sekolah..
sebaik sahaja aku dan jungkook tiba di sekolah, kelihatan ramai murid berpusu-pusu di papan kenyataan. aku dan jungkook terus berlari ke arah papan kenyataan.
'korangg kenapa ni?? nak tengok jugak..' jungkook membuka suaranya.
murid yang tadi berkumpul macam dekat sarang semut mula memberi laluan kepada jungkook. well budak hot kann?
'weii kook.. kenapa?' soalku.
'ouh kita akan ada camping tiga hari dekat hutan xxx.' kata jungkook.
'hari apa?'
'start jumaat minggu ni sampai ahad. tapi camping ni campur dengan salah satu sekolah kat daegu. kau nak pergi?' soal jungkook memandangku.
aku mengangkat bahu tanda tak tahulah. jungkook hanya mengeluh. aku tahu dia nak pergi sebab dia suka camping tapi kena ada aku sekali. aku bukan suka sangat camping. nak lagi, yang campur sekolah. srs tak minat.
aku dan jungkook mengatur langkah masuk ke dalam kelas. kelas mulai bising apabila ketiadaan cikgu.
'hana'
aku memandang pemilik suara tersebut. ohh mingyu. 'ye?'
'awak pergi ke camping jumaat ni?' soal mingyu sambil menyilangkan tangan ke dadanya sambil menatapku.
'herm...not sure..' aku sekadar mengangkat bahuku.
'pergilah.. saya teman awak nanti.. ok..' mingyu berkata dan mengenyitkan matanya dan terus berlalu ke tempat duduknya.
aku tersengih sendiri melihat mingyu. bahuku ditepuk tiba tiba.
'gatal eh kau?'
aku memandang taehyung dengan muka ada-aku-kisah. 'pahal kau?'
'kenapa kau beria sangat tanya sebab aku tak datang semalam?' soal taehyung sambil memandangku.
'er sebab aku pelikla..' aku menjawab.
'bukan sebab kau rindu? tak nak tahu ke aku gi mana semalam?'soal taehyung lagi sambil tersenyum.
nak... 'tak' aku membalas pendek.
terus hilang senyuman taehyung. dia hanya mengeluh halus. 'kau pergi camping?'
'entah.. pergi..kot.' aku membalas perlahan.
'pergi sebab ada mingyu?' soal taehyung lagi membuatkan aku memandangnya.
'kau pergi ke?' soalku kepada taehyung. tukar topik!
'entah. emm petang ni jumpa aku kat locker kau eh?' taehyung berkata tanpa memandangku.
'o-okay' aku membalas. cikgu yang memasuki kelas kami start mengajar. kemuadian cikgu lain pula masuk dan memberi taklimat tentang camping.
'okay..camping ni adalah WAJIB untuk kelas ni bagi membina jati diri kamu. kamu kena patuh arahan kat sana nanti sebab hutan tu bukan untuk kamu bermain. kamu tidak dibenarkan membawa TELEFON untuk camping ini, jangan bawa alatan tajam dan mudah terbakar. pastikan baju yang kamu bawa bukan NIPIS! sebab hutan tu banyak serangga yang merbahaya. pihak kerajaan anjurkan perkhemahan ni bukan untuk bagi budak mati tapi untuk bina keberanian jati diri kamu arrasseo?!' tegas mr. jae suk.
'arrasseo' semua murid mengangguk faham. ada yang buat muka tak puas hati sebab tkleh bawak fon, terpaksa gi camping. termasuk aku. srs no phone?! aku bawak je lah, alah dengar lagu je taklah bosan nanti.
'nampaknya kita terpaksa pergi lah kan?' aku berkata kepada taehyung. taehyung hanya diam tanpa memandangku. aku hanya diam melihat taehyung. sepanjang pembelajaran, taehyung hanya berdiam diri tanpa bercakap dengan ku. aku mulai...rindu dia yang suka menempel dekat aku. mungkin?
ŞİMDİ OKUDUĞUN
[C] Seatmate ※K.T.H※
Fanfiction+ apabila seorang perempuan terpaksa duduk ditepi seorang lelaki yang beku macam ais + 'Kau ni memang tak suka senyum ke?' - jeon hana 'Bukan urusan kau' - kim taehyung + dan bermulalah kisah cinta mereka +