41

178 20 5
                                    

[hana pov]



aku bangun tidur pukul 10 pagi yoshh! aku menggosok gigi dan keluar bilik dengan rambut kusut masai turun untuk ke dapur dengan baju putih pendek atas pusat dan short pants paras peha still taa mandi hahahah..

ketika aku turun tangga mamai mamai tu aku ada dengar suara orang berborak. jiran kot. setibanya di bawah aku ke peti sejuk untuk mengambil susu putih. aku duduk di atas meja makan dan menghabiskan segelas susu. aku membasuh gelas itu dan bergerak ke ruang tamu.

mataku terus terbeliak melihat jungkook sedang berborak dengan taehyung!! terus taehyung yang terperasan akan kehadiranku terlongo mulut. matanya mula memandangku atas bawah. jungkook yang hairan terus pusing dan terbeliak.

'arghhhh!!!' aku terus berlari naik atas. niatku ingin sambung tidur di sofa terus terbantut! tengok? terukkan?

[taehyung pov]

mata aku still terbeliak tanpa berkutik melihat hana yang lari naik ke biliknya.

'woi apa kau tengok?!' jungkook terus melepuk kepalaku sejurus itu menyedarkan lamunanku tadi.

aku menggosok leherku sambil tersengih. 'baru bangun pon still lawa kembar kau' aku berkata

jungkook ketawa. 'bangang nak tipu agak agaklah! aku tahu apa kau pikir. better kau buang fikiran yang merosakkan tu!' jungkook ketawa.

'dia selalu ke macam tu?' soalku ingin tahu.

'haah.. selalu macam tu. bangun lambat, trus turun cari makan pastu lepak sini nak tido balik. kiranya kau ni orang ke berapa dah yang nampak. dulu time omma aku datang bawak kawan terkejot berok dia! ahahahah!' jungkook ketawa. 'tapi dia jarang lah pakai camtu sebab wonu hyung slalu ceramah dia. ni tak ada hyung, berani la dia.. ' jungkook berkata lagi.

aku senyum nakal. 'nampaknya aku lah yang bertuah ni?' aku mengangkat kening.

'aku cakap buang otak kuning tu jauh jauh kan?!' jungkook ketawa. 'dah ar weh jom pergi hotel tu. lambat nanti.'

aku mengangguk dan bangununtuk ke kereta. kelihatan jungkook diri di tepi tangga dan melaung. 'oii hana! mandi, jaga rumah!! aku keluar jap maybe balik lewat! kau! duduk rumah kunci pintu tau!! nak keluar text aku!!' selesai itu jungkook terus keluar bersamaku.

skip

[hana pov]

aku keluar dari bilik setelah terperap buat dua jam hohoho! aku mengintai ngintai keadaan rumah yang sunyi dan keluar turun ke bawah untuk memastikan keadaan rumah memang sunyi.

kemudian aku naik ke atas semula dan ke ruang tamu tingkat atas dan menonton tv. aku menghantar mesej ke jungkook tetapi tiada balasan. aku menghantar mesej ke jimin, jhope, suga, rapmon mahupun jin, tiada yang membalas. haihh lumrah orang hidup tkde kawan wehhh!! diorang yang mereng ni je lah kawan yang aku ada. dahlah esok hari jadi aku, hmm diorang ingat atau tahu tak? macam tak je,.. omma ngan oppa pon sama. tak call atau mesej langsung.

aku mulai bosan. aku masuk ke bilik dan bersiap nak jalan jalan kat mall. aku memakai baju berhood biru dan ripped tight jeans[?].  kemudian aku terus keluar dari rumah dan memandu kereta ke mall.

skip

aku berjalan memasuki mall dan menuju ke bookstore. at least aku boleh lepak kedai buku nak baca buku. kau ado? aku memilih kawasan teens fiction dan mencapai sebuah buku. selang beberapa minit baca aku mulai bosan.

aku keluar dari bookstore dan pergi ke kedai sundae untuk beli sundae lah apa lagi. ketika itu, mataku tertancap pada sesusuk tubuh yang aku kenal sedang membawa banyak plastik.

[C] Seatmate  ※K.T.H※Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin