48

103 10 0
                                    

[taehyung pov]

'hai sayang.. aku rindukan kau sangat sangat.'

dan air mataku mengalir laju di pipiku. aku capai tangan milik hana dan melekapkannya di pipiku yang basah. dan aku menciumnya. kemudian aku mencium pipinya sekali lagi. jujur aku terlalu sayang untuk berjauh dengan dia.

'babe... berapa lama kau nak tidur? kau tak rindukan aku ke? bangun lah, ni bukan dalam cerita sleeping beauty. kau bukan aurora dan aku bukan prince. kau cuma hana kesayangan kim taehyung... i wanna see your damn beatiful smile, your sweet voice, and your soft touch. please hon? aku mintak maaf sebab aku, kau jadi macam ni... aku ni teruk kan? tak pandai jaga buah hati.' dan air mataku mengalir lagi.

aku merapikan rambut hana supaya kelihatan kemas. aku terus mengusap wajahnya. 'hana... aku tahu kau dengar. aku nak kau tahu, yang aku terlalu sayangkan kau. aku mintak maaf banyak buat masalah dalam hidup kau. aku memang tak guna kan? kesian kau sebab aku, kau lum- hiks... kau lumpuh... ' dan aku teresak. sehari tidak cukup untuk aku meluangkan masa dengan hana. terlalu singkat! tambahan, dengan keadaan hana yang koma..

'hana hiks...' aku menahan tangisku. 'kau nak dengar satu lagu tak? aku buat khas untuk kau dengan aku.. sweet kan? tapi hmm... lepasni takde dah lah.. maaf sebab ni lagu yang terakhir.' aku mula menyanyikan sebuah lagu.

'ta-da~~ sedap tak suara aku? melt kan?' soalku.

kaku.

aku mengeluh sayu. tubuhku makin susut sejak kebelakangan ni. sebab aku risaukan hana. aku pun jarang balik rumah. keadaanku mulai serabai dengan rambut memang kusut, baju tak terurus, memang teruklah!

aku tak sanggup nak tinggalkan dia. aku sayangkan dia. aku melentokkan kepalaku di sebelahnya dan membelai rambutnya. aku terfikir,

boleh tak aku hentikan masa?

sebab,

aku nak bersama dengan dia.

[jungkook pov]

aku tiba di rumah dan memuncungkan mulut. 'hmph!' aku menyilangkan kedua tanganku.

wonwoo berpaling dan memandangku. 'hah kau kenapa?' soal wonwoo.

aku menarik muncungku lebih panjang dan masam. 'kenapa kau ngan omma nak ngamuk sakan kat tae?' aku menyoal semula.

wonwoo mendengus. 'ngamuk? sapa tak marah bila kita dah tahu siapa yang sebabkan hana teruk macam ni. kau tak payah lah nak bela dia sangat! yang aku nak tahu esok, dia dah tak ada!' bising wonwoo dan ingin masuk ke biliknya.

tapi aku sempat memegang lengannya. 'wonuu~~.... tak baiklah buat macam tu~~' aku memuncungkan mulut. 'kau tahu tak taehyung tu sayang gila kat hana? cuba kalau kau sendiri yang kena macam tu, hah... sian dia sampai nangis nangis dah... lagipon bukan salah dia..' aku berkata.

wonwoo menjegilkan matanya. 'masalahnya... dia yang ada dengan hana! kau tak payah mengada nak back up dia sangat lah! dia yang pepandai duk rilek while hana gi beli air untuk dia, kau rasa?!' soal wonwoo keras.

'masalah lah yang langgar hana tu kereta! bukan dia..' aku berkeras juga.

wonwoo menjelingku. 'aku tak kisah. kau nak bantah sangat pergi cakap kat omma! hisy degil!' wonwoo berjalan mahu naik ke biliknya.

'eiii buduh jugak kau ni...' gumam aku perlahan dengan geram.

'AKU DENGAR JEON JUNGKOOK!'

dan aku memasamkan muka dan menghentakkan kaki naik ke bilikku. 'gedik!!' jeritku lalu menghempaskan pintu.

aku terus berbaring di katil dan memegang sebingkai gambar aku dan hana. mukaku mulai tercebik cebik mahu menangis. aku ni pantang kalau wonu mengaum. macam gorilla nak baham dinasour.

aku pegang wajah hana di dalam gambar itu. percayalah aku manja dengan hana. 'hana~~ tak baik tinggal aku sorang sorang dengan gorilla tu! sikit sikit nak marah! biar dia cepat beruban rambut, reput tulang jadi tua! padan muka!' aku mencebik lagi.

'hana aku rindu kau.... bangun lah.. jom lah kita main sama sama macam dulu... huuu.... kenapa kereta tu jahat sangat gi langgar kau.... kalau aku ada, aku kejar kereta tu, aku lunyaikan orang dalam tu.. hiks.... hana~~' aku teresak kecil sambil memeluk bingkai gambar tersebut. ye lah, sape tak rindu kembar kan? dan aku tertidur sambil menangis.

tbc

[C] Seatmate  ※K.T.H※Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin