57

138 11 0
                                    

[hana pov]

aku merungut kecil apabila aku dapat melihat dari sisi mataku yang taehyung tak habis habis pandang aku. aku buat macam tak wujud je dia and ambil fon aku.

eh ada mesej.

from: biskut jeon hangus

-hana.. nanti lunch sama tahu? ajak taehyung sekali. nanti suga, jimin, jhope, rapmon ngan jin semua ada. kau datang!-

aku terus menutup telefonku dan meletakkannya di tepi. heh pepandai lah engko ajak taehyung sendiri. aku confirm dia tak nak sebab selalunya dia date dengan minah salleh tu. aku meneruskan kerjaku yang tergendala. aku lihat taehyung dan perasan dia masih memandang ke arahku.

'tuan kim dah kenapa?' aku memberanikan diri menyoalnya.

'tak ada apa.' dia membalas sambil memandangku.

'dah tu mata tu tak boleh pandang tempat lain ke? saya tak selesa lah' aku berkata dan masih tidak memandang ke arahnya.

taehyung tersenyum sinis. 'ya? kalau aku nak pandang jugak?' dia menyoal dengan nada mengejek. kemudian dia datang menghampiriku membuatkan aku semakin gugup. 't-tuan kim buat apa ni?'

dan dia duduk di atas mejaku sambil tersenyum sinis. 'tak de apa. kenapa? tak boleh ke?' dia menyoal.

aku mengecilkan mata memandang ke arahnya. 'eii meja sendiri ada kan? duduk lah dekat meja tuan. saya ada bannnnyyyaakkk kerja ni ha.. nanti tak siap dia jugak marah' gumamku perlahan.

taehyung ketawa kecil. 'ewahh... pandai kau menjawab.' kata taehyung.

aku menccebik geram. 'memanglah saya pandai. kalau tak tak ada lah saya boleh sambung study dekat london' aku berkata.

'bila kaki kau sembuh?'

soalan taehyung tersebut membuatkan aku bungkam dan teringat hal lama. terus aku bangun. 'saya nak pergi toilet' aku tanpa memandangnya terus ke tandas.

[taehyung pov]

aku melihat setiap langkah hana keluar dari bilikku. er aku ada salah cakap ke?

pabo kim taehyung!

tapi aku tanya je kan? aku just nak tau. sebab... jungkook kata dia lumpuh kekal. suga pulak kata dia koma sebulan. teruk sangat ke keadaan dia?

aku betul betul nak tahu...

sapa yang langgar dia waktu tu.

aku terus teringat apa yang diperkatakan jungkook tadi.

[flashback]

'taehyung, aku nak tanya something.' kata jungkook dan nadanya berubah menjadi serious.

aku memandangnya dan mengangkat kening diikuti suga dan jimin.

'mingyu mana?' soal jungkook.

'mingyu? herm.. entah. aku pon tak tahu. omma aku cakap dia overseaes lagi. tak tahu gi mana.' jelasku.

jimin tergelak. 'oh baguslah dua dua pergi menghilang dari radar! semua orang cari kau tae! tu haa hana macam orang gi-'

kata kata jimin terhenti apabila jungkook memandangnya tajam. lalu jungkook mengeluh dan berpusing menghadapku. 'betul kau tak tahu dia kat mana?'

aku menggeleng lalu memandang jungkook hairan. 'apasal yang kau over sangat tanya pasal dia?'

'takde lah, saja nak tahu' jawab jungkook ringkas.

aku mengangguk. 'emm boleh aku tahu, hana sedar bila time dia koma?' aku menyoal perlahan.

'sebulan' jawab suga ringkas.

[C] Seatmate  ※K.T.H※Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin