22

168 23 9
                                    

[taehyung pov]

'tolong!!!!!!!!! somebody please help me!!'

aku terkejut mendengar jeritan.....hana? aku terus berlari ke arah jeritan itu dan ternampak seorang lelaki berlari ke arah kegelapan hutan.

aku memandang ke arah pokok besar dan terlihat hana sedang menangis sambil tangannya menutup sedikit dirinya. walaupon dia tutup aku nampak dalam dua tiga butang baju dia terbukak.

'hana!' aku terus berlari ke arahnya. 'hana sapa buat ni?! kau ok tak?!' bertubi tubi soalan keluar dari mulutku. lagi risau bila aku nampak bibir dia pecah dan pipi dia kemerah-merahan. hana terus memelukku erat. aku membelai lembut rambutnya.

'tae....aku takut tae....' dia menangis tersedu sedan. dan dia terus terkulai dalam pelukanku. aku mulai cuak. aku menepuk perlahan pipinya. 'hana? hana?' dia hanya diam..

aku terus mengangkatnya gaya bridal style dan berlari menuju ke arah guru yang bertugas. 'songsaenim!! hana pengsan!' aku meberitahu mrs. zien. mrs. zien mula cemas. 'apa dah jadi ni?! kenapa dia luka luka ni?' aku hanya menggeleng.

mrs. zien terus menyuruhku membawa hana ke dalam satu khemah untuk dirawat. aku terus meletakkan hana di atas toto yang terbentang di dalam khemah dengan berhati hati.

'awak boleh jagakan dia sekejap? saya nak bagitahu guru lain untuk berhentikan permainan ni dan kumpulkan murid.' mrs zein menyoalku. aku hanya mengangguk dan mrs zein keluar. aku menyelak rambut hana kebelakang.

masih tersisa air matanya di tubir matanya. aku mengambil kain basah dan mengelap lembut wajahnya. darah di bibirnya aku lap dan sapu ubat di bibirnya yang pecah. aku meletakkan ice pack di pipi kanannya yang mula bengkak. kemudian aku membelai lembut rambutnya. 'kalau aku tahu sapa yang buat kau macam ni... aku takkan lepaskan dia.. aku janji..' aku berkata perlahan

'hana!'

jungkook yang menerpa masuk membuatkan aku terkejut. jungkook menolakku ke tepi dan menerpa ke arah hana. 'hana ah... sape buat kau macam ni?' jungkook bertanya risau. dia menyentuh lembut dahi hana. kemudian dia memadangku tajam. 'apa jadi?'

'dia hampir kena rogol. aku tak tau lah... aku sampai je laki tu blah.' terangku sambil meraup wajahku

jungkook membuntangkan matanya. 'what the hell?!! bangsat mana yang nak rape dia?!!' jungkook terus menumbuk tanah sekuat hati. dapat aku nampak mukanya kian memerah. woahh he"s mad guyys!

'chill... aku pon tak tahu sapa.. nasib baik aku sampai cepat, sikit je lagi tadi... n then hana pengsan, bibir dia luka, pipi dia bengkak.' jelasku kepada jungkook.

'shit! aku jumpa dia... aku sumpah hidup dia tak aman!' dia menggenggam penumbuknya dan menuju ke arah hana yang sedang terbaring tak sedarkan diri. dia membelai lembut rambut hana. 'hana-ah.. aku mintak maaf tak berjaya jaga kau elok elok... tak sangka pulak benda ni jadi dekat kau.. aku akan cari sape yang buat kau macam ni aku janji..' jungkook mencium dahi hana..

'kau tolong jagakan dia boleh? aku nak ambilkan pakaian dia.'soal jungkook kepadaku. aku hanya menderam dan jungkook terus keluar dari khemah. aku memandang hana. 'dear... lain kali aku akn jaga kau setiap langkah kau jalan, aku janji sweetie..' aku mencium dahinya.

dalam 30 minit, aku menunggu jungkook. lamanya mamat ni! aku memandang hana yang tiba tiba berpeluh. aku mendekati hana, dia kelihatan macam meracau.

'jangan! jangan apa apakan aku please!!'

'go away! jungkook!taehyung!'

'help!!!! jangan apa apakan aku!! omma!!'

di menjerit jerit dan menangis. aku terus memeluknya erat. dia terus meronta ronta ingin melepaskan diri. 'jangan sentuh aku! dont touch mee!! help!' dia memukul mukul dadaku. aku terus memeluknya dan menggoncangkan sedikit badannya.

'hana! hana! ni taehyung!! wake up, you"re safe here dear!' aku menyedarkan hana. hana terus membuka matanya dan menangis. 'taehyungg!.... aku takut..... dia nak tangkap aku lagi...' dia terus memelukku erat dan menangis.

'ehh hana kau dah bangun?'

hana memandang pemilik suara tersebut dan terus berlari ke arahnya. 'kook!!! aku takut...' dia menangis lagi. jungkook terus memeluk hana erat sambil membelai rambutnya ke belakang. 'dah.. takde apa dahh... kau selamat kan.. nasib taehyung nampak kau tadi..'

'dah.. kau demam ni.. kau kena rehat.. aku dah suruh cikgu excusekan kau. nanti aku jaga kau hm?' jungkook memandang hana dan melekapkan tangan ke dahinya. aku mula bangun. 'aniii... aku jaga dia.. kau pergilah main.. biar aku jaga dia.' aku berkata.

jungkook memandangku dengan tidak senang. 'tak payahlah susahkan diri kau.. aku boleh jaga dia'

'takpe aku jagakan dia. kau pergi lah..' aku berkeras. jungkook akhirnya mengeluh. 'yalah jaga dia elok elok..' jungkook memberi hana kepada taehyung. 'hana.. taehyung jaga kau tau.. aku pergi dulu' jungkook terus keluar.

'sini hana.. kau kena rehat.. kau tak sihat ni..' aku menarik hana supaya berbaring di atas pehaku. aku membelai rambut hana. hana terus memejamkan matanya.

'taehyung...sape perempuan tu?' soal hana tiba tiba.

perempuan mana ni? rose ke? 'yang mana?' soalku bingung

'yang kau borak sehari ni. kau sombong ngan aku, tak tegur pon.' suara hana kedengaran sayu.

aku mulai kesian kat hana. kalau tak sebab rose yang asyik mintak aku tolong macam macam... 'dia ex aku dulu. sekarang kitorang kawan.' jawabku jujur.

'kau masih sayangkan dia ke?' mata bundar hana menatap wajahku.

aku tersenyum dan melekapkan dahiku ke dahi hana. suka tengok mata bulat dia.. comel macam kucing.. 'aku dah ada kau buat apa aku sayang dia? aku anggap dia kawan aku je. dah shh tidur..' aku membetulkan kedudukanku dan membaringkan hana di pehaku.

hana hanya memandangku dengan mata bundarnya. 'hana-ah jangan pandang aku macam tu.' kataku perlahan.

'kenapa? biarlah..' balas hana selamba.

'sebab.. aku rasa macam nak cium kau!' kataku sambil tergelak kecil

hana memukul lenganku perlahan. 'pervert!'

'ngan kau je takpe..' aku mencuit hidungnya menyebabkan dia tergelak kecil.

'taehyung.. kalau lelaki tu datang cari aku lagi macam mana?' soal hana tiba tiba.

'aku panggang dan grill dia sampai hangus.' aku menjawab selamba. malas nak buat suasana takuuutt..

'eloklah taehyung..' hana memuncungkan mulutnya. alololo comel.. <3

aku tergelak kecil. 'aku akan cari dia sampai lubang cacing. kau jangan risau.. aku sentiasa jaga kau, aku selalu lindung kau okay bae? kau tak payah pikir sangat lah..tidur..' aku menggosok dahi hana perlahan.

'terima kasih tae..' kata hana lalu memejamkan matanya.

'most welcome dear. sweet dreams dear' aku mencium dahi hana.

'tae?'

tbc

[C] Seatmate  ※K.T.H※Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin