7

281 31 1
                                    

hana menolak tepi wajah taehyung jauh darinya. 'hell to the O! aku datang sini sebab nak buat presentation bukan nak hadap muka handsome kau tu.' kata hana lalu menjegilkan matanya.

taehyung memutarkan bola matanya. 'erhh what ever!'

'taetae...kamu cakap dengan siapa tu?' suara seorang lagi wanita kedengaran

'ehh omma da bangun? tae borak ngan kawan ni haa' kata taehyung.

'ouh, bawak lah sini.. omma nak tengok...' pinta omma taehyung.

taehyung mengisyaratkan supaya hana mengikutnya tetapi hana memandangnya pelik. 'omma kau tak boleh ke datang sini tengok?'

'heii kau ni kat sekolah mulut nyot nyet nyot nyet kat rumah orang pon sama.. omma aku busy kat pejabat dia lah. jom.' taehyung menarik hana supaya mengikutinya.

tiba di suatu ruangan besar pejabat, hana melihat ada seorang wanita agak muda sedang memeriksa beberapa fail.

'ni omma kawan tae.. omma busy ke?' soal taehyung lalu menghampiri ommanya.

wanita itu mengangkat wajahnya lalu melihat hana. dia kemudian tersenyum manis.

'err annyeong aunty.. hana imnida.' sapa hana lalu menundukkan badannya.

'annyeong hana.. lawanya kamu ni..panggil aunty kim je...atau omma pon boleh.' kata omma taehyung lalu ketawa kecil.

hana tersipu malu mendengar pujian itu. serentak itu taehyung menjegilkan matanya. 'eii omma ni...apelah..dia datang sebab homework la..'

'apa.. omma cakap tu benda betul kan..' bidas omma taehyung.

'dahlah omma kitorang nak buat kerja ni..' kata taehyung lalu ingin melangkah keluar dari pejabat ommanya.

'buat kerja kat bilik kamu lah selesa sikit.' cadang wanita itu.

'tapi omm-'

'no buts! bilik kamu kan luas.. biar la selesa sikit. dah pergi..' tegas ommanya membuatkan taehyung menarik muncung lalu menarik hana berjalan ke biliknya.

mereka menaiki tingkat dua. mata hana melilau melihat sekeliling ibarat dia sedang berada di hotel transylvania kerana rumah taehyung memang mirip seperti rumah vampire di dalam televisyen.di tingkat ke-2 ini mempunyai walpaper berwarna merah royal serta langsir tidak dibuka dan hanya bercahayakan lilin membuatkan suasana semakin suram disepanjang perjalanan mereka.

'err kau taknak bukak langsir ke?' soal hana memecah kesunyian.

taehyung yang hanya mendiamkan diri membuatkan kesunyian semakin mencengkam jiwa hana. serentak itu, lengan taehyung dipaut erat. taehyung memusingkan wajahnya.

'kau dah kenapa? pucat semacam aku tengok.' tegur taehyung.

'kau tak bukak langsir ke? tingkat ni macam waktu malam je aku tengok.' kata hana dengan suara perlahan.

'kenapa? aku memang tak bukak langsir kat tingkat ni. ni tingkat aku dengan kembar aku punya. kitorang tak suka cerah,silau.' terang taehyung.

'kau ada kembar?' soal hana

'ada' jawab taehyung sekilas.

hana ingin bertanya lagi tetapi niatnya terhenti apabila taehyung berhenti dihadapan sebuah pintu besar ala istana itu. taehyung membuka pintu itu dan membawa hana masuk.

'so...welcome to my room. kau beruntung sebab kau orang pertama yang dapat masuk bilik ni tau.. ' kata taehyung lalu mengangkat keningnya.

hana membuat muka menyampah tetapi hatinya terpegun melihat bilik tidur taehyung. *ok bayang macam dalam mv blood sweat tears tu lah rumah n bilik dia huwauuu!!*

'ohh godd!' hana menutup mulutnya lalu berjalan disekitar bilik luas taehyung. taehyung mulai mengerutkan keningnya.

'kau dah kenapa?'

'weh bilik kau macam bilik vampire yang aku tengok movie dia duhh!!' hana berkata lalu berlari ke arah katil king taehyung yang diselimuti selimut merah tebal lalu hana baring diatasnya. 'goshhh selesanya...'

'yah yah! kau ni tak ada adab ke? datang rumah orang so please buat cara tetamu. aku tau kau tak pernah tengok rumah semewah macam ni please jangan jakun macam orang asli. kau tu dahlah yeoja, malu lah sikit heh.' sindir taehyung sambil tersengih sinis.

zupp!!

bagai petir menyambar hati hana pada waktu itu. hatinya sentap dan terasa dengan sindiran taehyung. terus dia duduk.

'taik kau! aku kalau nak rumah macam istana pon boleh! hallah setakat rumah macam mafia ni kau ada,aku pon boleh la. ceit! tak payah sindir aku lah!' semakin galak hati hana mengutuk taehyung.

'pahal kau pandang aku macam tu? sentap?' soal taehyung lagi.

'pergh mulut macam cili basi kat rumah tapi kat sekolah macam mayat hidup haa sesuai lah ko.' gumam hana perlahan tetapi didengar oleh taehyung.

taehyung terus melangkah mendekati hana di katilnya.

'apa kau cakap? ulang.' kata taehyung perlahan membuatkan hana mulai sejuk.

'ehh bila masa aku cakap pape? haa ko six sense eh?' hana mula memutar belitkan ayatnya.

'kau nak tau apa beza aku kat sekolah n kat luar sekolah?' taehyung menyoal.

'apa?'

'kat luar sekolah aku ni PENGGODA. sapa yang jumpa aku kat luar confirm meletop hati kluar bunga.' kata taehyung sambil melirik mata hana.

'n then apa kaitan dengan aku?' soal hana

taehyung menolak hana sehingga terbaring dan memegang kedua tangan hana di sisi kepalanya.

'kau dah goda aku hana'

tbc

[C] Seatmate  ※K.T.H※Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin