63

150 11 0
                                    

taehyung meleraikan pelukan dan memegang kedua pipiku lembut. dia memandang tepat ke mataku. 'sorry.... i"m so sorry...' pintanya lembut. dia mengesat air mataku.

aku mengangguk perlahan. dia terus mengusap rambutku. satu perasaan lama mula menerjah hatiku. rasa....

bahagia.

skip

[taehyung pov]

aku berjalan laju menuju ke arah meja seseorang. aku mengetuk perlahan mejanya.

'ya tuan?' suara lembut perempuan itu menyapa telingaku.

aku memandangnya mendatar. 'first warning untuk awak. please jooyi, kita kerja ni profesional,so i dont want to hear about you hurting my staff okay? or you will be fired instantly.' aku berkata tegas.

jooyi menundukkan wajahnya. 'saya minta maaf tuan' katanya perlahan.

aku menggulingkan mata dan terus beredar.

'na ppi tam nummul~~'

aku terus mengangkat telephoneku yang berdering.

taehyung: hello kylie?
kylie: taee.... your girlfriend tu dah sihat ke?
taehyung: dah.. kenapa you call?
kylie: ala kan haritu i cakap nak meet dngan buah hati you tu tapi dia warded so bila i nak meet dia?'
taehyung: i tak sure la... sebab nanti lepas lunch dia ikut i pergi tengok construction dekat gwangju.
kylie: ala lamanya... okaylah lepas you balik dari gwangju i nak meet dia boleh?
taehyung: hm okay tengoklah...
kylie: okayy bye lalinggg!! i miss you!!
taehyung: okay i miss you too

aku ketawa kecil lalu menutup telefonku. aku melihat jam. sekarang waktu lunch. aku berjalan ke pejabatku dan melihat hana sedang menaip sesuatu di telefonnya.

'buat apa?' soalku.

[hana pov]

aku mengangkat wajahku. kelihatan taehyung sedang memandangku. 'er saya text jungkook yang saya tak lunch ngan dia n saya ikut awak pergi gwangju.'

taehyung mengangguk. 'jom pergi lunch.'

aku terus bangun dan mengekori taehyung dari belakang. taehyung masuk ke dalam keretanya diikutiku. dia memandu ke sebuah restaurant. restaurant tu ada pentas yang ada sebuah piano besar.

dia memesan makanan kepada waiter. 'i want a glass of iced lemon tea and a plate of chicken grilled. hana?' dia memandangku.

'i want a glass of cold orange juice and a plate of chicken chop.' kataku.

waiter itu mengangguk dan tersenyum. 'okay. er boleh saya tahu, kamu berdua ni..... wife n husband?'

soalan dari waiter itu membuatkan aku membahang. serentak itu aku menunduk.

taehyung tersenyum kecil. 'nope. but soon will be' dia berkata.

waiter itu tersenyum. 'ouh you guys look perfect together.' dia berkata dan beredar.

skip

terhidang sahaja makanan depan mata aku, terus aku mencapai garfu dan pisau n makan. srs sedap gila. taehyung memang pandai pilih tempat. dan apabila aku melihat taehyung, dia sedang memandangku. terus aku berhenti mengunyah.

taehyung ketawa. 'makan lah..'

'kenapa pandang aku macam tu?' aku menyoal. ni bukan dalam pejabat right? so boleh lah aku-kau.

'aku tak suka kau cakap aku-kau ngan aku. apa kata kau ubah saya-awak?' dia kata dengan serious.

eeee peliklahh!! 'sorry... kenapa pandang saya macam tu?' aku menunduk malu.

[C] Seatmate  ※K.T.H※Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin