar taehyung.

'haa kau duduk diam diam kat sini tahu? jangan keluar bilik. aku nak gi turun ambil makanan lunch tau.. jangan sepah sepahkan barang aku.' taehyung beri arahan macam bos ke aku. aku menggulingkan mata dan dia ketawa sebelum keluar dari biliknya.

aku mula menuju ke arah meja belajar taehyung. aku membelek setiap frame gambar yang ada di situ. ada dua frame pic aku ngan dia. awhh kiuttt... aku membelek frame tersebut. tanganku terhenti tatkala tanganku terpegang sekeping gambar yang yang tertutup ke belakang.

aku mengambilnya dan oh! ada dua pic. aku memusingkan gambar itu. ianya.... gambar taehyung mencium pipi rosie dan taehyung yang memeluk bahu rosie dan rosie ketawa gembira.

'hai hana'

tbc

[C] Seatmate  ※K.T.H※Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin