tiba di rumah taehyung, tanganku terus kuat mencengkam lengan taehyung. taehyung ketawa kecil melihatku. 'yaa kau pulak nak jadi ratu ais ke? sejuk semacam je..' taehyung mencuit bibirku yang memuncung.
'yaa mana ada...' aku berkata perlahan.
'jom.. kita tengok movie kat bilik aku nak?' taehyung membuat gaya muka comel. aku terus mengangguk laju. ketika kami ingin memasuki bilik taehyung, terdengar deheman seseorang.
'ehem.'
terus aku menoleh. wajahku terus pucat dan aku mencengkam kemas lengan taehyung dan berdiri di belakangnya. wajah taehyung terus berubah dingin. 'apa?'
'kau bawak dia ke sini lagi?' soal mingyu dengan mendatar.
'biarlah.. awek aku.. kenapa? kau nak buat macam dulu yang kau pernah buat?' soal taehyung lalu menarikku masuk ke biliknya.
'tak guna.' mingyu memandang bilik taehyung tajam dan menutup pintu biliknya semula.
taehyung terus memasang satu cerita bertajuk >house of wax< . aku tak tau pasal movie ni tapi aku tahu movie ni lama. taehyung memandangku. 'kau.... tak takut darah kan?' soal taehyung tiba tiba.
aku pelik. 'tak..'
taehyung lega dan memasang movie tersebut. 'ni bukan horror movie tau tapi dia seram seram aaa nanti kau faham lah... kau jangan pengsan sudah..' dia terus duduk di atas katil bersamaku. popcorn yang dia beli dia berikan kepadaku satu.
'kau nak buat ni home movie erk?' aku menyikunya.
'well kim taehyung kan..' taehyung berkata.
aku dan taehyung hanya fokus melihat movie itu. apabila tiba di babak seram di mana seorang lelaki yang nak kena lilin ngan orang jahat, aku terus tutup mata. wehh gila kau aku mana biasa tengok movie thriller bodo ahhh... bapak scary sia dia potong kaki laki tu pstu jahit eww.. lepas tkde babak tu aku hembus nafas lega.
taehyung, aku tengok di yillek je.. mesti tengok banyak kali ni. kemudian lama sikit tu ada babap pompuan kena potong jari. pastu ada lagi scene mati ni waduhhh lemah kaki aku... T^T omma....
p/s wehh sapa tak boleh takut darah, aku saran jangan tengok!! srs cakap aku taknak tetiba ada family jumpa readers pengsan sambil pegang fon.. srs tak berani jangan tengok!
'arghhhh!!' aku terus memeluk taehyung kuat apabila lelaki jahat tu gi kapak mulut dia. air mataku keluar tiba tiba. babeyyyyy la ganas bangang!! TT^TT taehyung jugak terkejut sebab aku jerit. terus taehyung pause.
'hana kau okay tak?!' dia menyoalku cemas.
'o-okay....' aku berkata dan mengesat air mataku. wehh sumpah mesti malam ni aku takleh tido.
'kau boleh tengok tak movie ni? pucat gila muka kau..' taehyung berkata risau. 'aku tukar movie lain lah..' taehyung berkata lalu menukar movie >dark shadows< dan duduk ke katil semula. kali ni dia tarik aku merapatinya dan memelukku. aku..... still kaku and keras.
'sayang.... kau okay tak ni? keras je kau.. ni nak jadi ratu ais pulak.. sejuk je...' dia menyoalku risau. dia terus membaringkan kepalaku di pehanya. dia mengusap lembut rambutku. 'kalau kau nak tidur, tidur lah dulu. habis movie ni aku kejut kau eah? pastu kita gi pantai.' dia mencium dahiku. kemudian dia ketawa. 'macam ni sekali reaction kau tengok movie thriller... sian kesayangan aku ni..' dia mencubit perlahan pipiku.
aku mengambil sebiji bantal dari katil taehyung dan memeluknya. haba dari tangan taehyung buat aku sedikit lega. 'aku nak tengok dengan kau...' aku berkata sambil memegang sebelah lengan taehyung. sesekali aku bermain dengan jarinya sambil menonton movie.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
[C] Seatmate ※K.T.H※
Fanfiction+ apabila seorang perempuan terpaksa duduk ditepi seorang lelaki yang beku macam ais + 'Kau ni memang tak suka senyum ke?' - jeon hana 'Bukan urusan kau' - kim taehyung + dan bermulalah kisah cinta mereka +