5

271 33 1
                                    

keesokannya...

'taehyung...kau ngan mingyu tu satu rumah ek?' soal hana.

taehyung hanya mengendahkan soalan hana dan meneruskan pembacaan novelnya.

'yahh! jawablah.. kau ni takyah lah buat macam orang takde telinga. karang hilang betul telinga aku tak tau..' bebel hana.

'yahh mulut kau memang tak boleh stop berbunyi ke?' tegur taehyung.

'biar aku lah.. ni mulut aku.. aku tanya ni jawablahh!' kata hana lalu menyelerakkan rambut taehyung.

'dont touch my hair!' kata taehyung lalu memegang tangan hana. serentak itu mata hana dan taehyung bertentangan.

dup dap dup dap

hana menarik tangannya lalu mengalihkan pandangannya dari taehyung yang sedang merenungnya.

'aik senyap?' soal taehyung perlahan

hana memandang taehyung. 'kau kan suka aku senyap' kata hana lalu memandang mejanya.

'baguslah' kata taehyung lalu meneruskan pembacaannya.

sepanjang pembelajaran tersebut, hana hanya senyap dan itu membuatkan taehyung berasa kekok dengan keadaan tersebut. pada waktu balik, hana melangkah keluar dari kelas memandangkan hanya dia dan taehyung sahaja yang tinggal di dalam kelas itu.

tambahan pula, taehyung sedang merenungnya membuatkan jantungnya berdegup dua kali ganda laju.

sewaktu dia melangkah keluar dari kelas, tangannya ditarik membuatkan hana terdorong lalu mukanya tersembam didada bidang taehyung. lantas wajah hana memerah lalu mendongak.

'kau nak apa?' soal hana gugup

'aku nak tanya sesuatu.' lantas muka taehyung didekatkan ke telinga hana lalu ditiupnya menghantar wap panas ketelinga hana membuatkan hana kaku. 'presentation bila nak buat?'

hana menoleh dan mendapati mukanya hanya beberapa cm sahaja dari taehyung. 'lah! kau nak tanya tu je ke?' soal hana lalu menjauhkan wajahnya dari taehyung tetapi dihalang oleh tangan taehyung.

taehyung manatap mata cantik hana. 'kenapa? do you have any wild imaginations jeon hana?' taehyung tersengih sinis.

merah menyerbu ke muka hana. 'yahh pervert!!' jerit hana lalu menolak muka taehyung supaya menjauh darinya.

'apa pervert pervert? aku tanya presentation tu dah siap ke belum' soal taehyung

'ahh err tengoklah nanti macam mana..' kata hana lalu bergegas lari keluar dari kelas.

taehyung tergelak kecil. 'such an innocent'

(hana pov)

aku masuk ke dalam rumah dan terus meluru ke bilik tetapi ditahan oleh wonwoo.

'hana nak makan tak?' soal wonwoo.

'er taknak nak lah.. jap lagi hana turun..' kata ku perlahan

'tadi omma telefon. dia rindu hana ngan jungkook.' kata wonwoo sambil tersengih

'ouh.. hana pon rindu omma..' kataku.

wonwoo hanya tersenyum lalu menggosok perlahan rambutku.

'dah pergi mandi, kalau letih tidur okay. buat homework tau.. nanti kejut jungkook suruh dia mandi. haih budak tu balik je terbongkang.' kata wonwoo tergelak kecil.

aku hanya mengangguk lalu berjalan ke bilik jungkook. sebaik sahaja aku buka pintu bilik jungkook...

'woii kau ni pagi tadi tak mandi ke apa?!! wehh bangun!! busuk nak mati kau niii oii!! hapak macam setahun tak mandi!!' aku menutup hidung lalu memukul jungkook yang sedang tanpa berbaju dan hanya memakai seluar sekolahnya.

'wehh bising ahh!' kata jungkook lalu membenamkan mukanya ke bantal.

'bangunlahh oppa suruh mandi.. kau ni tak pernah bukak tingkap ke? berkuap lah..' aku mula membebel membuatkan jungkook mengerut dalam lenanya.

jungkook masih tidak bergerak lalu aku memicit lehernya perlahan membuatkan matanya terbuka sedikit.

'wehh...urut aku jap..badan aku lenguh laa... pleaseee...' rengek jungkook seperti budak kecil.

'kau mandi dulu. aku taknak tangan aku yang mulus ni kotor dengan daki kau ewww! mandi dulu!' arah ku lalu menarik tangan jungkook supaya bangun.

jungkook akhirnya mengalah lalu berjalan lemah ke bilik air.

aku berjalan memasuki bilikku. aku terpandang bingkai gambarku bersama jungkook,wonwoo,omma dan appa. setitis air mataku jatuh mengenangkan appa. appa meninggalkan kami untuk selamanya selepas terlibat dalam satu langgar lari. sejak itu, omma berusaha keras untuk menampung kami bertiga. omma terlalu sibuk sehinggakan hanya sekali dua dalam sebulan dia melawat kami. wonwoo sahaja lah tempat aku dan jungkook mengadu.

well memang orang akan menganggap aku dan jungkook pasangan bercinta tetapi sebenarnya kami hanya kembar yang 'sangat rapat'. aku sayang jungkook and jungkook sayang aku. dia pun human diary aku,sebab dia tempat aku selalu story benda merepek semualah dia layan.

ah! esok cuti... so esoklah aku nak pergi rumah taehyung. aku teringat kejadian di sekolah tadi. serta merta mukaku memerah. oh my god! mata dia tadi...kenapa lah aku baru sedar yang dia tu handsome?!

haii hati please jangan buat lagu!

tbc

[C] Seatmate  ※K.T.H※Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin