[3 years passed]
hana memegang sebuah frame di mana gambar taehyung melamarnya dulu. tersenyum kecil dia.
'omma!!'
hana menoleh memandang budak kecil yang ralit menggosok matanya. hana mendekatinya dan menyentuh pipi tembamnya. 'wonnie nak apa sayang?' soal hana
budak kecil itu atau lebih dikenali kim taekwon mencebikkan mulutnya. 'wonnie lappar...' kata taekwon manja.
hana ketawa kecil, aku menggosok kepalanya. 'okk sayang you go and sit at the chair okay? omma masak jap.'
taekwon mengangguk laju lalu memeluk kaki hana. 'yeahhh i love you omma!' lalu dia berlari terkedek kedek ke meja makan.
hana menggeleng kepalanya lalu berjalan ke dapur. dia mengeluarkan sebiji telur dan sepotong bacon untuk dimasak. sedang dia memasak bacon, sepasang tangan besar melingkar memeluk pinggangnya.
'yaa terkejut hana' gumam hana geram.
taehyung ketawa dalam mamainya lalu meletakkan dagunya pada bahu hana. 'sayang, what are you doing this morning?' soal taehyung manja.
hana memutarkan bola matanya. 'my lovely hubby, awak mamai kan? baik awak naik pergi mandi.' kata hana.
taehyung mengeratkan lagi pelukannya. 'taknak... aku nak dengan kau... what are you doing??' soal taehyung lagi.
'ughh taehyung, i am cooking something for your son to breakfast.' kata hana sambil memusingkan bacon yang sedang dimasaknya.
'it our son dear' jawab taehyung lalu mencium pipi gebu hana berkali kali.
hana berasa rimas lalu mematikan api dan berpusing menghadap taehyung. 'tae cut it off... pergi mandi laa awak busuk' kata hana lalu pura pura menutup hidungnya.
taehyung ketawa lalu mengusutkan rambut hana. 'because...... you are sooooo fluffy now. kau ada sorok apa apa ke dari aku?' soal taehyung lalu mengangkat keningnya.
hana tersengih kecil. 'mana adaa' hana menggeleng.
taehyung mencebik. 'you sure sayang???' soal taehyung lagi. 'sebab kau makan banyak semacam sekarang ni.' usik taehyung.
hana mencebik lalu memukul dada taehyung kuat. 'yah! pergi mandi sana!' hana menolak nolak taehyung yang sedang ketawa.
selepas taehyung naik ke bilik, hana menyediakan sekeping roti yang diatasnya ada dua telur dan bawahnya ada sekeping bacon membentuk smile. dia meletakkan pinggan itu di hadapan taekwon. aku gosok kepalanya. 'wonnie makan dulu okay? omma panggil appa kejap.'
'eung!' taekwon mengangguk lalu hana naik ke biliknya dan taehyung.
hana terkejut melihat taehyung yang berbaring dekat katil tak berbaju dengan tuala disebelahnya. hana terus berjalan ke taehyung dan menepuk kuat bahu taehyung. 'kan saya cakap mandi tadi!'
taehyung terkejut lalu memusingkan badannya dan kepalanya berbaring di peha hana. 'sayanggg...... terkejut aku..' taehyung memuncungkan mulutnya.
'muncung muncung! tarik kang hilang mulut tu!' hana mengacah mahu menarik mulut taehyung tetapi taehyung mengelak dan menekup mulutnya.
'tak yah ngada. nanti sapa nak cium kau ha??' taehyung tersengih gatal. dia duduk lalu memeluk bahu hana. 'babe.... i missed our wedding day' rengek taehyung.
hana menoleh ke taehyung. 'then, go married again with someone else' hana mencebik dan memandang ke tempat lain.
taehyung ketawa lalu mengeratkan pelukannya dileher hana. 'sayangggg aku rindu hari wedding aku ngan kau sorang je... takde sapa dalam hati ni selain jeon hana' taehyung meletak tapak tangan hana ke dadanya.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
[C] Seatmate ※K.T.H※
Fanfiction+ apabila seorang perempuan terpaksa duduk ditepi seorang lelaki yang beku macam ais + 'Kau ni memang tak suka senyum ke?' - jeon hana 'Bukan urusan kau' - kim taehyung + dan bermulalah kisah cinta mereka +