[hana pov]
tiga hari dah berlalu tapi jungkook still taknak tegur aku! bro serious ah kau ni gedik gila pahal? alahh gelak sikit je lagipon mulut kau sendiri yang celupar sapa suruh.. pastu mula ahh nangis bagai omma sana omma sini pergi bin meninggal, menyampah betul aku dengan gedik kau..
tiga hari tu jugak laa mamat ais tu tak habis habis menempel kat aku, aku pon buat bodo laa.. penat aku halau takde guna pon.. huh.. ais dia dah jadi air panas kutt tulah gatal semacam..
'heyyy!'
humphh aku dah agak! asal aku kutuk dia dalam hati ke,otak ke mesti dia pon muncul macam magic!
'hm. kau nak apa tae?' aku balas dengan malas.
'aku? aku nakkk......hati kau.' kata taehyung dengan senyuman.
please jangan berharap tae. aku...suka mingyu bukan kau... tapi ayat tu hanya bermain dalam hatiku.
'hm. kau tak kacau aku sehari tak boleh ke?' soalku dengan nada mendatar.
'tak.' kata taehyung lagi.
'why?'soalku lagi
'because....i'm starting to fall for you?' kata taehyung lalu taergelak kecil. 'lagipon we're boyfie and girlfie right?' dia mengangkat kening.
aku memutarkan bola mataku. 'whatever bro'
skip
aku mengemas barangan dilockerku. bahuku ditepuk tiba tiba
'hey'
aku menoleh dan tersenyum kecil.
'ingat saya tak?'
aku tergelak kecil. 'of course lah saya ingat, mingyu!'
'hermm awak... awak busy tak sekarang?' soal mingyu.
'hm saya letak barang dalam locker and cauu balik rumah. kenapa?' soalku.
'jom kita lunch sama nak?' soal mingyu membuatkan hatiku berbunga riang.
'awak se...rious?'
'serious lah ni! nak tak? kalau tak nak...takpelah, saya balik dulu.' mingyu berkata lalu pusing untuk pulang.
tetapi sebelum dia sempat pergi, aku terlebih dahulu pegang tangan dia. eihhh gatal ehh kau hana! lalu mingyu menoleh.
'awak nak?'
aku mengangguk. 'jomlah'
mingyu tersenyum dan kami mengatur langkah untuk ke kedai makan yang terdekat.
'ttitt~' telefonku berbunyi menandakan ada mesej masuk. aku melihat mesej tersebut.
taeaisbeku: heyy jom lunch sama!
hanagojes: takleh arr.. aku busy.
taeaisbeku: gini ah gf... :,( sampai aty..
hanagojes: eiii kau pahal... harini aku sibuk sikit.. hari lain lahh ehh.. sorry.. aku lanja icecream strawberry.
taeaisbeku: papelah kau.. busy tu busy jugak tapi jangan lupa makan nanti gastrik akuuu jugak susah.
hanagojes: k. bye.
(taehyung pov)
k je dia balas??!! wattahelll!! sampai hati aku punya lah bersungguh pikat pompuan ni tapi 'k' je dia balas!! hmm papelah.. dia busy, kau kena paham taehyung..
aku berbaring di katil empuk kesayanganku.
'please dry my eyes~~'
tanpa melihat,aku terus mengangkat panggilan telefonku.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
[C] Seatmate ※K.T.H※
Fanfiction+ apabila seorang perempuan terpaksa duduk ditepi seorang lelaki yang beku macam ais + 'Kau ni memang tak suka senyum ke?' - jeon hana 'Bukan urusan kau' - kim taehyung + dan bermulalah kisah cinta mereka +