'heollll hana!! kau daa sihatt!!!' jerit jungkook kuat lalu memelukku ketat.
tanganku tergapai gapai. 'l-le-lemass...' aku berkata tersekat sekat. yelah, tadi taehyung tolong hantarkan aku balik, masuk rumah terus jagi teddy bear biskot ni!
jungkook meleraikan pelukan. kemudian dia tersengih. 'so, kau ngan tae ada pape ke ni hm?'
aku menjelingnya. 'mana ada lah.. tak de apa jadi pon. n dia just jaga aku.' kataku.
'ye ke? setahu aku taehyung still sayangkan kau.' kata jungkook.
aku memegang dahiku. 'bagi aku masa. jangan paksa aku.' aku terus naik ke bilikku.
aku melangkah ke bilik air dan merendam badanku ke dalam tub suam yang dipenuhi bunga ros. lagu wildest dream- taylor swift beralun lembut di bilik airku. aku memejam mataku sambil bermain dengan kelopak bunga ros.
skip
aku merebahkan diriku ke tilam sambil memandang siling.
tit!
aku membuka telephoneku dan melihat mesej dari seseorang.
taeaisbeku: esok datang kerja?
hanagojes: em datang.
taeaisbeku: okay. em esok lunch ngan aku?
hanagojes: tengoklah kalau free.
aku menutup telefonku. hish macam tak boleh cakap esok je! aku memeluk bantal peluk sambil tanganku memegang sebingkai gambarku bersama taehyung. perlahan lahan mataku tertutup.
keesokannya...
aku bergegas ke tandas untuk mandi sebab aku terlewat bangun! ni jungkook punya pasal dia tak kejut aku!
'woi kiah! cepatlah! lambat dah niii!!' laung jungkook dai bawah.
aku dengan geram segera membetulkan sedikit baju kemejaku yang di masuk ke dalam skirtku. aku terus turun ke bawah dan berjalan ke arah jungkook.
'hah siap pon! ingat tak bangun dah!' kata jungkook sambil menjelingku tajam.
'kau tu kejut lambat!' getusku geram. 'eh rambut kau pon bukan kemas mana! serabai!' aku berkata.
jungkook menyentuh rambutnya sambil meniliknya di cermin. 'okaylah! kau tu rabun!'
aku berjalan ke arahnya dan menyerabutkan rambutnya. 'no hah serabut ya tohannn!! cepatlah! aku dah lambat!' kataku sambil tersengih sinis.
'arghhhh!! jeon hana!!!'
skip
kakiku terasa ingin lembik apabila melihat taehyung memandangku tajam sambil tangannya menyilang dan berdiri menghadap tingkap. 'why are you late?!'
suaranya seperti petir menyambar di gegendang telingaku. aku terus memandang bawah. 'maaf tuan. saya terlewat bangun. saya janji janji janji takkan lewat dah! sumpah tuan!' aku menutup mataku sekuat hati apabila terdengar seperti taehyung berjalan ke rahku.
kemudian aku terasa rambutku diusap lembut. 'its okay. duduklah kat meja kau.' suaranya berubah menjadi lembut.
aku membuka mataku perlahan dan memandang wajahnya. tiada lagi wajah dingin. dia tersenyum lembut ke arahku. aku mulai kekok dan berjalan menuju ke mejaku.
'so petang ni kau lunch ngan aku, and lepastu kita akan bertolak ke gwangju untuk tengok construction untuk buat mall dekat situ okay?' dia menyoalku sambil menyelak fail fail di mejanya.
membuntang mataku tiba tiba. 'saya... dengan tuan je?' aku menyoal.
taehyung mengangguk. 'yelah... kau kan PA aku so kena ikut sekali. any problem hana?' kini wajahnya di angkat dan memandangku.
aku menggeleng laju. 't'takde tuan.' dan aku terus menunduk dan menulis notes di dalam buku kecilku. tetiba aku rasa nak pergi toilet. aku bangun. 'tuan, saya nak ke toilet.'
taehyung mengangguk kecil dan aku terus berlari ke tandas yang berada di luar pejabat taehyung.
skip
fuhh lega... aku berjalan ke arah sinki dan membasuh tanganku. kemudian aku terdengar derap kasut seseorang menuju ke tandas.
jooyi.
terus aku ingin keluar dari tandas tetaoi jooyi mencengkam keras lenganku. auch!! kuku hantu mana dia rembat ni?! sakit gila! aku memandangnya tajam. 'apa ni? lepaslah!'
jooyi tersenyum sinis. 'amboii baru lagi dah tunjuk belang. gatalnya kau heh.. clinging dengan jungkook, hei kau tau tak dia tu aku punya seorang?! kau jangan gatal lah nak dekat ngan dia! dengan tuan kim kau rembat, tuan park, tuan min, hey berapa banyak jantan yang kau layan?!' jooyi menjerit ke arahku.
aku menjelingnya. 'bukan hal kau lah. kau tak ada hak nak tanya aku macm tu.' aku berkata dengan mendatar dan menarik lenganku.
PANGGG!!
pipiku terasa perit. aku memegang pipiku yang terasa bergarit. jooyi ketawa kecil. 'ops! sorry. lain kali jangan gatal sangat tau. kot kot aku boleh pasal pisau dekat kuku aku, rosak muka kau' dia menepuk perlahan pipiku dan berjalan keluar dari tandas.
aku menahan rasa marahku dan berjalan keluar dari tandas. 'sial' getusku perlahan.
skip
aku berjalan masuk ke pejabat taehyung dan menuju ke mejaku. kelihatan taehyung sedang duduk bersantai di sofa tetapi aku hiraukan.
'stop right there'
suara mendatar taehyung automatik membuat aku berhenti berjalan. aku lihat taehyung bangun dan berjalan ke arahku. terus pipiku di sentuh olehnya. aku merintis sakit akibat pedih. ni yang kena lempang dengan perempuan gila tu huh! terus aku menolak tangan taehyung perlahan.
'kenapa ni?' taehyung menyoal sambil menunjuk kesan darah di tangannya.
aik? darah? aku memegang pipiku dan terasa basah. ok darah. haih pompuan ni memang nak mati ke apa...
'tak de apa. saya terjatuh tadi.' aku mendalih. terus aku berpaling dan menuju ke tempatku. malangnya taehyung menarik lenganku ke arahnya.
'auch, sakit!' aku menjerit kecil dan segera menarik lenganku dari taehyung.
taehyung terus melihat lenganku. 'god! who did this?' dia menyoal kalut sambil menyentuh perlahan lenganku.
aku menolak tangannya. 'tak de apa lah. saya terjat-'
'stop the lies! pipi ni macam kena cakar nak cakap jatuh?! kalau jatuh mesti baju pon kotor.' dia memandangku tajam.
'sorry.' aku menunduk. rasa nak nangis pon ada.
'sit with me' suara lembut taehyung menyapa gegendang telingaku. terus aku mengangkat wajah dan mengekorinya ke sofa. aku terus duduk manakala dia mencari sesuatu di rak belakang mejanya.
dia menghampiriku bersama sekotak emergency kit. dia mencangkung dan mengeluarkan sebotol iodin dan kapas lalu menyapunya di pipiku.
'auch!' automatik aku berpaling darinya apabila terasa sangat pedih.
'patience.' dia menolak perlahan pipiku yang luka menghadapnya dan menyapu iodin dengan lembut.
kemudian dia melekapkan plaster petak di pipiku. 'dah..' dan disambungnya di lenganku pula.
setelah selesai, dia duduk di sebelahku. 'sapa yang buat?' soalnya.
aku menggeleng. 'hal kecik je.. tak payah tahu lah' aku mendalih.
'i am asking you...' taehyung berkata sambil matanya masih memandangku.
aku tetap diam tidak berkutik langsung. mulut dah macam kena zip dah.
'god.... hana aku tanya ni! susah sangat ke nak jawab?!' suaranya mulai meninggi dengan ton yang dia start annoying.
'j-jooyi' perlahan suaraku keluar dan air mataku menitik apabila dia marah.
terus aku rasa badanku di dakap lembut oleh taehyung.
'i"m sorry dear....'
tbc
ŞİMDİ OKUDUĞUN
[C] Seatmate ※K.T.H※
Fanfiction+ apabila seorang perempuan terpaksa duduk ditepi seorang lelaki yang beku macam ais + 'Kau ni memang tak suka senyum ke?' - jeon hana 'Bukan urusan kau' - kim taehyung + dan bermulalah kisah cinta mereka +