(no one pov)
pagi itu hana berjalan menuju ke bilik jungkook. dia berasa bersalah kerana membuat lelaki itu risau separuh mati terhadapnya. dia terkejut melihat jungkook yang tidur dengan sebelah pipinya lebam, kesan darah pada hidungnya dan bibirnya yang pecah itu.
terus hana menggoyangkan bahunya kasar. 'yahh jungkookie!! kenapa ngan muka kau?!!' soal hana cemas.
(jungkook pov)
aku yang mendengar suara orang menjerit terus membuka perlahan mataku. kelihatan hana sedang memandangku cemas. jap.. ni semua mimpi ke?
'yahh! jeon jungkook ireona!!!'
terus mataku terbuka luas mendengar jeritan lantang hana. ok, bukan mimpi. aku terkebil kebil melihat hana. 'apa kau buat kat sini?' soalku pelik. yelah biasanya terkurung je dalam bilik.
'aku..... nak kejut kau lah... kenapa muka kau lebam tu?' soal hana membuatkan aku teringat pertemuanku dengan taehyung semalam.
[flashback]
'kenapa nak jumpa aku malam malam ni?' soal taehyung sambil menghirup iced latte yang dipesannya.
'aku nak tanya pasal hana.' jawabku sambil memandang wajah taehyung.
kelihatan taehyung mula berubah riak. 'hm apa? cepat sikit aku dah lewat ni' katanya sambil melihat jam di tangannya.
'kau... ada buat something ke dekat hana?' aku bertanya.
taehyung tergelak. ok apa lawaknya? 'aku? buat sesuatu dekat sundal tu? memang tak ah!' taehyung menjawab.
aku mula berang tapi ditahan marahku sebaik mungkin. 'asal kau panggil dia sundal?' soalku sambil menggenggam tanganku erat.
'dia tak cerita kat kau? oh ya! dah buat salah mana nak ngaku kan... biar aku cerita.. dua minggu lepas, dekat rumah aku, kitorang nak buat homework sama sama. so aku pon turun nak ambil lunch, memang lama ah. bila aku naik, dia tengah sedap layan mingyu atas katil aku sendiri!! aku tak tahu lah dia tu bersih ke tak dah.' taehyung tersenyum sinis.
bukkk!!!
terus satu penumbuk aku layangkan ke muka taehyung. taehyung tersenyum sinis apabila merasa cairan hangat keluar dari hidungnya.
bukkk!!
terus taehyung melayangkan dua kali ganda penumbuknya ke arah mukaku. aku dapat rasa bibirku pecah dan hidungku berdarah.
'hei kalau kau nak tumbuk aku tak tentu pasal, blah ar! kau tak caya tanya hana sendiri! tak malu betul buat dekat bilik aku!' terus dia melangkah keluar dari kedai.
aku termangu seketika dengan cerita taehyung. hana takkan buat macam ni. aku tak percaya! terus aku menyepak kerusi cafe tersebut dan keluar dari kedai itu setelah meninggalkan sekeping not duit di atas meja.
[end flashback]
'jungkook aku tanya ni... napa dengan hidung kau?' soal hana mematikan lamunanku.
'ah? takde apa lah.. biasalah laki kan selalu bertumbuk..' aku menggosok leherku.
'bertumbuk sampai macam tu? sapa yang tumbuk?' hana menyoal lagi.
aku terdiam. takkan nak cakap taehyung. kelentong je lah.. 'jimin' jawabku selamba tanpa rasa bersalah.
sementara di rumah jimin....
jimin yang sedang minum air caramel machiatonya terus tersedak.
uhuk!! uhuk!!
'yaa jiminiee... minum elok elok lah sayang...' tegur pn park sambil mengusap belakang anaknya lembut.
'tak tahu lah omma.. orang dah minum elok dahh tersedak tiba tiba..' jimin memuncungkan mulutnya.
'kamu tu gelojoh tak sedar kut..' pn park mencubit manja pipi anaknya.
back to jungkook house...
'jimin? kau biar betul.. dia yang macam terlebih sayang kau tu tumbuk kau sampai macam ni?' soal hana membuatkan aku kelu seketika. aishhh.... lupa! asal aku gi sebut nama jimin...
'ahahahah terlebih sayang ke kitorang still bertumbuk hana oii... ni yang kau tetiba masuk sini kenapa? dalam bilik ada ju-on?' soalku.
'saja.. nak kejut kau bangun.. aku rindu kau, tak boleh ke?' soal hana sambil memandangku.
'kau dah tak kurung diri dah?' soalku pula.
'tak nak lah.. aku dah okay..' hana tersenyum.
aku dengan happynya terus memeluk erat hana. 'aigooo aku rindu gila kau bangang.... dua minggu aku kena cakap ngan patung hidup je tau... sian aku.. nanti pergila sekolah wehh.. teman lah aku..' aku berkata sambil bermain main dengan rambut hana.
'yaa janganlah over.. yeee aku datang.. now please put the ewsss away! mandilah busuk!' hana menolakku ke tepi sambil menutup hidungnya.
aku terus baqngun dan tabik spring. 'baik tuan puteri!' terus aku mencapai tuala dan berlari dengan bersemangat ke dalam bilik air.
tanpa aku sedari...... aku tergelincir
bukkkk!!!
'awwwww!!!!'
[hana pov]
aku yang sedang bersarapan terkejut melihat jungkook yang turun terhincut hincut. 'asal kau turun macam tu?'
jungkook memuncungkan mulutnya. 'aku tergelincir tadi. sakit..' jungkook menggosok pinggangnya.
terus terhambur ketawaku. 'ohh yang tadi aku dengar tu kau ke jatuh?!' aku ketawa lagi. terus jungkook memasamkan muka.
'yahh makn lah breakfast tu cepatt!' wonwoo muncul membuatkan aku dan jungkook terus kerikss.. 'haa hana! kenapa kau macam mati suami dua minggu ni?!' marah wonwoo sambil menyilangkan kedua tangannya.
'alaa aku okey je.. biasalah mood perempuan memang macam tu.. tah tah nanti aku tak keluar bilik setahun haaa mood perempuan kan..' aku nafi
'banyak taik kau mood perempuan! yahh kau kalau tak kluar setahun dari bilik, aku kunci kau.' ugut wonwoo.
jungkook gasp dengan dua tangannya menutup mulutnya ala ala gedik gituww.. 'hyong... awat jahat ngattt?! meh aya pulas telinga tu sampai putuih..' jungkook mengacah acah ingin pulas telinga wonwoo.
'yah! aku ke kau hyung?' soal wonwoo.
'kau' jawab jungkook
'so, nak pulas pulas telinga tu kau ke hyung yang boleh?' soal wonwoo lagi.
'aku lah' jawab jungkook dengan bangganya.
spankkkk!!
senduk ditangan wonwoo diketuk ke kepala jungkook. terus jungkook mencemberutkan wajahnya.
'kau makan. kau jangan senduk bulat ni yang masuk mulut kau lepas ni. takpon kuali dapur.' wonwoo berkata dan terus berlalu ke dapur.
'bla bla blahhh kau wonu! heeee....' jungkook memaparkan wajah seperti meniru gaya wonwoo. aku hanya menahan tawa.
'aku mendengar jion hangus!!'
skip
aku melihat telefonku. sekali sekala aku melihat semula chat aku dan taehyung dulu..
jujur, aku rindu kau kim taehyung.. bogossippeo.. aku buka gallery dan melihat gambar gambar yang diambil taehyung dulu. kemudian aku kembali ke chat aku dan dia.'yah... kenapa kau tak percayakan aku' [draft]
'aku rindu kau.' [draft]
'kau benci sangat ke kat aku? [draft]
'call la aku. mesej la aku. aku rindu kita macam dulu.' aku mengungkapkan kata kata tersebut. semua mesej yang aku tulis aku tak sent. aku taknak kehilangan dia. tapi... entahlah..
'kau suka rosie?'
selesai menaip mesej aku menyembamkan mukaku ke bantal dan menangis. tanpa aku sedar, aku terpicit butang satu butang.
sent.
tbc
ŞİMDİ OKUDUĞUN
[C] Seatmate ※K.T.H※
Fanfiction+ apabila seorang perempuan terpaksa duduk ditepi seorang lelaki yang beku macam ais + 'Kau ni memang tak suka senyum ke?' - jeon hana 'Bukan urusan kau' - kim taehyung + dan bermulalah kisah cinta mereka +